Is het verstandig om een LLC op te richten in Florida?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
kissimmee
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mei 2021, 21:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Is het verstandig om een LLC op te richten in Florida?

Bericht door kissimmee »

Wie zou ons wat wijzer kunnen maken, of het verstandig is om een LLC op te richten in Florida.
Wij hebben geen idee of het goed is om dat te doen.
En dan bedoel ik o.a belastingtechnisch.
Wat ik ook informeer, de een zegt doen, je bent minder aansprakelijk, de ander zegt niet doen, want het geeft belastingtechnisch problemen, ook als je bv je huis wil verkopen wat we nu verhuren.
Graag hoor ik jullie mening over dit onderwerp.
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: llc

Bericht door Disney-Golf »

Je schrijft dat je een huis verhuurt, dus neem ik aan dat je die inkomsten in een LLC minder wil laten belasten? Gaat niet zijn …
Ook lees ik dat je minder aansprakelijk wil? Waarvoor? Belastingtechnisch omdat je gaat “vergeten” je inkomstenbelasting te betalen? :mrgreen: Of voor wanneer iemand een lichamelijk letsel heeft opgelopen door het huren van jouw huis?
In beide gevallen ben je de waarde van je huis kwijt als je niet wil of kan betalen, dus dat maakt eigenlijk niets uit …
Oh ja, en je gaat je boekhouder blij kunnen maken, omdat die een hogere factuur kan opmaken voor het indienen van je aangifte … :offtopic:
Gebruikersavatar
goldenhills
Amerika-expert
Berichten: 3215
Lid geworden op: 26 mar 2008, 08:04
Locatie: San Francisco Bay Area

Re: Is het verstandig om een LLC op te richten in Florida?

Bericht door goldenhills »

Ik dacht dat Delaware populair is voor LLCs.
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3996
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Is het verstandig om een LLC op te richten in Florida?

Bericht door Loek »

Delaware is meer voor (S-)Corporations, alhoewel je een LLC of Partnership ook als Corporation kunt registreren. Corporations zijn niet belastingplichtig; dat is de verantwoordelijkheid van de aandeelhouders. De vraag van de OP is overigens moeilijk te beantwoorden, zonder te weten wat er als LLC moet worden geregistreerd. Ik zou ook niet afgaan op de meningen hier op het forum; dit is meer een vraag voor een Financial Advisor in samenwerking met een Tax advisor. Een als iemand beweert beiden functies tegelijk uit te voeren, zou ik met een wijde bocht daaromheen gaan. Dit zijn twee zo verschillende werkgebieden, die zelden in één persoon goed zijn te combineren.
kissimmee
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mei 2021, 21:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Is het verstandig om een LLC op te richten in Florida?

Bericht door kissimmee »

Hierbij iets meer context ter verduidelijking.
Wij hebben privé een huis gekocht in Florida welke wij via AirBnB met regelmaat verhuren sinds begin dit jaar.

Over deze verhuur moeten wij natuurlijk inkomstenbelasting doen in de Verenigde Staten.
Nou hebben wij de keuze om op privé naam een ITIN nummer aan te vragen om dit te kunnen doen of om een LLC op te richten en op deze LLC de inkomstenbelasting te doen.

Daarbij schijnt dat je bij een LLC met een rechtszaak (denk inderdaad aan lichamelijk letsel) niet meer dan het bezit in je LLC kan kwijtraken. Lijkt mij niet dat zij aan ons bezit in Nederland kunnen komen, maar met een LLC zou dat zich wel afschermen.

Het klinkt vanuit onze belastingadviseur erg makkelijk om een LLC aan te maken om risico's te voorkomen. Echter blijven wij vooral met de vragen zitten of dit het belastingtechnisch lastiger maakt en/of meer gaat kosten (denk bijvoorbeeld aan verkoop ooit). De jaarlijkse kosten schijnen nihil te zijn qua verschil in administratiekosten. In Nederland kan tevens geen enkele adviseur ons duidelijkheid geven wat voor aangifte wij moeten doen over het bezit en/of verhuurinkomsten in de USA.
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: Is het verstandig om een LLC op te richten in Florida?

Bericht door Disney-Golf »

kissimmee schreef:
19 jul 2021, 23:57
Wij hebben privé een huis gekocht in Florida welke wij via AirBnB met regelmaat verhuren sinds begin dit jaar.
Dus je verhuurd al sinds begin dit jaar maar je hebt nog geen ITIN nummer? 😳
Je hebt toch al een “lodging license” aangevraagd?
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2243
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Is het verstandig om een LLC op te richten in Florida?

Bericht door Big Al »

Ik zou absoluut aanraden om voor de verhuur inderdaad een bedrijfsvorm op te zetten. LLC is het gemakkelijkst en goedkoopst. Toen ik mijn LLC opzette in Colorado hadden ze net een aanbieding en het kostte me welgeteld $1 (één dollar)... Mijn jaarlijkse registratie kost $10.

Er zijn nogal wat mogelijkheden, variërend van Sole Proprietor tot LLC tot S-Corp en nog een aantal. Elke variant heeft voor en nadelen en de kosten verschillen. Je kan in de meeste staten kiezen in welke staat je de LLC wil registreren. Daar zitten dan per staat weer voor- en nadelen aan, onder andere wat de belasting en aansprakelijkheid betreft.

Overigens hoef je niet de naam van de LLC te gebruiken - je kan via een DBA (Doing Business As) een andere naam gebruiken.
FlipjeBTiel
Amerika-expert
Berichten: 2547
Lid geworden op: 04 jul 2008, 03:57

Re: Is het verstandig om een LLC op te richten in Florida?

Bericht door FlipjeBTiel »

Big Al schreef:
15 sep 2021, 04:01
Ik zou absoluut aanraden om voor de verhuur inderdaad een bedrijfsvorm op te zetten. LLC is het gemakkelijkst en goedkoopst. Toen ik mijn LLC opzette in Colorado hadden ze net een aanbieding en het kostte me welgeteld $1 (één dollar)... Mijn jaarlijkse registratie kost $10.
Kijken we hier in CA tegen $800/jaar aan. :( Plus hypothekers vragen een hogere rente dan wanneer huis en hypotheek in eigen naam staan. (Neemt niet weg dan een LLC een goed idee is.)

Gr., Flipje
Gebruikersavatar
ned in MO
Amerika-expert
Berichten: 7097
Lid geworden op: 02 jan 2007, 18:16
Locatie: Bradenton, FL
Contacteer:

Re: Is het verstandig om een LLC op te richten in Florida?

Bericht door ned in MO »

Als er een hypotheek op je huis zit dan kan dat niet in de naam van een LLC.
FlipjeBTiel
Amerika-expert
Berichten: 2547
Lid geworden op: 04 jul 2008, 03:57

Re: Is het verstandig om een LLC op te richten in Florida?

Bericht door FlipjeBTiel »

ned in MO schreef:
15 sep 2021, 17:16
Als er een hypotheek op je huis zit dan kan dat niet in de naam van een LLC.
O-kay, dan ... zal het ze vertellen. :roll: Zoals hierboven gezegd, het enige probleem is een hogere rente. Maar een hypotheek in naam van de LLC is nog altijd goedkoper dan werkkapitaal, zodoende.

Gr., Flipje
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2243
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Is het verstandig om een LLC op te richten in Florida?

Bericht door Big Al »

FlipjeBTiel schreef:
15 sep 2021, 16:51
Big Al schreef:
15 sep 2021, 04:01
Ik zou absoluut aanraden om voor de verhuur inderdaad een bedrijfsvorm op te zetten. LLC is het gemakkelijkst en goedkoopst. Toen ik mijn LLC opzette in Colorado hadden ze net een aanbieding en het kostte me welgeteld $1 (één dollar)... Mijn jaarlijkse registratie kost $10.
Kijken we hier in CA tegen $800/jaar aan. :( Plus hypothekers vragen een hogere rente dan wanneer huis en hypotheek in eigen naam staan. (Neemt niet weg dan een LLC een goed idee is.)

Gr., Flipje
Kan je dan niet een LLC in een andere staat registreren?
FlipjeBTiel
Amerika-expert
Berichten: 2547
Lid geworden op: 04 jul 2008, 03:57

Re: Is het verstandig om een LLC op te richten in Florida?

Bericht door FlipjeBTiel »

Big Al schreef:
16 sep 2021, 12:07
Kan je dan niet een LLC in een andere staat registreren?
Nooit aan gedacht eerlijk gezegd. Na wat rondneuzen: onder de $800/jaar aan fees komt een mens niet uit, maar mogelijk kan een LLC wel bevroren (ipv. opgeheven) worden als we een jaar geen zaken doen onder die LLC in CA.

Gr., Flipje
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer