Post versturen

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Sara86
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 aug 2021, 11:44

Post versturen

Bericht door Sara86 »

Hoi,

Ik wil graag post versturen naar Amerika , new york met tracking. Zodat ik zeker weet dat het aangekomen is.
Postnl schijnt vertragingen te hebben, nu leek dhl mij wel wat.

Ik heb een paar vragen.

Ik heb geen email adres van de ontvanger (oude mensen)
Krijgen ze net als in nl een briefje in de bus als ze niet thuis zijn?
En in het ergste geval wordt het wel teruggestuurd naar mij?
Omdat hun geen email hebben.
Als er geen gemist briefje in de bus komt weten ze dus niet dat dhl langs is geweest.

Moet er altijd getekend worden voor ontvangst of kunnen ze het ook gewoon in de brievenbus doen?

Dhl zegt dat de bezorgtijd 2 dagen is, klopt dat echt?

Is ups ook een goede?

Als je post zonder tracking stuurt komt het dan ook aan?

Ik hoor graag van jullie.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7753
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Post versturen

Bericht door mtl »

In Nederland krijg ik een kaartje zodra ik niet thuis blijk te zijn. Ik neem aan dat dit in Amerika hetzelfde zal zijn. Volgens mij wordt het pakket dan niet terug gestuurd naar jou maar komt het bij de dichtsbijzijnde DHL expeditiepunt terecht waar het eventueel afgehaald kan worden. Als ik jou was dan zou ik even contact opnemen met DHL zelf.
Sara86
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 aug 2021, 11:44

Re: Post versturen

Bericht door Sara86 »

Ja daarom hoor ik graag ervaringen. Of er überhaupt een kaartje komt bij niet thuis.
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Post versturen

Bericht door ADE01 »

Ze bellen aan of kloppen en laten het pakketje achter voor de deur ongeacht of iemand thuis is of open doet, dat is heel gebruikelijk in de VS. Meestal maken ze nog een foto als bewijs. Enkel wanneer tekenen vereist is wordt er een briefje achter gelaten.
Sara86
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 aug 2021, 11:44

Re: Post versturen

Bericht door Sara86 »

ADE01 schreef:
06 aug 2021, 13:18
Ze bellen aan of kloppen en laten het pakketje achter voor de deur ongeacht of iemand thuis is of open doet, dat is heel gebruikelijk in de VS. Meestal maken ze nog een foto als bewijs. Enkel wanneer tekenen vereist is wordt er een briefje achter gelaten.
Welke diensten doen dat?
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Post versturen

Bericht door ADE01 »

DHL, FedEx, UPS, volgens mij werken alle vervoerders volgens hetzelfde principe. Wanneer tekenen voor ontvangst niet vereist is zetten ze het gewoon bij je voordeur.
Sara86
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 aug 2021, 11:44

Re: Post versturen

Bericht door Sara86 »

ADE01 schreef:
06 aug 2021, 13:59
DHL, FedEx, UPS, volgens mij werken alle vervoerders volgens hetzelfde principe. Wanneer tekenen voor ontvangst niet vereist is zetten ze het gewoon bij je voordeur.
Ook met post?
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Post versturen

Bericht door ADE01 »

Nee, een brief gaat in de brievenbus. Tenzij aangetekend, dat werkt met handtekening of het achterlaten van een briefje, net als in Nederland volgens mij.. Sorry, ik dacht dat je het over een groter pakketje had.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4962
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Post versturen

Bericht door hemmie »

Ik heb geen ervaring met aangetekende post. Pakketjes worden eigenlijk altijd gewoon bij de voordeur achtergelaten enige uitzondering is als het via de gewone post komt (USPS), wij hebben een grote gezamelijke kast met de brievenbussen van alle huizen van een paar straten, daar zitten ook pakket lockers bij, dus als je een pakje krijgt zit het in zo'n locker en de sleutel daarvan in je brievenbus. Geen idee hoe dat werkt als je een eigen brievenbus bij je huis hebt, ik neem aan dat ze het pakket dan weer gewoon bij je voordeur zetten.

Briefpost en kleine pakketjes gaan gewoon in de brievenbus.

Ik zou even goed uitzoeken hoe het zit met aangetekende post, ik meen wel eens te hebben gelezen dat dat dan in de VS als gewone post wordt behandeld, dus dan is het weggegooid geld.
Terug in Texas!
Sara86
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 aug 2021, 11:44

Re: Post versturen

Bericht door Sara86 »

Ja inderdaad, zolang er maar een trackcode op zit. Dat ik weet dat het daar is zeg maar.
Laatst gewijzigd door markro op 06 aug 2021, 16:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een direct bovenstaand bericht in zijn geheel quoten is niet nodig, quote verwijderd.
Sara86
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 aug 2021, 11:44

Re: Post versturen

Bericht door Sara86 »

Hoe gaat dat met appartementen, ook voor de deur?
RaphaelB
Amerikafan
Berichten: 153
Lid geworden op: 11 jan 2018, 11:49

Re: Post versturen

Bericht door RaphaelB »

Appartementen hebben een gezamenlijke ruimte met lockers. Post wordt door de postbode in deze post lockers gelegd.
Grotere pakketen worden in (amazon) hubs kluizen gelegd (bij appartement complexen) Of soms voor de deur.

Ik heb zelf veel pakketten en post ontvangen vanuit Nederland. Alles kwam gewoon aan. Al kan het soms lang duren
"The world is a book, and those who do not travel read only one page"
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Post versturen

Bericht door Hockey »

Je bent de vraag nu op meerdere fora aan het stellen. Vermoedelijk zoek je een geruststelling. Die is er en die is er niet. Het gaat 999.999 van de 1.000.000 miljoen keer goed, of nog vaker. Zeker bij aangetekend. Soms duurt het iets langer voordat de brief aankomt. Maar hij komt echt wel aan.
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3998
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Post versturen

Bericht door Loek »

Kun je eigenlijk wel post via DHL naar privé personen sturen? Ik dacht dat DHL in de US alleen nog bezorgt bij businesses. Binnen de US zie je DHL bijna nooit meer in residential areas, alleen UPS, FedEx en USPS. Ik probeerde een paar jaar geleden (2018) nog iets van Nederland terug naar huis te sturen en dat was ook erg duur bij DHL; overigens was UPS ook niet veel goedkoper. Ik heb uiteindelijk maar een extra koffer bij de airlines meegenomen, dat kostte maar de helft.

Edit: Ik lees in dit artikel dat DHL middels USPS toch wel bij residential addresses levert (zogenaamde "last mile"): https://www.logiwa.com/blog/usps-vs-dhl ... g-services
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer