Een stimulus cheque cashen in Nederland.

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
gamvh
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 apr 2021, 18:22
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Een stimulus cheque cashen in Nederland.

Bericht door gamvh »

Ben ook benieuwd naar bericht van de hr. Vinke.
Heb namelijk ook een rekening in Litouwen.
Is er al iets over bekend?
gamvh
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 apr 2021, 18:22
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Een stimulus cheque cashen in Nederland.

Bericht door gamvh »

Beste Lida,
Heb je al iets gehoord van Dhr. Vinke, die een bankrekening in Litouwen zou hebben. Is het mogelijk via die weg een cheque te verzilveren.
Ik heb n.l. ook een rekening in Litouwen.
Groeten, Gamvh
Aleidis
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 apr 2021, 19:47

Re: Een stimulus cheque cashen in Nederland.

Bericht door Aleidis »

Ik heb helaas nog geen nieuwe berichten gelezen van Dhr. Vinke over het cashen van zijn 2e check in Litouwen.
Wel weet ik nu dat als je geen American Home address hebt, geldige Greencard en American drivers license etc.
je ook persoonlijk geen bankrekening kan openen in the States.
De medewerkster van de ChaseBank zei wel dat je je check aan iemand kan endorsen en dat die bij de bank
waar hij/zij een rekening heeft, de check door die persoon kan worden geïnd. Ik had ook al gehoord dat het niet kon
maar ga dit toch weer even verder onderzoeken.
Groeten,
Lida
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2243
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Een stimulus cheque cashen in Nederland.

Bericht door Big Al »

Is het dan echt niet mogelijk om een online rekening te openen in de V.S.? Volgens mij is daar alleen een SSN voor nodig - de meeste Amerikanen hebben immers geen paspoort.

Je zou het geld dan kunnen 'opnemen' door met de bankpas in Nederland te kunnen betalen. Of je kan het geld ophalen als je weer naar de V.S. kan reizen. Mocht je familie (of goede vrienden) in de V.S. hebben dan is het wellicht ook mogelijk om daar een en/of-rekening te openen. De cheque kan dan via de mobiele applicatie worden gedeponeerd of je kan hem per post naar de bank sturen.
Aleidis
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 apr 2021, 19:47

Re: Een stimulus cheque cashen in Nederland.

Bericht door Aleidis »

We hebben het bij diverse banken geprobeerd maar het lukt echt niet. Er wordt naar een SSN, driver's license or State ID gevraagd. En die laatste 2 opties zijn het probleem. Dan kom je niet verder.
Eric55
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 apr 2021, 14:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Een stimulus cheque cashen in Nederland.

Bericht door Eric55 »

Goedemiddag, nieuw hier,
Wij hebben het zelfde probleem als allen die een check willen inwisselen, alleen gaat het bij ons om een pensioen uitkering.
We hebben een Amerikaanse bankrekening, maar zijn de gegevens kwijt, niet slim, maar het is zo. Die rekening was sinds 2009 niet gebruikt.
Het is mij inmiddels duidelijk dat een rekening openen “op afstand” niet mogelijk is als Nederlander.
Mijn vrouw is Amerikaanse, iemand hier ervaringen mee?
Zij zou wél een rekening moeten kunnen openen..
Alvast bedankt,
Eric
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7732
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Een stimulus cheque cashen in Nederland.

Bericht door mtl »

Zie de posting boven je.
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2243
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Een stimulus cheque cashen in Nederland.

Bericht door Big Al »

Eric55 schreef:
25 apr 2021, 14:59
Goedemiddag, nieuw hier,
Wij hebben het zelfde probleem als allen die een check willen inwisselen, alleen gaat het bij ons om een pensioen uitkering.
We hebben een Amerikaanse bankrekening, maar zijn de gegevens kwijt, niet slim, maar het is zo. Die rekening was sinds 2009 niet gebruikt.
Het is mij inmiddels duidelijk dat een rekening openen “op afstand” niet mogelijk is als Nederlander.
Mijn vrouw is Amerikaanse, iemand hier ervaringen mee?
Zij zou wél een rekening moeten kunnen openen..
Alvast bedankt,
Eric
Bij sommige banken heb je alleen een SSN en (Amerikaans) paspoort nodig. Ik weet niet hoe ze met buitenlandse adressen omgaan. Onze zoon woont in Nederland en hij heeft meer dan één rekening by een Amerikaanse bank. Via het internet geopend, maar wel toen hij hier nog woonde. Hij heeft zijn paspoort kunnen gebruiken als legitimatiebewijs.

Nog een gedachte: zijn er geen Amerikaanse banken op Amerikaanse legerbases in Europa? Wellicht zou je het daar kunnen proberen.
Aleidis
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 apr 2021, 19:47

Re: Een stimulus cheque cashen in Nederland.

Bericht door Aleidis »

Goedemiddag Eric,
Onze dochter heeft ook een Amerikaans paspoort. Zij is drie weken terug lid geworden van ACA (American Citizens Abroad). Kosten: 70,00 dollar per jaar. Daarna heeft zij een rekening geopend bij de State Department Federal Credit Union. Vrijdag kreeg ze bericht dat haar aanvraag was goedgekeurd. Het stappenplan staat duidelijk op de website. Succes! Lida
VanMunster
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 mei 2021, 18:48
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Een stimulus cheque cashen in Nederland.

Bericht door VanMunster »

Wij hebben zojuist gebeld met de ReiseBank in Oberhausen.

Zij geven aan dat zij (ALLE ReiseBanks) cheques incasseren. Het enige wat je als Nederlander moet meenemen zijn jouw NL/USA paspoort/id kaart en de cheques. De persoon van wie de cheques zijn, moet zelf aanwezig zijn.

De kosten zijn €10 ($600 cheque) tot €30 ($1400 cheque) afhankelijk van de cheque. De ratio bij hen is op dit moment $1 = €0.75.

Wij gaan dit op heel korte termijn proberen. Ik hoop dat het lukt, veel succes iedereen.

Gr. Van Munster
gamvh
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 apr 2021, 18:22
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Een stimulus cheque cashen in Nederland.

Bericht door gamvh »

Gisteren heb ik geld gestort gekregen van mijn Amerikaanse cheques die ik via US Tax Collect in Litouwen heb verzilverd.
Mijn emails werden keurig netjes beantwoord. Dus niks mis mee. Heeft wel 5 weken geduurd na mijn registratie bij hun.
Maar het is gelukt dus.
Groeten, Gerard van Halteren
Sloppy Joe
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 feb 2021, 13:52
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Een stimulus cheque cashen in Nederland.

Bericht door Sloppy Joe »

Gerard, ik overweeg nu ook deze weg te bewandelen. Dank voor de suggestie.
Vraag 1: wat waren de kosten per check?
Vraag 2: Op de VISA-kaart, die bij deze account komt, staan de gestorte bedragen in US-Dollars of Euro's?
Laatst gewijzigd door markro op 25 jun 2021, 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een direct bovenstaand bericht in zijn geheel quoten is niet nodig, quote verwijderd.
Sloppy Joe
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 feb 2021, 13:52
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Een stimulus cheque cashen in Nederland.

Bericht door Sloppy Joe »

VanMunster schreef:
22 jun 2021, 13:47
Wij hebben zojuist gebeld met de ReiseBank in Oberhausen.

Zij geven aan dat zij (ALLE ReiseBanks) cheques incasseren. Het enige wat je als Nederlander moet meenemen zijn jouw NL/USA paspoort/id kaart en de cheques. De persoon van wie de cheques zijn, moet zelf aanwezig zijn.

De kosten zijn €10 ($600 cheque) tot €30 ($1400 cheque) afhankelijk van de cheque. De ratio bij hen is op dit moment $1 = €0.75.

Wij gaan dit op heel korte termijn proberen. Ik hoop dat het lukt, veel succes iedereen.
Dat is wel een hele slechte koers, zou $1 = €0.83 of beter moeten zijn.
Ik heb twee Duitse banken geprobeerd. Ben er persoonlijk naar toe gegaan.
De Sparkasse kan niet omdat ik niet in Duitsland woon.
De Volksbank gaat niet omdat ze geen gedoe met de IRS willen hebben (net als de Nederlandse banken, vermoed ik).
Sloppy Joe
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 feb 2021, 13:52
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Een stimulus cheque cashen in Nederland.

Bericht door Sloppy Joe »

Misschien helpt dit ook nog (bekijk de reacties):
https://www.maxmeldpunt.nl/geld/tips-om ... rzilveren/
Sloppy Joe
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 feb 2021, 13:52
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Een stimulus cheque cashen in Nederland.

Bericht door Sloppy Joe »

Hier ook eindelijk succes via de Litouwen route. :clap:
Heeft 6 weken geduurd, maar het is de moeite waard, ik hoef alleen naar de Bruna om eea aangetekend te versturen.
Contact zowel telefonisch als per email loopt vlot, antwoord binnen een dag.
ErvaringReisebank
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 sep 2021, 20:55

Re: Een stimulus cheque cashen in Nederland.

Bericht door ErvaringReisebank »

Hi,

Ik kan bevestigen dat de ReiseBank stimulus cheques verzilverd, zonder dat je een rekening oid nodig hebt.


Ik kom net van de vestiging in het station van Düsseldorf (1 van de weinige filialen die open is in het weekend). Het is heel simpel: jij geeft de cheque en een minuut later sta je buiten met een envelop cash!

Je betaald een fee (50 euro in totaal voor de 3 cheques) en kan het alleen in euro’s laten uitbetalen. Je raakt dus wat kwijt door de wisselkoers, maar dan is het wel gefixt.

Ik heb hier speciaal een account voor aangemaakt want heb zelf veel onderzocht en uiteindelijk bleek dit de enige simpele optie die ik kon vinden.

Ik hoop dat iemand er wat aan heeft!
Jola1095
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 okt 2021, 17:42
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Een stimulus cheque cashen in Nederland.

Bericht door Jola1095 »

Hallo allemaal,

Afgelopen weekend eindelijk een stimulus cheque ontvangen. Over het verzilveren daarvan had ik mj nog niet ingelezen. Inmiddels had ik al begrepen dat je bij de banken in Nederland niet aan hoefde te kloppen, maar dat het zo'n toestand zou worden...

Het Litouwen-verhaal is voor mij al helemaal nieuw. Daar heb ik zojuist (toen ik op dit forum stuitte) voor het eerst van gehoord. Hoewel mijn eerste reacties t.o.v. Litouwen toch ietwat wantrouwend was, las ik hier in deze topic alleen maar postieve verhalen over.
Hoe werkt dit in grote lijnen? Account aanmaken, cheque en kopie US passport insturen en dan afwachten tot het op je IBAN wordt gestort?! Zie ik het juist en is dit daadwerkelijk een simpelere variant om de cheque op deze manier te verzilveren, dan via Transwise of SDFCU?

Alvast bedankt voor de reactie.

Groet,
Jolanda
Tripa
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 dec 2021, 10:30

Re: Een stimulus cheque cashen in Nederland.

Bericht door Tripa »

Beste Gerard van Halteren en Sloppy Joe,
Voor mijn dochter zijn we ook bezig met Litouwen. Ze had haar kopie paspoort gemaild en haar BSN doorgestreept. Nu werd door US Tax Collect verzocht niets op het paspoort door te strepen. Wij vinden dat moeilijk omdat je niet weet wat ze ermee doen.
Hebben jullie jullie kopie paspoort ook zo naar hen verzonden zonder iets zwart te maken?
Dank alvast voor jullie reactie!

Groeten Corine
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer