Hoe geld overboeken binnen usa via routing/account number

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
RaphaelB
Amerikafan
Berichten: 153
Lid geworden op: 11 jan 2018, 11:49

Hoe geld overboeken binnen usa via routing/account number

Bericht door RaphaelB »

Misschien een stomme vraag maar ik zit al 30 min te klooien met mijn US bank app en ik vraag het liever eerst hier ipv morgen naar mijn bank te gaan.
Ik ben kort geleden een eigen bedrijf begonnen hier in de usa en heb inmiddels 4 Amerikanen voor me werken en dat zullen er meer worden. Ik betaal 2 van hen gewoon uit via Zelle, dat is snel, makkelijk en gratis. Soort van Paypal.

Maar de andere 2 willen liever direct deposit en ze gaven hun account number en routing number van hun bank. Dead line van betaling is volgende week vrijdag. In Nederland kan je gewoon rechtstreeks geld overboeken naar iemands rekening, maar waarom gaat alles hier altijd zo moeilijk. Zelfde met die ouderwetse checks. Ik zie alleen de optie wire transfer om geld te boeken naar iemands account/rounting number. Maar USbank vraagt daar een fee voor van $30 per keer via mijn business bank account! Er moet toch een snelle goedkope manier zijn? Heb gegoogled en op youtube gezocht, maar had niet verwacht dat het zo’n gedoe zou zijn en kan niks erover vinden

En wat is nu precies het verschil tussen een 1099 en W9?
NB: Ik ga zsm ook een accountant zoeken om alles te vragen en regelen. Maar hoor graag of jullie hier ervaring mee hebben
"The world is a book, and those who do not travel read only one page"
RaphaelB
Amerikafan
Berichten: 153
Lid geworden op: 11 jan 2018, 11:49

Re: Hoe geld overboeken binnen usa via routing/account number

Bericht door RaphaelB »

Ok dat kan dus alleen met software als ADP of Paychex wat een godsvermogen kost. Wat een gedoe, the land of the free... maar je kan niet eens als bedrijf een bedrag overschrijven naar bankrekeningen van anderen :clap:
"The world is a book, and those who do not travel read only one page"
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Hoe geld overboeken binnen usa via routing/account number

Bericht door Hockey »

Daar heeft land of the free (nadruk op het free part) weinig mee te maken. Een nogal antiek banksysteem des te meer. Het is niet voor niets dat een Paypal in de VS ontstond en niet in bijvoorbeeld een NL dat veel verder is qua elektronisch bankieren. Maar goed, daarmee ga ik :offtopic: .
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Hoe geld overboeken binnen usa via routing/account number

Bericht door ADE01 »

Jij bent de werkgever dus je geeft hen 1099's. Je hebt van hen een ingevulde W9 nodig om de 1099 correct in te vullen. Zoek dit goed uit, absoluut nodig wanneer je belasting aangifte moet doen. Ook voor hen.

Schrijf checks? Of zet direct deposits in software, ADP of Paychex zijn echt niet de enige. Zelle is handig maar wanneer het fout gaat heb je 0 rechten en kun je het geld niet terughalen of iets. Zelle is bedoeld voor snel geld overmaken tussen familie & vrienden.
MariekeH
Amerikafan
Berichten: 121
Lid geworden op: 26 aug 2014, 11:45
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Boise, Idaho

Re: Hoe geld overboeken binnen usa via routing/account number

Bericht door MariekeH »

Het is misschien een beetje laat, dus ik weet niet of je hier nog iets aan hebt.

Ik ben de Treasurer van een non-profit hier in de VS, en ik gebruik Wave om de financien op orde te houden. Ze hebben ook een payroll feature voor $20 per maand, en daarmee kan je direct deposits naar je medewerkers opzetten.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer