Ervaring simkaart AT&T USA/Canada/Mexico - Unlimited Prepaid Sim (simkaart met data voor rondreis)

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
joanneglaudemans
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 mar 2020, 08:53
Aantal x V.S. bezocht: 2

Ervaring simkaart AT&T USA/Canada/Mexico - Unlimited Prepaid Sim (simkaart met data voor rondreis)

Bericht door joanneglaudemans »

Vanaf 23 maart gaan wij 2,5 week rondreizen in de zuidkust van Amerika. Hiervoor hebben wij natuurlijk navigatie nodig.
Via ons autoverhuur kunnen wij wel navigatie krijgen maar dat is €11 per dag. en aangezien we voor 18 dagen navigatie nodig hebben vinden we dat een duur geintje...

Wij willen via google maps werken, maar hebben hiervoor internet nodig. Daarom willen wij een simkaart aanschaffen met data. Nu heb ik er een gevonden, maar ik ben benieuwd of iemand hier al ervaring mee heeft (zie link onderaan).

Andere tips zijn ook welkom :)

https://www.bol.com/nl/p/at-t-usa-canad ... 0108606593
Laatst gewijzigd door joanneglaudemans op 04 mar 2020, 09:29, 3 keer totaal gewijzigd.
CAM1984
Amerikafan
Berichten: 132
Lid geworden op: 25 okt 2017, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Utrecht

Re: Simkaart met Data voor navigatie tijdens rondreis

Bericht door CAM1984 »

Kijk even in dit forum voor tips: viewtopic.php?f=10&t=68607
2007/2008: Noordoosten en Zuidwesten
2013: Noordoosten
2015: Noord- en Zuidoosten
2018: Zuid- en Noordwesten
2020: Florida en Zuidoosten
joanneglaudemans
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 mar 2020, 08:53
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Simkaart met Data voor navigatie tijdens rondreis

Bericht door joanneglaudemans »

Dat forum heb ik inderdaad gelezen, dankjewel.

Ik ben nu vooral benieuwd naar de ervaringen met deze simkaart
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Ervaring simkaart AT&T USA/Canada/Mexico - Unlimited Prepaid Sim (simkaart met data voor rondreis)

Bericht door roelb »

De coverage van AT&T is prima. Beter dan dat wordt het niet in de USA.

Let er wel op dat, bij veel van de goedkopere telefoons, er vaak gelocaliseerde modellen bestaan, waarbij een toestel dat in Europa gekocht is niet de LTE banden ondersteunt die in Noord Amerika gebruikt worden, en vice versa. Daardoor kan de fabrikant goedkopere radio's toepassen en hoeft niet elke telefoon alle frequenties te ondersteunen. Hoe duurder de telefoon, des te minder dat probleem aanwezig is.
joanneglaudemans
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 mar 2020, 08:53
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Ervaring simkaart AT&T USA/Canada/Mexico - Unlimited Prepaid Sim (simkaart met data voor rondreis)

Bericht door joanneglaudemans »

Ah top ! Bedankt voor je reactie. Dat was ook wat wij dachten inderdaad.

Zelf heb ik een huawei p20 en mijn man heeft een Samsung S8. Denk je dat dat 'nieuw/duur' genoeg is ?
joanneglaudemans
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 mar 2020, 08:53
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Ervaring simkaart AT&T USA/Canada/Mexico - Unlimited Prepaid Sim (simkaart met data voor rondreis)

Bericht door joanneglaudemans »

Ik zie net dat ik een LTE band heb op mijn telefoon. Zijn daar nog verschillen in ?
Grouchy
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 19 jun 2019, 18:35
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Ervaring simkaart AT&T USA/Canada/Mexico - Unlimited Prepaid Sim (simkaart met data voor rondreis)

Bericht door Grouchy »

Er zijn een aantal frequentiebanden die gebruikt worden. Je P20 heeft:
3G Network HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100
4G Network LTE band 1(2100), 3(1800), 7(2600), 8(900), 20(800)

3G & 4G zou gewoon moeten werken in de USA met je AT&T prepaid sim. Heb zelf al een aantal jaren dezelfde AT&T prepaid kaart in m'n Samsung S8+, nooit geen problemen mee gehad.
Gast

Re: Ervaring simkaart AT&T USA/Canada/Mexico - Unlimited Prepaid Sim (simkaart met data voor rondreis)

Bericht door Gast »

roelb schreef:
04 mar 2020, 09:40
De coverage van AT&T is prima. Beter dan dat wordt het niet in de USA.
Ook de dekking van AT&T laat op sommige plekken ook echt te wensen over, ook als je telefoon alle LTE banden ondersteunt (iPhone Xs max en IPhone 7 Plus). Zo heeft elk netwerk wel wat, ik ga dit jaar kijken welke kaart op onze route de beste dekking geeft, want ik heb dit jaar zowel een AT&T kaart als een simple mobile (T-mobile) kaart gekocht via Arieli.

Wij hadden afgelopen jaar in grote delen van Mississippi, Georgia en Tennessee weinig tot geen dekking (in de GSM is dat niet onlogisch, maar ook op de Natchez Trace Parkway we een behoorlijk aantal keren geen verbinding).
Gebruikersavatar
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Berichten: 1529
Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
Locatie: Seattle, WA
Contacteer:

Re: Ervaring simkaart AT&T USA/Canada/Mexico - Unlimited Prepaid Sim (simkaart met data voor rondreis)

Bericht door dutch_in_seattle »

joanneglaudemans schreef:
04 mar 2020, 09:05
Wij willen via google maps werken, maar hebben hiervoor internet nodig.
Je kunt kaarten van Google Maps gewoon op je telefoon downloaden, zodat je navigatie ook offline kunt gebruiken. (Het GPS-signaal staat los van je dataverbinding.)
Zie https://support.google.com/maps/answer/ ... DiOS&hl=en
of in het Nederlands: https://support.google.com/maps/answer/ ... DiOS&hl=nl

Je kunt dat zelf proberen: download de kaart van Nederland, zet je data uit en gebruik Google Maps. Dat zou gewoon moeten werken.
Het blijft handig om een lokaal simkaartje te hebben, maar voor je GPS-navigatie hoef je dat niet te doen.

--Ron
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Ervaring simkaart AT&T USA/Canada/Mexico - Unlimited Prepaid Sim (simkaart met data voor rondreis)

Bericht door Almere vak V »

Heb onderstaand een paar dagen geleden in het telefonie topic geplaatst. Wellicht heb je er wat aan:

Mijn vrouw en kinderen hebben zo'n plan van AT&T. Is een stukkie duurder maar heeft voor het Noordwesten de beste dekking. Ikzelf heb Verizon. By far de beste dekking in Amerika. Tenminste voor mijn zakelijke activiteiten.

Dus ik zou voor 1 van die 2 gaan. Daarna zou je T-mobile kunnen doen. Het enige waar ik echt ver van zou willen blijven is Sprint. Ik zal niet zeggen dat je daar in het Westen niks aan hebt. Maar niet veel in ieder geval.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Ervaring simkaart AT&T USA/Canada/Mexico - Unlimited Prepaid Sim (simkaart met data voor rondreis)

Bericht door Almere vak V »

dutch_in_seattle schreef:
04 mar 2020, 22:18
Je kunt kaarten van Google Maps gewoon op je telefoon downloaden, zodat je navigatie ook offline kunt gebruiken. (Het GPS-signaal staat los van je dataverbinding.)
Prima tip! En werkt ook meer dan prima.

Heb je een iPhone dan werkt Kaarten ook gewoon. Anders zou je ook nog Maps.me, Here we go of Waze kunnen gebruiken. Hebben mij op al onze omzwervingen nog nooit in de steek gelaten. Ook niet offline. Zeker niet!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer