Een stimulus cheque cashen in Nederland.

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Michael1012
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 nov 2020, 16:00
Aantal x V.S. bezocht: 10

Een stimulus cheque cashen in Nederland.

Bericht door Michael1012 »

Hallo allemaal, ik heb van de vorige president een cheque gekregen van $1200,- nou is er hier in Nederland helemaal geen manier om deze cheque te cashen en ik ben in bewindvoering gekomen, dus inleveren bij een bank is ook geen optie. Ik heb bij vrienden en familieleden nagevraagd en die zeggen dat ik present aanwezig moet zijn in Amerika voordat hun bank het voor mij zou kunnen doen. Ik heb ook bij Paypal gekeken online maar daar moet je een speciaal plus account voor hebben, en aangezien ik niet online kan overmaken is dat ook geen doen. Ik weet nu niet meer wat ik nog meer kan doen, en ik ben bang dat de cheque binnenkort niet eens meer geldig is, en ik kan het geld heel erg goed gebruiken nu ik en mijn gezin in bewindvoering zitten en bij de Voedselbank lopen. Ik hoop dat jullie wat opties voor mij hebben, alvast heel erg bedankt!
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7732
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: een stimulus cheque cashen in Nederland

Bericht door mtl »

Als het goed is kan het bij de ING maar moet je wel een rekening hebben bij hun. Overigens ben jij niet de enige met dat probleem.
Michael1012
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 nov 2020, 16:00
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: een stimulus cheque cashen in Nederland

Bericht door Michael1012 »

Bedankt voor je reactie, helaas kan het niet bij de ING omdat ik in bewindvoering zit, ik heb dus geen toegang meer tot mijn account daar. Ja ik ben me bewust dat ik niet de enige ben op dit forum haha, hopelijk vinden we met zn allen een antwoord ;)
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7732
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: een stimulus cheque cashen in Nederland

Bericht door mtl »

Ik heb nog deze link gevonden, weet niet of je er wat mee kunt: http://americansoverseas.org/nl/trump-cheque/
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Een stimulus cheque cashen in Nederland.

Bericht door bedeve »

Twee suggesties van mij zijn ;
Aan je bewindvoerder geven zodat die de cheque kan innen en de opbrengst kan verrekenen met je schulden.
Of als donatie aan je lokale voedselbank geven als dank voor wat je van hen gekregen hebt
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7732
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Een stimulus cheque cashen in Nederland.

Bericht door mtl »

Maar volgens mij kunnen zowel bewindvoerder als voedselbank die cheque ook niet innen. Of mis ik iets?
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2243
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Een stimulus cheque cashen in Nederland.

Bericht door Big Al »

Vorige president? Da's een ouwe cheque... wellicht verlopen?

Ik neem aan dat je Amerikaans staatsburger bent. Dan zou je wellicht een Amerikaanse bankrekening kunnen openen en de cheque dan via een mobiel apparaat (telefoon, tablet) kunnen storten door er een foto van te nemen. Je kan ook de cheque per post naar de bank in de VS sturen.
Martijn88
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 26 jul 2017, 11:36
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Een stimulus cheque cashen in Nederland.

Bericht door Martijn88 »

Ik had vorig jaar een check van $80 gekregen als residual balance van een beleggingsrekening bij Morgan Stanley. Op de achterkant van de check heb ik geschreven dat ik hem 'endorse' aan m'n schoonvader, en die heeft 'm zo kunnen cashen op zijn bankrekening. Maar misschien is het voor de stimilus check anders en moet je inderdaad fysiek aanwezig zijn.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14282
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Een stimulus cheque cashen in Nederland.

Bericht door Coyote »

bedeve schreef:
10 nov 2020, 19:05
Aan je bewindvoerder geven zodat die de cheque kan innen en de opbrengst kan verrekenen met je schulden.
Volgens mij moet het inderdaad op deze manier kunnen.

Aangezien de bewindvoerder nu het beheer over jouw rekening heeft zal hij/zij de cheque op jouw rekening kunnen laten bijschrijven. Dit zal vast consequenties voor uitstaande schulden hebben (cheque zal hiermee verrekend worden). Wellicht zijn hierover afspraken te maken met de bewindvoerder?

Aan de andere kant, het kan er ook voor zorgen dat je eerder uit het bewind komt. Het is dan wel sneu dat je er nu niet 'vrij' over beschikken kunt maar helpt je wel met de uitstaande schulden voor zover die er nog zijn.

Heb je al contact opgenomen met de ING Bank (als je daar tenminste je beheerrekening hebt lopen)? Leg de vraag voor en zij zullen je ongetwijfeld het juiste antwoord kunnen geven.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
LucLuc
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 jan 2021, 09:16

Re: Een stimulus cheque cashen in Nederland.

Bericht door LucLuc »

In 2020 had ik van deze situatie nog geen last, op de hoge kosten na, als klant van de ING. Ik heb mijn check laten cashen en binnen 14 dagen stond het bedrag op mijn rekening. Nu de ING dit niet meer doet, heeft iemand een duidelijk antwoord wat de beste optie is?
- Over Transferwise las ik het één en ander en toen ik transfers van BoA naar ING maakte gebruikte ik dit altijd. De chatbot gaf als antwoord dat paper checks niet werken, weet iemand hier meer over?
- Ik las iets over PayPal plus account, moet dit vanuit de Amerikaanse appstore gedownload worden?
- Kan ik een goede vriend dit laten cashen als ik het naar hem toestuur?
- Is iemand bekend met het openen van een bankrekening in België of Duitsland omwille van het cashen van een check?
- Heeft iemand nog andere ideeën?

Ik heb zelf helaas geen Amerikaanse bankrekening meer dus met bijv BoA app indienen gaat niet meer en ik verwacht in deze tijden helaas niet Amerika binnenkort te bezoeken
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7732
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Een stimulus cheque cashen in Nederland.

Bericht door mtl »

Ga er maar van uit dat je hier in Nederland niks meer kan met die cheque. Misschien is het mogelijk in Belgie of Duitsland maar dat brengt hoge kosten met zich mee. Ik zou zeggen informeer er naar.
knaapje
Amerikakenner
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Een stimulus cheque cashen in Nederland.

Bericht door knaapje »

Het zal niet veel zin hebben om hier nog op te reageren.
TS is op 10 nov j.l. een half uur nadat hij hier lid werd voor het laatst op dit forum geweest.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7732
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Een stimulus cheque cashen in Nederland.

Bericht door mtl »

Ik reageer niet op @Michael1012 maar op @LucLuc. Al zou het leuk zijn als @Michael1012 een update geeft over zijn pogingen om de cheque ten gelde te maken.
knaapje
Amerikakenner
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Een stimulus cheque cashen in Nederland.

Bericht door knaapje »

Ik bedoelde het in algemene zin
en verwees dan ook naar TS.
Sloppy Joe
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 feb 2021, 13:52
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Een stimulus cheque cashen in Nederland.

Bericht door Sloppy Joe »

Hallo, ik heb bijna 20 jaar in de US gewoond, dus omdat ik daar belasting betaal (SSA) krijg ik ook die stimulus checks.
Omdat ze te groot zijn om er niets mee te doen, toch maar wat moeite ervoor gedaan.

Mijn ervaring tot zover:

Eerste check verzilverd bij de ING, nadat ik daar een rekening had geopend (speciaal voor die check)
Tsja, kost wat, maar he, het is gratis geld, nietwaar?
Nu in januari de tweede check ontvangen a 600 USD en wat nu te doen???
Waarschijnlijk komt er nog een derde stimulus check a 1400 USD (of meer of minder)

1. De ING heeft een voorbeeld brief om de check terug te sturen en er een direct deposit van te maken.
zie hier: https://www.ing.nl/media/Voorbeeldbrief ... 199753.pdf
nogal omslachtig en de overheid in de US-of-A is zooooooo langzaam. En je bent de check wel kwijt!
Iemand ervaring daar mee?

2. Ik heb een US Paypal rekening en tevens een Nederlandse.
Kan makkelijk geld over en weer doen in beide valuta, maar de Nederlandse Paypal accepteerd geen checks.
De Amerikaanse wel, MAAR, dan moet je een bank of creditcard hebben die gelinked is aan een adres in de US.
Mijn oude adres in FL staat nog in die US Paypal account, maar veranderen in een Nederlands adres is onmogelijk.
Dus die route kan ik vergeten, maar misschien heeft iemand anders daar wat aan...

3. Blijkbaar is er een on-line bank in Duitsland waar men nog wel een check naar kan toesturen en innen zonder hoge kosten.
Dat is de "Das kann Bank" (dkb.de).
Heeft iemand dat al eens geprobeerd?

Nog andere mogelijkheden?
Pleeeeeze, ik wil een nieuwe iPhone, mag de US Treasury voor betalen :lol:
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7732
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Een stimulus cheque cashen in Nederland.

Bericht door mtl »

Als het mogelijk is bij de DKB dan zou ik even contact met ze opnemen over het hoe en wat. Wie weet kun je dan snel je iPhone kopen. :wink:
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: Een stimulus cheque cashen in Nederland.

Bericht door Disney-Golf »

Top tip! (Al zeg ik het zelf... :wink: )
Vermits je de stimulus check krijgt wil zeggen dat je belasting betaald in de V.S., right?
Wist je dat je die ook van je belasting bedrag kan laten afhouden!? :thumbup:
Sloppy Joe
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 feb 2021, 13:52
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Een stimulus cheque cashen in Nederland.

Bericht door Sloppy Joe »

Ik betaal idd belasting in de VS. Er wordt belasting ingehouden van mijn SS (die WEL direct deposit zijn...).
Wat bedoel je met "kan laten afhouden"?
Laatst gewijzigd door markro op 08 feb 2021, 04:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een direct bovenstaand bericht quoten is niet nodig, is verwijderd.
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: Een stimulus cheque cashen in Nederland.

Bericht door Disney-Golf »

Als je moet betalen kan je de $600 ($1,200 had je al ontvangen, juist?) afhouden van het bedrag dat je aan belastingen moet.
Zo duidelijker? :wink:
Sloppy Joe
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 feb 2021, 13:52
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Een stimulus cheque cashen in Nederland.

Bericht door Sloppy Joe »

Duidelijk ja, maar helaas werkt dat niet zo.
Ik krijg maandelijks een vast bedrag overgemaakt en daarvan is al belasting ingehouden.
Ik heb geen enkele invloed op hoeveel er wordt ingehouden.
Volgens mijn CPA in Boston hoef ik niet te filen in de US, omdat de belasting in Nederland verrekent wordt met andere inkomsten (NL pensioen en AOW).
Dus ik krijg die stimulus checks en ik moet maar zien uit te vinden hoe ik ze hier kan cashen.
Die vervloekte Nederlandse banken doen dat niet meer sinds 1 jan 2020 (alle banken behalve de ING) en de ING is er nu per 1 jan 2021 mee gestopt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer