Vanaf wanneer mag je werken?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Vera Gaarthuis
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 dec 2020, 00:38
Aantal x V.S. bezocht: 1

Vanaf wanneer mag je werken?

Bericht door Vera Gaarthuis »

Hey,

Ik had dus een vraag, want ik schrijf een boek en ben zelf al een keer naar Amerika geweest (wat trouwens echt heel tof was) maar ik kom er maar niet uit.

Mijn vraag is:

Vanaf welke leeftijd mag je werken in the United States? Als je het antwoord weet, hoor ik het graag.

Vera
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Vanaf wanneer mag je werken?

Bericht door Hockey »

Ik ben even gaan googlen, met zoekterm "at what age are people allowed to work in the united states". En de eerste hit geeft je gelijk al het antwoord, namelijk vanaf 14.
Gebruikersavatar
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Berichten: 1527
Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
Locatie: Seattle, WA
Contacteer:

Re: Vanaf wanneer mag je werken?

Bericht door dutch_in_seattle »

Dat is blijkbaar de federale wet, maar elke staat heeft ook zijn eigen wetten. Voor werken in de landbouw, zie bijvoorbeeld
https://www.dol.gov/agencies/whd/state/ ... griculture
En er zijn ongetwijfeld allerlei andere sites waar je dergelijke informatie per staat kunt vinden.

In mijn eigen staat (Washington) geldt dit:
https://www.thebalanceeveryday.com/mini ... on-2085384
Daar staat o.a. "Both federal child labor laws and Washington state law agree that the minimum age to work is 14 (with some exceptions). But child labor laws in each state determine the minimum age to work and which permits are needed. When federal and state laws don't agree on the minimum age, the more stringent law will apply."

Dus voor een compleet beeld lijkt het erop dat je voor elke staat (en vaak ook per branche) de regels moet uitzoeken.
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2243
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Vanaf wanneer mag je werken?

Bericht door Big Al »

In veel (de meeste?) staten is er geen minimumleeftijd als je voor je ouders werkt...
Marcuscj1
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 mei 2019, 23:29

Re: Vanaf wanneer mag je werken?

Bericht door Marcuscj1 »

Daar zijn geen jeugdlonen hier.
Alle teenagers krijgen het minimum loon.
Ziva
Amerika-expert
Berichten: 3387
Lid geworden op: 29 sep 2008, 18:08
Locatie: USA

Re: Vanaf wanneer mag je werken?

Bericht door Ziva »

Helaas is de praktijk anders. Vanaf 14 mag je misschien in een supermarkt tasjes inpakken maar veel andere beroepen mag je niet doen.

Er gelden hier allemaal vreemde wetten. Ze laten kinderen wel op hun 16e een auto rijbewijs halen en autorijen maar als ze in de supermarkt werken achter de kassa en ik een blikje bier koop of medicijnen dan moeten ze iemand anders vragen om het aan te slaan :roll: Of ze mogen niet schoonmaken vanwege de chemicalien en ga zo maar door.

Ik zou persoonlijk 18 aanhouden als minimum leeftijd omdat je dan feitelijk alle broepen wel zo'n beetje mag doen. Tussen 14 en 18 zitten zoveel, soms bizarre regels en dan heb je ook nog veel bedrijven die het allemaal anders bepalen, ik vind het echt super vermoeiend voor jongeren om te weten waar ze wel en niet mogen werken.
Visser
Amerikafan
Berichten: 172
Lid geworden op: 05 mei 2018, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vanaf wanneer mag je werken?

Bericht door Visser »

Je moet je hele leven werken, waarom zo vroeg beginnen?
Ga t gras maaien in de buurt, kun je al het geld in je portomonnee stoppen.
.
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: Vanaf wanneer mag je werken?

Bericht door Disney-Golf »

Om op tijd te kunnen stoppen en financieel onafhankelijk te zijn om optimaal te kunnen genieten misschien? :mrgreen: :wink: :D
Visser
Amerikafan
Berichten: 172
Lid geworden op: 05 mei 2018, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vanaf wanneer mag je werken?

Bericht door Visser »

Vaak zie je dat iemand genoeg heeft om te stoppen, maar gewoon door werken tot ze 75 zijn. En dan ben je te oud om een nieuw leven te beginnen.
Ik heb ook altijd gewerkt, 40 uurtjes had ik meestal woensdag avond al..... Maar nu, gewoon thuis zijn, t bevalt me iedere dag meer. Weet niet hoe ik altijd tijd had om te werken... :D
Maar het is een vrij land. Wat ik wil zeggen, verlies je leven niet met alleen maar werken.
.
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3996
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Vanaf wanneer mag je werken?

Bericht door Loek »

Beste manier om jong geld te verdienen is door een (succesvolle) YouTuber te worden. Met een beetje succesvol recept kun je meer verdienen dan je ouders. De jonge Ryan Kaji heeft in 2019 ruim $26 miljoen binnengehaald. Beetje slim beleggen en je hoeft nooit meer te werken. En NIET werken is het mooiste wat er is...
Visser
Amerikafan
Berichten: 172
Lid geworden op: 05 mei 2018, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vanaf wanneer mag je werken?

Bericht door Visser »

Dat zijn de uitzonderingen. Als iedereen millionair is dan gaat t fout...
Maar met een beetje slim leven kun je het goed doen. Ik heb geen vaste lasten behalve water en elec. Nooit iets gekocht met een lening behalve t huisje. En dat betaalde ik in 3 jaar af.
Oh, eet goed, reis redelijk veel. Als je dood gaat waarom zou je dan nog veel geld hebben?
.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer