Welke debit-card gebruiken in de USA?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ronenivonne
Amerikakenner
Berichten: 527
Lid geworden op: 07 mar 2011, 12:16
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Limburg

Welke debit-card gebruiken in de USA?

Bericht door ronenivonne »

Heeft iemand ervaring met een debit card in de USA. Wij gaan volgend jaar ( hopelijk ) met 8 personen richting Florida en willen als betaalmiddel voor de boodschappen een debit-card gebruiken waar we dan geld op storten.

Als ik Google kom ik uit bij oa N26 en BUNQ. Iemand ervaring met deze kaarten?
2010: Rond reis Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA:
2013: Orlando en West USA
2014: Orlando en Zuid florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018: Orlando/ Davenport
2019: Orlando/ Davenport
Gast

Re: Welke debit-card gebruiken in de USA?

Bericht door Gast »

Edit. Ik lees nu pas dat je deze kaart als een soort gezamenlijke pot wilt gebruiken.

Ik heb een gratis N26 kaart, voor noodgevallen. Die werkt prima en heeft een goede app om uitgaven bij te houden.
Voordeel: de kaart werkt ook via Apple Pay, mocht je een iPhone hebben is dat zeker wel handig, want in de US kun je op bizar veel plaatsen met Apple Pay betalen.
Gebruikersavatar
ronenivonne
Amerikakenner
Berichten: 527
Lid geworden op: 07 mar 2011, 12:16
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Limburg

Re: Welke debit-card gebruiken in de USA?

Bericht door ronenivonne »

Thx voor de tip. Apple Pay is wel handig idd

We willen deze idd als gezamelijke pot gebruiken. Voor onze eigen uitgaven hebben we CC natuurlijk
2010: Rond reis Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA:
2013: Orlando en West USA
2014: Orlando en Zuid florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018: Orlando/ Davenport
2019: Orlando/ Davenport
Gebruikersavatar
ronenivonne
Amerikakenner
Berichten: 527
Lid geworden op: 07 mar 2011, 12:16
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Limburg

Re: Welke debit-card gebruiken in de USA?

Bericht door ronenivonne »

Dus de N26 kaart is overal gebruiken in de US begrijp ik?
2010: Rond reis Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA:
2013: Orlando en West USA
2014: Orlando en Zuid florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018: Orlando/ Davenport
2019: Orlando/ Davenport
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Welke debit-card gebruiken in de USA?

Bericht door Galapogos »

De N26-card is een Mastercard Debit-pas, en die kun je inderdaad overal in de VS gebruiken. Hetzelfde geldt overigens voor de passen van Revolut, Wise en Bunq. Die werken allemaal op basis van Mastercard Debit of VISA Debit en worden dus ruim geaccepteerd in de VS.

Revolut, Wise, N26 en Bunq werken allemaal op dezelfde manier. Ik heb zelf passen van Revolut, Wise en N26 en qua werking komt het allemaal op hetzelfde neer. Ze bieden ook allemaal Apple Pay aan, wat inderdaad wel een voordeel is (als je een iPhone hebt). De passen van Revolut en N26 kon je een paar jaar geleden eenvoudig gratis krijgen. Je had toen dus helemaal geen kosten aan het hebben van zo'n card. Inmiddels is dat wel wat veranderd zie ik:

- Bij Revolut betaal je eenmalig 14 euro om de pas thuisbezorgd te krijgen, geen maandelijkse kosten.
- Bij N26 krijg je alleen nog een pas bij de betaalde pakketten. De goedkoopste is 5 euro per maand.
- Bij Wise betaal je eenmalig 8 euro om de pas thuisbezorgd te krijgen, geen maandelijkste kosten.
- Bij Bunq betaal je 3 euro per maand voor het goedkoopste pakket inclusief pas.

Deze partijen hebben allemaal zo hun eigen voordelen en nadelen. Een pluspunt van N26 dat ze geen koersopslag rekenen voor betalingen buiten de Eurozone. Een pluspunt van Revolut is dat je buiten de Eurozone t.w.v. 200 euro cash geld per maand kunt opnemen zonder kosten. Een pluspunt van Wise is dat je er binnen Amerika ook makkelijk en goedkoop wire transfers mee kan doen, maar daar heb je als toerist niet veel aan.

Je kunt deze cards meestal niet gebruiken om een auto te huren, aan de pomp benzine te betalen (je kunt er dan wel in het tankstation mee betalen) en ook niet om borg te staan voor sommige hotelreserveringen. Maar in winkels en restaurants kun je prima met deze passen betalen.

Bunq schijnt voor 8 euro per maand een prepaid card aan te bieden die je ook kunt gebruiken voor autohuur en dergelijke, zie https://www.creditcard.nl/nieuws/bunq-l ... creditcard. Maar dat lijkt me die 8 euro per maand niet waard, er van uitgaande dat je al over een creditcard beschikt waarmee je een auto kunt huren.

Omdat de aankoopbescherming van deze cards waarschijnlijk minder goed is dan die van je 'normale' creditcard, zou ik dure aankopen (een nieuwe iPhone, dat soort dingen) niet met zo'n pas betalen. Daar zou ik persoonlijk altijd mijn 'normale' creditcard voor gebruiken.
Gast

Re: Welke debit-card gebruiken in de USA?

Bericht door Gast »

Bij N26 krijg je alleen nog een pas bij de betaalde pakketten. De goedkoopste is 5 euro per maand.
Dit is Onjuist.
De rekening met Virtual bankpas is gratis. Wil je een fysieke kaart dan betaal je eenmalig €10.
Voor jouw doel @ronenivonne is deze kaart prima geschikt.
Er zitten wel beperkingen aan deze gratis kaart. Zie voor een overzicht hier:

https://n26.com/en-eu/plans?device=c&gc ... rce=google

Geld opnemen met deze kaart bij een ATM is gelimiteerd tot 3 per maand, dus hou hier wel rekening mee.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Welke debit-card gebruiken in de USA?

Bericht door Galapogos »

Excuus, bij N26 is het inderdaad 10 euro eenmalig. Ik zat bij ‘extra card’ te kijken, en dat kan alleen bij het pakket van 5 euro/maand.

Enfin, het is een beetje lood om oud ijzer of je voor N26, Revolut of Wise gaat dus. Door het ontbreken van koersopslag bij betalingen met de card, ben je bij N26 onder de streep het voordeligst uit denk ik.
Gebruikersavatar
ronenivonne
Amerikakenner
Berichten: 527
Lid geworden op: 07 mar 2011, 12:16
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Limburg

Re: Welke debit-card gebruiken in de USA?

Bericht door ronenivonne »

Thx voor de info 👍🏻
2010: Rond reis Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA:
2013: Orlando en West USA
2014: Orlando en Zuid florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018: Orlando/ Davenport
2019: Orlando/ Davenport
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: Welke debit-card gebruiken in de USA?

Bericht door Disney-Golf »

Ik begrijp wat de bedoeling is maar ik denk dat het niet (meer) verstandig is om een debetkaart te gebruiken…
Ik lees dat jullie hoofdzakelijk in Central Florida vakantie vieren en laat dat nu net één van de hotspots zijn voor credit card fraude!
Vooral het laatste jaar is het echt schering en inslag geworden
Heb je een credit card dan kan je een claim indienen en krijg je (gewoonlijk) je centjes terug.
Met een debit card kan dit niet en zijn de centjes onherroepelijk weg!
Don’t say nobody warned you! :wink:
Gebruikersavatar
ronenivonne
Amerikakenner
Berichten: 527
Lid geworden op: 07 mar 2011, 12:16
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Limburg

Re: Welke debit-card gebruiken in de USA?

Bericht door ronenivonne »

Bedankt voor de waarschuwing. Wist niet dat het zo erg is nu.
Dan moeten we maar eens goed nadenken wat we doen. Als we het dan al doen dan een minimaal geld erop.
2010: Rond reis Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA:
2013: Orlando en West USA
2014: Orlando en Zuid florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018: Orlando/ Davenport
2019: Orlando/ Davenport
Gast

Re: Welke debit-card gebruiken in de USA?

Bericht door Gast »

Eens met @Disney-Golf . Bovendien zie je op je cc overzicht betere specificatie van je uitgaven, dus dan zou het relatief makkelijk bij te houden zijn welke uitgaven je doet tbv de groep.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Welke debit-card gebruiken in de USA?

Bericht door Galapogos »

Je kunt er natuurlijk ook (tijdelijk) een normale creditcard bij nemen die je alléén gebruikt voor groepsbetalingen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer