Western Union en Federal Prison

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
PeterMensink
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 dec 2013, 21:17

Western Union en Federal Prison

Bericht door PeterMensink »

Hallo,

Sinds enige tijd correspondeer ik met een vrouw in een federale gevangenis, dit gaat via een vorm van email. Voor mij is het gratis, maar voor haar is het relatief erg prijzig. Zo betaalt ze per 5 minuten (!) bijna meer dan ze per uur verdient (12cent). Het is dan ook redelijk gebruikelijk dat je beetje helpt in de kosten. Alle inmates hebben een Western Union account. Via de US website staat er een heel handige link om een inmate te betalen. Alleen van een Nederlands account kun je wel naar een US account overmaken, maar niet naar een US inmate account.

Nou ben ik dus op zoek naar iemand met een amerikaanse rekening/creditcard die mij/ons even uit de brand wil helpen. Het gaat maar om een klein bedrag ( paar tientjes), maar we zouden er erg blij mee zijn. Vanzelfsprekend maak ik het bedrag eerst over op jouw rekening en daarna is het maar een kleine handeling. Als je al een WU account hebt is dat handig, maar het is ook binnen no-time aangemaakt. Wie strijkt even over zn hart?

Misschien even een reactie via PB?

Bij voorbaat dank!
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Western Union en Federal Prison

Bericht door Hockey »

Jouw bericht roept best wel wat vragen op.
PeterMensink schreef:
07 mei 2020, 20:08
Zo betaalt ze per 5 minuten (!) bijna meer dan ze per uur verdient (12cent). Het is dan ook redelijk gebruikelijk dat je beetje helpt in de kosten.
Je bedoelt dat ze moet betalen om gebruik te mogen maken van die emailservice?
Aangaande beide gequote zinnen, heb je dit al via andere bronnen geverifieerd?

PeterMensink schreef:
07 mei 2020, 20:08
Alleen van een Nederlands account kun je wel naar een US account overmaken, maar niet naar een US inmate account.\
Heb je dit geverifieerd?
PeterMensink schreef:
07 mei 2020, 20:08
Wie strijkt even over zn hart?
En wordt aldus wellicht accomplice to a crime.
Ik bedenk nu het zwartste scenario, maar je vraagt hier of mensen hun WU account willen gebruiken om geld over te maken naar een veroordeelde crimineel die ze niet kennen, waarvan ze niet weten waarvoor die veroordeeld is en wat die ermee gaat doen, met dat geld. Oh ja, en ze kennen jou en de herkomst van het geld ook niet.
Wellicht denk ik nu teveel in doemscenario's, maar besef heel goed wat je iemand vraagt.

=======

Mijn vriendin heeft ooit geld naar me overgemaakt via Western Union toen ik mijn portemonnee was vergeten in een klein stadje in midden Californië, noch zij noch ik hadden een WU account. Maar wellicht dat het voor gevangenen met een account anders gaat en de verzender wel een account nodig heeft.
PeterMensink
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 dec 2013, 21:17

Re: Western Union en Federal Prison

Bericht door PeterMensink »

Hi Hockey,

Dank voor de snelle terugkoppeling en je hebt gelijk, ik kan wel even wat bronnen toevoegen. De emailservice die gebruikt wordt in gevangenissen heet Corrlinks. Als je het even googlet, komen ook de kosten voorbij.

How much does Corrlinks cost?
Inmates must pay $0.05 per minute for use of this computer system, and they may print messages at a cost of $0.15 per page. Sending a message to someone can cost up to $0.30. As a comparison, in many U.S. federal prisons, inmates wages start at $0.12 per hour.

https://www.westernunion.com/us/en/home.html

Onder menu vind je een link om een inmate te geld te geven.

https://www.westernunion.com/us/en/send ... nmatestart

Ik heb inderdaad even gebeld met WU Nederland en die zeggen dat het voor iemand met een Nederlands account/bankrekeningnummer de mogelijkheid om geld te geven aan an inmate niet bestaat.

Met geld op de WU-balans, kunnen ze dan bij de Commissary producten kopen.

https://en.wikipedia.org/wiki/Prison_commissary

Op de wikipediapagina wordt ook aangegeven dat inmates niet met los cash geld op zak lopen maar een fund hebben, waar bij ze bv. hygiene producten of 'minuten' voor Corrlinks (volgens mij heten deze credits trulincs) van kunnen kopen.

WU, buiten de gevangenissen, heeft veel meer met echt cash geld te maken, zoals je zelf ook aangeeft in jouw voorbeeld. In gevangenissen willen ze dit natuurlijk niet en heb je dus een account waar je alleen op één specifieke plek wat producten kunt kopen. In de laatste alinea neemt je verhaal wellicht een erg sterke vlucht.

Wat mij verder opviel is dat ze behoorlijke retail betalen voor hun spullen. Voor een blokje zeep zag ik een prijs voorbij komen van 2.70 dollar. Met genoemde 12 dollarcent/ een uur, ben je dus een week bezig om een stukje zeep te kopen. Je bent dus sterk afhankelijk wat familie je via WU toestuurt. En familie heeft het vaak ook niet breed. Vandaar mijn vraag om wat hulp.
Gebruikersavatar
gera_r
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 16 nov 2010, 09:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Gelderland

Re: Western Union en Federal Prison

Bericht door gera_r »

Ik schrijf ook, hoewel niet naar federale gevangenissen. Maar is er geen mogelijkheid via https://www.jpay.com/ of https://web.connectnetwork.com/#get-started-cta bijvoorbeeld?
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8334
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: Western Union en Federal Prison

Bericht door Bennogr »

Als die dame een advocaat heeft, kan die wellicht helpen. En is waarschijnlijk beter in staat de situatie in te schatten. Als ze geen advocaat heeft, kan ze toch altijd gratis juridische hulp krijgen. Weet ik omdat ik wel eens met (gratis) advocaten werk voor Nederlandssprekende gevangenen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
PeterMensink
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 dec 2013, 21:17

Re: Western Union en Federal Prison

Bericht door PeterMensink »

Hi gera,

Jpay heeft volgens mij geen contract met federale prisons in Florida.

Ik zal nog eens informeren. Anders wellicht via een foundation die gevangen helpt. Het is in ieder geval behoorlijk omslachtig. Er zal toch wel vaker van buiten de us naar een gevangene wat geld gestort worden?
Sullivan85
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 12 apr 2020, 14:56
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Western Union en Federal Prison

Bericht door Sullivan85 »

Het geld sturen naar haar familie en hun kunnen het op haar account zetten. Je kan haar familie contacten. JPay is er niet in federale gevangenissen...
Candy64
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 okt 2020, 16:49

Re: Western Union en Federal Prison

Bericht door Candy64 »

PeterMensink schreef:
07 mei 2020, 20:08
Hallo,

Sinds enige tijd correspondeer ik met een vrouw in een federale gevangenis, dit gaat via een vorm van email. Voor mij is het gratis, maar voor haar is het relatief erg prijzig. Zo betaalt ze per 5 minuten (!) bijna meer dan ze per uur verdient (12cent). Het is dan ook redelijk gebruikelijk dat je beetje helpt in de kosten. Alle inmates hebben een Western Union account. Via de US website staat er een heel handige link om een inmate te betalen. Alleen van een Nederlands account kun je wel naar een US account overmaken, maar niet naar een US inmate account.

Nou ben ik dus op zoek naar iemand met een amerikaanse rekening/creditcard die mij/ons even uit de brand wil helpen. Het gaat maar om een klein bedrag ( paar tientjes), maar we zouden er erg blij mee zijn. Vanzelfsprekend maak ik het bedrag eerst over op jouw rekening en daarna is het maar een kleine handeling. Als je al een WU account hebt is dat handig, maar het is ook binnen no-time aangemaakt. Wie strijkt even over zn hart?

Misschien even een reactie via PB?

Bij voorbaat dank!
Hebt u soms al een oplossing gevonden voor het probleem want ik zit namelijk net met hetzelfde
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Western Union en Federal Prison

Bericht door mtl »

Beter stuur je een pb.
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2246
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Western Union en Federal Prison

Bericht door Big Al »

Wellicht een idee om via gewone ouderwetse brieven te communiceren? Je zou dan ook een velletje (Amerikaanse) postzegels bij haar kunnen laten bezorgen.
Subhaas
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jan 2022, 09:48

Re: Western Union en Federal Prison

Bericht door Subhaas »

Goedemorgen,

Was er al meer bekend hoe er vanuit NL geld overgemaakt kan worden naar de Federal Prison? Ik wilde een prive bericht sturen maar zag een melding dat ik daar niet de juiste rechten voor heb.

Alvast bedankt.

Gr,
Subhaas
Marianhelmond
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mar 2023, 10:27

Re: Western Union en Federal Prison

Bericht door Marianhelmond »

Goedemorgen

Ik zit met hetzelfde probleem, heeft iemand hier toevallig al een oplossing voor gevonden?
els70
Amerikafan
Berichten: 260
Lid geworden op: 28 dec 2006, 11:15
Locatie: gent
Contacteer:

Re: Western Union en Federal Prison

Bericht door els70 »

Hoe kom je eigenlijk aan die adressen van gevangenen, bestaan hier site's voor, er is toch veel scam ook?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Western Union en Federal Prison

Bericht door mtl »

Met google kan je een heel eind komen.
Gebruikersavatar
gera_r
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 16 nov 2010, 09:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Gelderland

Re: Western Union en Federal Prison

Bericht door gera_r »

els70 schreef:
24 apr 2023, 00:02
Hoe kom je eigenlijk aan die adressen van gevangenen, bestaan hier site's voor, er is toch veel scam ook?
Om te beginnen hier: http://home.planet.nl/~draak009/informatie.html Krijg je tevens belangrijke informatie en begeleiding indien nodig. Er wordt voor jou een 'passende' match gezocht.

Verder zijn er ook websites waar je zelf kunt zoeken; deze is wel goed en actueel: http://www.lostvault.com/penpals/default.asp
Als je daarmee begint, let in ieder geval op een paar algemene belangrijke dingen:
- Altijd je retouradres linksboven op de voorkant van je envelop.
- Stuur niets mee. Meestal zijn foto's wel toegestaan.
- Plak ook geen stickers op je envelop of op de brief.
Verder kunnen de regels per staat veranderen. Vraag je penpal daar naar. In veel staten is het tegenwoordig ook mogelijk om elektronisch berichten uit te wisselen. Maar dat kun je dan met die persoon later bespreken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer