Welk eten uit de USA mis je in Nederland?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Corv
Amerikakenner
Berichten: 658
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Welk eten uit de USA mis je in Nederland?

Bericht door Corv »

Nessiezzz schreef:
09 jun 2020, 12:09
Terpies schreef:
09 jun 2020, 10:07

Strawberry M&M's
coffee m&m's
Ik weet niet of ik de naam mag noemen maar Kellys Expat Shop heeft o.a. pretzel, peanutbutter en hazelnut spread m&m's.
El_guti2
Amerika-ontdekker
Berichten: 97
Lid geworden op: 30 mei 2018, 14:02
Locatie: Alblasserwaard

Re: Welk eten uit de USA mis je in Nederland?

Bericht door El_guti2 »

Lekkere Amerikaanse IPA's. Die zijn in Nederland natuurlijk ook wel te verkrijgen maar in de VS durven ze meer af te wijken van de traditionele bieren die wij kennen.

Wellicht kan je een bier bij een gerecht adviseren op de kaart dat ook uit hetzelfde gebied in de VS komt. Zo houd je het idee van lokaal gerecht met lokaal biertje ook in ere.
Gebruikersavatar
elninjoo
Amerikakenner
Berichten: 1456
Lid geworden op: 29 mei 2009, 08:49
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Welk eten uit de USA mis je in Nederland?

Bericht door elninjoo »

Ik zou zoooo graag de Blooming Onion (Outback Steakhouse) inclusief de juiste saus willen kunnen eten hier!
En coconut shrimp zoals van Bubba Gump.
En de manier van vlees grillen zoals in de USA. Ook 'n Philadelphia steak sandwich zoals van iHop; heerlijk!
Laatst gewijzigd door elninjoo op 01 jul 2020, 23:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
elninjoo
Amerikakenner
Berichten: 1456
Lid geworden op: 29 mei 2009, 08:49
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Welk eten uit de USA mis je in Nederland?

Bericht door elninjoo »

Crabcakes
Key Lime Pie
Shrimp Quesadilla
Gebruikersavatar
elninjoo
Amerikakenner
Berichten: 1456
Lid geworden op: 29 mei 2009, 08:49
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Welk eten uit de USA mis je in Nederland?

Bericht door elninjoo »

Felicitas schreef:
01 jun 2020, 14:39
Funnel cake
Oh yeah! :thumbup:
tetouani
Amerikakenner
Berichten: 567
Lid geworden op: 09 apr 2009, 22:35
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Welk eten uit de USA mis je in Nederland?

Bericht door tetouani »

In n Out Burger
xmasseve
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 29 mar 2017, 23:09
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: Nederland, CO

Re: Welk eten uit de USA mis je in Nederland?

Bericht door xmasseve »

babarage schreef:
01 jun 2020, 16:45
Chicken and waffles?

BBQ kip

Philly cheesesteak

Biscuits

Buffalo bloemkool

Behalve prik fris ook allerhande platte fris zoals lemonade in allerlei varianten

Chocolate chip cookie met ijs als toetje

Oh en eens. Als je die orange chicken hebt kom ik ook :)
Als Belg vind ik Chicken and waffles een aanslag op onze cultuur. Dat gaat echt niet samen... (maar ik ben dan ook de enige die dat vind. Al mn collega's, vrienden en mn man zijn er verzot op)

Mac&Cheese vind ik totaal niet Amerikaans want ze maken het verkeerd.

Mn favoriet is chili, clam chowder en breakfast burrito's.

Ik vind het zo gek dat vele mensen tips geven uit fastfood ketens. Hebben die dan nooit een echt restaurant bezocht als ze op vakantie waren? Panda Express,bv, is niet Amerikaans, het is fast food chinees....
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2590
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: Welk eten uit de USA mis je in Nederland?

Bericht door Bushmaster »

Rainforest Cafe chocolate volcano
Afbeelding
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1627
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Welk eten uit de USA mis je in Nederland?

Bericht door BonnyR »

Mijn dochter is fan van de Red Velvet cake/ gebak. Kom ik dat nu net tegen bij de vlaaierie. Helaas gaat het hem niet worden, de prijs is €66,99!!!
Bijlagen
bakery-redvelvethigh-web-productafbeeldingen-640x426px.png
bakery-redvelvethigh-web-productafbeeldingen-640x426px.png (350.63 KiB) 2698 keer bekeken
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Welk eten uit de USA mis je in Nederland?

Bericht door Almere vak V »

xmasseve schreef:
16 sep 2020, 02:17
Als Belg vind ik Chicken and waffles een aanslag op onze cultuur. Dat gaat echt niet samen...
Haha!! Inderdaad, wat mensen daar aan vinden is me echt een raadsel. Wafel prima! Kip prima! Maar de combi doet het voor mij niet echt...
xmasseve schreef:
16 sep 2020, 02:17
Ik vind het zo gek dat vele mensen tips geven uit fastfood ketens. Hebben die dan nooit een echt restaurant bezocht als ze op vakantie waren?
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik dat niet zo heel raar vind. Wij zijn hier McDonalds en Burgerking gewend. Daar ga je in Nederland, als het aan mij ligt, nog niet eens voor je verdriet naar binnen. De McDonalds in de VS is echt voor mensen die niks te besteden hebben. Daar is de kwaliteit dan ook naar. Vooruit, ze hebben free wifi. Dat is dan tenminste nog wat...
De Burgerking vind ik kwalitatief in de VS al stukken beter dan de bagger die ze je hier voorschotelen. Maar een A@W, Five Guys, In n Out Burger, Burgerville zijn fastfood ketens maar die je kwalitatief fantastisch eten voorzetten. En op geen enkele manier te vergelijken zijn met de rommel die je haar krijgt voorgeschoven.
MelM schreef:
08 jun 2020, 15:47
Is de smaak van mensen hier zo anders dan?
Wij worden beschermd tegen al het kwaad!! :blink:
Corv
Amerikakenner
Berichten: 658
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Welk eten uit de USA mis je in Nederland?

Bericht door Corv »

BonnyR schreef:
25 sep 2020, 16:37
Mijn dochter is fan van de Red Velvet cake/ gebak. Kom ik dat nu net tegen bij de vlaaierie. Helaas gaat het hem niet worden, de prijs is €66,99!!!
Bij AH hebben ze voor 13,35 Dudok Red velvet taart. Weet niet of dat er een beetje op lijkt.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1627
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Welk eten uit de USA mis je in Nederland?

Bericht door BonnyR »

@Corv mijn dochter heb ik er nog nooit over gehoord ( werkt ook bij de Appie) Maar zal de boodschap doorgeven. :)
Deze super dure Redvelvet wordt naar zeggen rechtstreeks uit de US geïmporteerd; Tja dan kost het ook wat natuurlijk.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Welk eten uit de USA mis je in Nederland?

Bericht door hemmie »

xmasseve schreef:
16 sep 2020, 02:17
Panda Express,bv, is niet Amerikaans, het is fast food chinees....
Amerikaans chinees zoals bij Panda Express (maar ook vrijwel elk ander chinees restaurant in de VS) is toch echt meer amerikaans dan chinees. Gerechten als Orange Chicken en General Tso's Chicken zijn typisch amerikaans.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Welk eten uit de USA mis je in Nederland?

Bericht door Tipsy_1 »

Almere vak V schreef:
25 sep 2020, 16:50
Maar een A@W, Five Guys, In n Out Burger, Burgerville zijn fastfood ketens maar die je kwalitatief fantastisch eten voorzetten. En op geen enkele manier te vergelijken zijn met de rommel die je haar krijgt voorgeschoven.
mmm, wij hebben dus een Five Guys op een mijltje van ons huis. We waren er vroeger erg enthoesiast over want tja, iedereen zegt toch altijd dat het er zo geweldig is en je ziet ze effectief "vers" voor je neus bezig. Maar ondertussen zijn we tot de conclusie gekomen dat je er eigenlijk voor een van het vet druipende kwak veel te veel betaald. De frieten zijn niet te eten, te veel gekruid. En de lekkere (vette!) burger verpakken ze in zo'n folie papier die er voor zorgt voor dat tegen de tijd dat je hem opent aan je tafeltje zo'n vette slappe hap krijgt. Wij zijn dus ondertussen volledig anti-five-guys geworden.
Wij zijn behoorlijk dol op de Impossible Whopper trouwens. Vegetarisch, simpel, druipt niet van het vet,....

Eigenlijk zijn restaurants in de US trouwens ook meestal fast food hoor. Wij missen de Belgische keuken heel erg, net als de "sfeer"...... Maar ja, ik geef toe, een blooming onion is errrrrrrrg lekker :lol:
Oh en disco fries (zo frieten met kaas en vleessaus), mmm, als voorgerecht. Lekker gezond. :lol:
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Welk eten uit de USA mis je in Nederland?

Bericht door mtl »

Five Guys is verschrikkelijk duur. Ik ben er eens binnen gelopen maar schrok van de prijzen dat ik weer snel buiten was.
Gast

Re: Welk eten uit de USA mis je in Nederland?

Bericht door Gast »

Tipsy_1 schreef:
25 sep 2020, 21:58
Wij zijn behoorlijk dol op de Impossible Whopper trouwens. Vegetarisch, simpel, druipt niet van het vet,....
Ehhh, van welk vet moet een vegetarische burger dan druipen? Groente vet?
Tipsy_1 schreef:
25 sep 2020, 21:58
Eigenlijk zijn restaurants in de US trouwens ook meestal fast food hoor.
Je bedoelt dat je je eten snel krijgt? Een biefstuk die ik (medium) rare besteld is inderdaad ook snel klaar maar dan maakt het nog geen fast food volgens de definitie https://en.wikipedia.org/wiki/Fast_food_restaurant (Mijn vertaling: je betaalt te veel voor ranzig en vet voedsel, het is fast op door de kleine porties en je hebt fast weer honger).

Er zijn meer dan genoeg restaurants in de US die zeker geen fast food restaurant zijn volgens de definitie, want die hebben wel fatsoenlijke tafel service en je hoeft je eten niet uit een papieren of plastic bakje te eten of uit een papiertje te ontvouwen.
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19661
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Re: Welk eten uit de USA mis je in Nederland?

Bericht door Petra/VS »

Tipsy_1 schreef:
25 sep 2020, 21:58
Almere vak V schreef:
25 sep 2020, 16:50
Maar een A@W, Five Guys, In n Out Burger, Burgerville zijn fastfood ketens maar die je kwalitatief fantastisch eten voorzetten. En op geen enkele manier te vergelijken zijn met de rommel die je haar krijgt voorgeschoven.
mmm, wij hebben dus een Five Guys op een mijltje van ons huis. We waren er vroeger erg enthoesiast over want tja, iedereen zegt toch altijd dat het er zo geweldig is en je ziet ze effectief "vers" voor je neus bezig. Maar ondertussen zijn we tot de conclusie gekomen dat je er eigenlijk voor een van het vet druipende kwak veel te veel betaald. De frieten zijn niet te eten, te veel gekruid. En de lekkere (vette!) burger verpakken ze in zo'n folie papier die er voor zorgt voor dat tegen de tijd dat je hem opent aan je tafeltje zo'n vette slappe hap krijgt. Wij zijn dus ondertussen volledig anti-five-guys geworden.
Wij zijn behoorlijk dol op de Impossible Whopper trouwens. Vegetarisch, simpel, druipt niet van het vet,....

Eigenlijk zijn restaurants in de US trouwens ook meestal fast food hoor. Wij missen de Belgische keuken heel erg, net als de "sfeer"...... Maar ja, ik geef toe, een blooming onion is errrrrrrrg lekker :lol:
Oh en disco fries (zo frieten met kaas en vleessaus), mmm, als voorgerecht. Lekker gezond. :lol:
Serieus? Het lijkt me dat jullie hier nu lang genoeg zijn om te zien dat echt niet alles fast food is! Vanavond nog heb ik echt Europees gegeten en lekker kunnen genieten van een diner van 2,5 uur. Het is echt niet meestal fast food en vooral niet in NJ waar jullie zijn. Mijn veganistische dochter is daar nu en heeft heerlijke maaltijden met mijn oudste. Ik vind jouw commentaar echt heel vreemd, gezien dat jullie zoveel reizen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Hard Rock Cafe.
Amerikafan
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 jul 2017, 10:33
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Welk eten uit de USA mis je in Nederland?

Bericht door Hard Rock Cafe. »

Ik vind het zo gek dat vele mensen tips geven uit fastfood ketens. Hebben die dan nooit een echt restaurant bezocht als ze op vakantie waren? Panda Express, bv, is niet Amerikaans, het is fast food chinees....
Jawel hoor. Victoria & Albert's is een van onze favoriete restaurants. Waar krijg je nog blue velvet enveloppen met je naam erop en het menu erin? Wel jasje, dasje. 3 Maanden van te voren reserveren en mijn man's pak de oceaan overslepen. 😂
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Welk eten uit de USA mis je in Nederland?

Bericht door Coyote »

Almere vak V schreef:
25 sep 2020, 16:50
Maar een A@W, Five Guys, In n Out Burger, Burgerville zijn fastfood ketens maar die je kwalitatief fantastisch eten voorzetten.
Wat In-N-Out Burger betreft ben ik het helemaal met je eens. Het eten dat je daar krijgt is gewoon erg lekker omdat het vers klaargemaakt wordt. Met A&W en Burgerville heb ik geen ervaring.

Maar Five Guys?? Zelden zo slecht gegeten als daar... Ik zou en moest het proberen zei iemand tegen mij. Dus toen ik 2 jaar geleden in Fairfax, VA was daar eens gegeten want het moest immers zo goed zijn! Het was eens maar nooit weer. Precies zoals @Tipsy_1 hierboven ook al aangeeft. Ik nam het eten mee naar de motelkamer maar de friet was veel te kruidig en inmiddels klef geworden, de burger was gewoon een vieze vette hap.... :sick: :pukeright:

Nee, geef mij dan maar Whataburger. Deze fastfoodketen vind je vooral in Texas en heb ik tijdens mijn laatste 2 bezoeken enkele keren bezocht. Niet te vergelijken met In-N-Out Burger maar stukken beter dan McDonalds (die ik sowieso niet bezoek in Amerika, enkel voor koffie of Wifi als het echt nodig is). Voor mij dus aangename ervaring.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Welk eten uit de USA mis je in Nederland?

Bericht door Tipsy_1 »

Mijn definitie van fast food is inderdaad gericht op de snelheid en het niet-verrassende karakter van het menu. Ketenrestaurants gericht op het snel roteren van tafels vind ik ook fastood. Ik reken een Olive Garden (overigens mijn grote favoriet), cracker barrel en Outback bvb ook tot de categorie fast food.
Waarmee ik niet zeg dat die niet lekker zijn he, integendeel :lol:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer