Nederlanders in Little Rock, AR

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
noodie
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 mei 2021, 23:40
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Nederlanders in Little Rock, AR

Bericht door noodie »

Oh leuk! Als de grenzen tegen die tijd weer open zijn hoop ik er ook te zitten in augustus!

Ik weet dat het erg heet is in de zomer, zelf alleen nog niet meegemaakt. Ik ga als het winter is :lol: Maar ja, toch iets waar ik aan zou moeten wennen, gelukkig heeft iedereen wel airco en dat scheelt haha.

Ik weet niet wat voor dingen je leuk vindt om te doen? Als je van natuur houdt, dan kan je naar Pinnacle Mountain gaan, ook is Wildwood Park misschien leuk.

Verder schijnt de River Market wel een ding te zijn, maar ik vond het zelf niet bijzonder of zelfs de moeite waard. Er zijn wat kraampjes met eten enzo, maar ik vond het niet echt bijzonder ofzo.

Zelf ben ik bij de William J. Clinton Library and Museum geweest. Misschien niet voor iedereen maar ik vond hey wel interessant, ook was er een jaren 90 tentoonstelling wat best grappig was.

Ik vond het altijd erg fijn om bij de rivier een stuk te wandelen. Er staand ook veel beelden van lokale kunstenaars wat wel leuk was om te zien terwijl je daar lekker rond dwarrelt. De Arkansas River Trail is leuk om te lopen of te fietsen.
De bruggen over de rivier zijn 's avonds altijd leuk verlicht en daar kan ik zelf echt lang naar kijken.

Maar ja, zelf ben ik ook wel iemand die graag wandel en ik hou van natuur :D

Verder is er ook de Rock Town Distillery, als je lokale alcohol wilt proberen.

En verder qua eten raad ik echt Three Fold aan! Daar kan je dumpling en noodles halen. Klinkt misschien niet bijzonder, maar geloof mij, het is echt ontzettend lekker. En ook lokaal is het erg geliefd.

Een absolute don't is de Little Rock Zoo. Dat is zonde van je tijd en geld. Ziet er niet echt leuk en mooi uit, vooral niet vergeleken wat we in Nederland gewend zijn.
Marcel_L
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 aug 2018, 22:38
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Nederlanders in Little Rock, AR

Bericht door Marcel_L »

Leuk dat je reageert, Pinnacle mountain had ik ook gevonden, zag dat je er kon mountainbiken op verschillende niveaus. Lekker stuk wandelen is ook prima maar lijkt me wel een beetje warm voor in die tijd. We staan dan ook hele dagen op de range.
Leeftijd in de groep zal gevarieerd zijn van 20-55 schat ik zo in verwachting is dat we met circa 25-30 personen zijn

River market ben ik vorige keer ook geweest maar was niet zo interessant. Goede eetgelegenheid is altijd handig om te weten, in 2015 bij Twin Peaks geweest en daar vlakbij een bar in gedoken dat was best leuk. Ook bij Texas roadhouse of bij Longhorn steakhouse gegeten weet zo niet meer welke van de twee.

In ieder geval bedankt voor je tips er is niet veel over Little Rock en omgeving te vinden op dit forum vond het dus wel leuk om nu wel iets tegen te komen.
noodie
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 mei 2021, 23:40
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Nederlanders in Little Rock, AR

Bericht door noodie »

Graag gedaan hoor! Ben benieuwd hoe het dit keer bevalt :D Laat maar even weten, haha.
Southerner
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 24 jun 2017, 05:55
Locatie: Little Rock, Arkansas

Re: Nederlanders in Little Rock, AR

Bericht door Southerner »

Hallo
Wij wonen al 5 jaar in Little Rock. Mijn mond viel van verbazing open toen ik zojuist deze draad zag met zoveel enthousiaste bijdragen... Ik ben al heel lang niet meer op AllesAmerika geweest, dus dit was wel een leuke verrassing. :)

@noodie je kunt hier in LR momenteel makkelijk werk vinden, bijvoorbeeld in de winkel waar mijn vrouw werkt (healthfood store) zijn er regelmatig vacatures, maar cruciale vraag is hoe je aan een werkvergunning komt. Je zult een of ander visum moeten hebben, en dat gaat het snelste en gemakkelijkste als je getrouwd bent met iemand met Amerikaanse nationaliteit. Zonder werkvergunning zal het moeilijk zijn, of het zou hulp in een huishouden moeten zijn o.i.d. (d.w.z. "zwart", waar je natuurlijk mee moet oppassen en wat ik allesbehalve aanraad).

We hebben 16 jaar in Colorado gewoond, en Arkansas was aanvankelijk zowat de laatste plaats waar ik naartoe wilde verhuizen, maar het is 100% meegevallen en het bevalt me hier nu bijna beter dan in Colorado, Het is erg groen hier, veel natuur, bijna geen industrie, en Little Rock heeft prachtige fietsroutes (o.a. meer dan 50 km langs de Arkansas) waar geen gemotoriseerd verkeer mag komen. Ik heb daarom voor het eerst sinds mijn emigratie weer een fiets gekocht.
Laat maar weten of je vragen hebt. Ik heb maar heel weinig gelezen van jouw bijdragen en die van anderen, maar ik zal tussen de bedrijven door proberen om eventuele vragen te beantwoorden die al gesteld zijn.
Groeten
noodie
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 mei 2021, 23:40
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Nederlanders in Little Rock, AR

Bericht door noodie »

@Southerner Sorry voor mijn behoorlijk late reactie! Ik ben al een hele lange tijd niet meer op de forum geweest.

Mijn vriend is in November verhuisd dus hij woont nu niet meer in Little Rock, maar in Springdale. En ons plan is inderdaad om te trouwen in de toekomst, dus ik zal daar heem gaan op een verloofde visa of echtgenote visa. Helaas gaat dat nog even een paar jaar duren waarschijnlijk want ik wil eerst dat mijn zoontje de basisschool hier afmaakt aangezien hij al bijna naar groep 7 gaat, en ik afgelopen augustus zelf ben begonnen aan een opleiding om tandartsassistente te worden.

Het leek mij namelijk verstandig om wat papieren opzak te hebben en ik kwam er achter dat tandartsassistentes altijd wel worden gevraagd in Arkansas, dus dat is mooi meegenomen, en zo niet dan beginnen we gewoon beneden aan maar ik wilde iets nuttigs met mijn tijd doen voordat we wel naar Amerika gaan.

Dus het duurt nog even voordat ik die kant op ga, maar gelukkig ga ik over 2 weken wel naar mijn vriend en dan zien we elkaar weer 😊
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18756
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Nederlanders in Little Rock, AR

Bericht door kastelke »

Je bent je ervan bewust dat je nogmaals examen zal moeten afleggen in de US om die job te kunnen doen? Ik weet niet hoe compatibel het Nederlandse programma is met het Amerikaanse, dus mogelijk moet je nog heel wat studeren eenmaal je daar bent.

Voor een kind zou ik zo jong mogelijk verhuizen. Het maakt voor de US niet uit of hij de lagere school afgemaakt heeft in Nederland of niet.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Nederlanders in Little Rock, AR

Bericht door hemmie »

Daar sluit ik me bij aan, ik betwijfel of je met een europees diploma voor tandartsassistente in de VS aan de slag kunt.
En inderdaad, voor je kind kun je beter z.s.m. verhuizen. Als je na groep 8 vertrekt zal je kind al halverwege middle school zijn en dan heeft het maar weinig tijd het engels goed genoeg te beheersen voordat high school vakken gevolgd moeten worden.
Terug in Texas!
noodie
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 mei 2021, 23:40
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Nederlanders in Little Rock, AR

Bericht door noodie »

Ik ben me inderdaad bewust dat ik daar eventueel nog examen zou moeten doen, maar dat is geen probleem, dat wist ik voordat ik begon.
Ik heb ook veel gelezen dat een diploma niet altijd gevraagd wordt maar dat werkervaring wel mooi meegenomen is, vandaar dat ik hier al begin.

Mijn zoontje wordt vanaf dag 1 al tweetalig opgevoed (zijn vader komt uit Engeland). Zijn Engels is zelfs beter dan zijn Nederlands, dus om de taal maak ik me absoluut geen zorgen.

Ik zit nu sowieso nog aan mijn opleiding vast voordat ik überhaupt kan nadenken om hier weg te gaan, en die keuze is door mijn vriend en ik ook bewust gemaakt. Dat geeft ons nog wat tijd om alle puntjes op de i te zetten en alles goed af te ronden voordat we eindelijk samen kunnen zijn.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer