Amerikaanse check innen

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Sullivan85
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 12 apr 2020, 14:56
Aantal x V.S. bezocht: 2

Amerikaanse check innen

Bericht door Sullivan85 »

Ik heb een check opgestuurd gekregen van mijn vriend die Amerikaans is en dus ook in Amerika woont. Ik had hem al gewaarschuwd dat ik hier waarschijnlijk helemaal niks mee kan in Nederland :roll: maar goed, hij heeft me dus toch die check opgestuurd. Ik kom er alleen nu achter dat ik deze echt nergens in Nederland kan innen. Zijn hier andere opties voor? En zo niet kan ik de check dan gewoon terug sturen naar hem? Het is geen stimulus check of whatever. Hij wilt me een bedrag geven voor mijn verjaardag maar ik kan er dus hlml niks mee. Iemand de gouden tip hier?
De check is ondertekend door hem en ik zie Dallas bank Texas erop staan, moet ik anders contact met hun opnemen?

Alvast bedankt!
Aleidis
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 apr 2021, 19:47

Re: Amerikaanse check innen

Bericht door Aleidis »

Zoals je alvast wel begrepen zult hebben, kan je in Nederland bij geen enkele bank een Amerikaanse bankcheck inwisselen. België en Duitsland lukt ook niet. Als je geen Amerikaans paspoort hebt, kan je via -internet- ook nergens een Amerikaanse bankrekening openen. Als je wel een Amerikaanse paspoort hebt dan is er een ander optie. Reeds vermeld in "cashing stimules checks".
Terugsturen is inderdaad een optie. De gever verscheurt de check en raakt zijn geld niet kwijt. Zelf verscheuren kan ook. Scheelt weer een postzegel.
Andere optie is zelf naar Amerika gaan en de check daar bij een bank cashen.
Niet het nieuws waar je op hoopte, denk ik.
Groeten,
Lida
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer