Komt de immigratiedienst bij binnenkomst passagier te weten of een persoon een strafblad heeft?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Bowwowf
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 okt 2020, 14:33
Aantal x V.S. bezocht: 0

Komt de immigratiedienst bij binnenkomst passagier te weten of een persoon een strafblad heeft?

Bericht door Bowwowf »

Beste,

Ik hoor zoveel verschillende antwoorden op deze vraag: "Komt de immigratiedienst bij binnenkomst passagier te weten of een persoon een strafblad heeft?"
Hoe ik het lees: is er tussen Nederland en Amerika geen verdrag van het inzien/delen van persoonlijke informatie, waaronder een strafblad. Maar toch vraag ik mij af of de immigratiedienst het wel of niet kan inzien bij aankomst passagier, en ze willen bijvoorbeeld een passagier apart nemen voor vragen en gegevens uitzoeken van deze persoon? Het is volgens mij wel zo, dat moord, verkrachting, terroristische daden wel aangeven worden? Wat in dat opzicht wel te snappen is uiteraard.
Het is allemaal zo onduidelijk, zijn er mensen die de “feitjes” hierover weten?
Laatst gewijzigd door markro op 14 okt 2020, 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: De topictitel voor de duidelijkheid aangepast.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Komt de immigratiedienst bij binnenkomst passagier te weten of een persoon een strafblad heeft?

Bericht door mtl »

Forumlid @Skydriver is hierin ervaringsdeskundige. Wellicht kan je de postings van die persoon even doorlezen.
Bowwowf
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 okt 2020, 14:33
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Komt de immigratiedienst bij binnenkomst passagier te weten of een persoon een strafblad heeft?

Bericht door Bowwowf »

Bedankt voor je bericht!
Bowwowf
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 okt 2020, 14:33
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Komt de immigratiedienst bij binnenkomst passagier te weten of een persoon een strafblad heeft?

Bericht door Bowwowf »

mtl schreef:
14 okt 2020, 18:39
Forumlid @Skydriver is hierin ervaringsdeskundige. Wellicht kan je de postings van die persoon even doorlezen.
Bedankt voor je bericht, weet jij hoe ik op deze site deze persoon kan vinden?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Komt de immigratiedienst bij binnenkomst passagier te weten of een persoon een strafblad heeft?

Bericht door mtl »

Zoekfunctie rechts boven gebruiken.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Komt de immigratiedienst bij binnenkomst passagier te weten of een persoon een strafblad heeft?

Bericht door Old Faithful »

Je kunt ook hier klikken. :wink:

Succes.
Groet,

Old Faithful
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer