Zijn wij met Kerst welkom bij jullie?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
jeffreynec
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 jan 2020, 13:25

Zijn wij met Kerst welkom bij jullie?

Bericht door jeffreynec »

Beste Nederlanders/Forumbezoekers,

De Kerst is zojuist voorbij, de vuurpijlen zijn weer afgestoken, de oliebollen zijn op en de voornemens zijn weer gemaakt. Nu zijn wij als gezin erg openminded en daar horen dan ook voornemens bij die openminded zijn. Een van de voornemens is om in 2020 de Kerst ergens anders te gaan vieren. Niet in een hotel, mooi warm land, maar onze keus is gevallen op een leuk warm gezin ergens in Amerika. Aangezien wij geen contacten hebben, ben ik dus op zoek gegaan naar “hoe dan”? Na wat gegoogeld te hebben ben ik op dit forum gekomen.

Wat is nu eigenlijk de (brutale) vraag? Wij zijn een gezin van 4. Moeder Isere. 43 jaar houdt van taarten bakken en is werkzaam in de Sales. Papa Jeffrey. 44 jaar houdt van Voetbal, BBQ en Koken. Is werkzaam in de begeleiding van jong volwassen met en verstandelijke beperking. Oudste zoon Jayden 13 jaar. Houdt van Voetbal en Gamen. Jongste zoon Dio. Houdt ook van Voetbal en Gamen. Wij zijn op zoek naar leuke en warme mensen waar wij de met de kerst van 2020 kunnen verblijven en gezamenlijk mee kunnen vieren. Wellicht dat jullie ons hiermee kunnen helpen, aangezien jullie een groter netwerk hebben dan wij.

Waarom willen wij dit? Eigenlijk is het heel simpel. Wij vinden het leuk om nieuwe mensen te leren kennen. Een ander land is ook een andere cultuur en als je dan nog Nederlands met elkaar kan spreken is dat mooi meegenomen. Erg leerzaam als u/jullie het mij vragen. Uiteraard zal er van tevoren contact gelegd moeten worden en zal er gekeken moeten worden of er een klik is. Wij begrijpen dat het ook niet niks is om een vreemd gezin zomaar met Kerst in huis te nemen. Maar zoals we hier in Nederland zeggen, wie niet waagt wie niet wint en nee heb je en ja kun je krijgen.

Mochten jullie nog vragen hebben, wat ik mij zo kan voorstellen, dan hoor ik die graag.

Met zeer vriendelijke en warme groet vanuit Nederland (Wijchen bij Nijmegen),

Jeffrey Koelma / Isere Koelma / Jayden Koelma / Dio Koelma.
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18756
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Zijn wij met Kerst welkom bij jullie?

Bericht door kastelke »

De bedoeling is dat ze jullie ook te logeren krijgen? Of dat je een hotel boekt, maar de festiviteiten en kosten daarrond graag met ze wilt delen?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Zijn wij met Kerst welkom bij jullie?

Bericht door mtl »

Ik begrijp het ook niet helemaal. Moeten we een gezin in Amerika zoeken die bereid is om een Nederlands gezin uit te nodigen voor het kerstfeest?
jeffreynec
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 jan 2020, 13:25

Re: Zijn wij met Kerst welkom bij jullie?

Bericht door jeffreynec »

kastelke schreef:
24 jan 2020, 13:38
De bedoeling is dat ze jullie ook te logeren krijgen? Of dat je een hotel boekt, maar de festiviteiten en kosten daarrond graag met ze wilt delen?
Wij willen ook graag logeren. Kosten worden uiteraard gedeeld.
jeffreynec
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 jan 2020, 13:25

Re: Zijn wij met Kerst welkom bij jullie?

Bericht door jeffreynec »

mtl schreef:
24 jan 2020, 13:45
Ik begrijp het ook niet helemaal. Moeten we een gezin in Amerika zoeken die bereid is om een Nederlands gezin uit te nodigen voor het kerstfeest?
Dar komt het eigenlijk wel op neer. Zoals ik al zei "Een brutale vraag"
Gebruikersavatar
sunnyrojo
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:28
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: Almere en Villa Maggiore, Davenport FL
Contacteer:

Re: Zijn wij met Kerst welkom bij jullie?

Bericht door sunnyrojo »

Misschien begrijp ik het verkeerd vandaar ook weer mijn brutale vraag, dus kosten voor inwoning en eten delen?
Laatst gewijzigd door sunnyrojo op 24 jan 2020, 15:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18756
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Zijn wij met Kerst welkom bij jullie?

Bericht door kastelke »

Een voormalige collega van me, die lid was van een erg religieuze organisatie, deed zoiets wel eens hier in Canada. Zij hadden dan mensen uit het buitenland op bezoek die interesse hadden om zich bij hun aan te sluiten, en namen deze mensen in huis voor een week, deden een viering (maar noemden het niet kerstmis want dat was verboden), en namen hun nee op toeristische tripjes. En bezoeken aan hun religieuze bijeenkomsten.
Misschien dat dat een mogelijkheid is voor je?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Ziva
Amerika-expert
Berichten: 3387
Lid geworden op: 29 sep 2008, 18:08
Locatie: USA

Re: Zijn wij met Kerst welkom bij jullie?

Bericht door Ziva »

Ik snap niet wat er moeilijk is aan deze post. Ze willen feitelijk graag in 2020 Kerst in een ander land en bij een andere familie vieren. En kosten die gemaakt worden voor het eten, drinken, restaurant of wat-dan-ook etc. worden gedeeltelijk door hen betaald. En ik neem aan dat jullie ook zelf de vliegreis betalen. Kosten voor verblijf bij iemand thuis lijkt me onzin, je betaald toch gewoon voor de huur of hypotheek, het zou niet anders zijn dan dat je familie te logeren hebt toch?

Ik vind het een super leuk idee! Ik zou alleen voor een echt Amerikaans gezin kiezen en niet voor een Nederlands gezin wat naar Amerika is geremigreerd. Dat maakt het nog leuker omdat je dan ook echt ziet hoe de tradities anders zijn. Ik moest bijvoorbeeld best wel wennen aan het eten, aan het "net uit bed-in je pyama met je wilde haar- kadootjes openmaken festijn" omdat in Nederland mensen vaak cadeautjes in de avond doen.

Ik vond deze website, heb je hier al opgekeken?
MrsBucket
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 11 jun 2019, 21:39
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Zijn wij met Kerst welkom bij jullie?

Bericht door MrsBucket »

Wat een toffe vraag! Wij zijn op reis in Amerika (al sinds begin november) en zijn door 3 verschillende Amerikaanse gezinnen uitgenodigd om kerst bij hen te komen vieren. We waren meer dan welkom etc. Dus ik heb er alle vertrouwen in dat jullie ook een plekje vinden.
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Zijn wij met Kerst welkom bij jullie?

Bericht door Hockey »

Mooi dat er een website voor bestaat. Want ik voel me toch minder senang om iemand die ik net ken voor te stellen aan een gezin in de VS om kerst mee te vieren. Iets waarin ik waarschijnlijk niet de enige zal zijn.
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19661
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Re: Zijn wij met Kerst welkom bij jullie?

Bericht door Petra/VS »

Inderdaad, niet de enige, Hockey. Ik vind het ook een heel leuk idee, maar ik heb elders al geschreven dat voor ons Kerst echt een familiefeest is en vooral de afgelopen jaren een tijd dat we onze kinderen, die allemaal ver weg wonen, ook zien. Ik ken heel veel Amerikaanse gezinnen, maar ook die krijgen familie van ver weg.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Zijn wij met Kerst welkom bij jullie?

Bericht door Hockey »

Oeps, typo. Net kan moet zijn niet ken.

@ MrsBucket, Amerikanen zijn erg makkelijk in het iemand uitnodigen, maar vaak is die uitnodiging iets minder hard en meer beleefdheid. Ga dus a.u.b. goed na of ze het echt menen of het meer beleefdheid was.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Zijn wij met Kerst welkom bij jullie?

Bericht door mtl »

Die website waar Ziva het over heeft lijkt me niet zo geschikt. Het gaat om uitwisselingsprojecten om vreemde talen te leren.
MrsBucket
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 11 jun 2019, 21:39
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Zijn wij met Kerst welkom bij jullie?

Bericht door MrsBucket »

Hockey schreef:
25 jan 2020, 03:24
Oeps, typo. Net kan moet zijn niet ken.

@ MrsBucket, Amerikanen zijn erg makkelijk in het iemand uitnodigen, maar vaak is die uitnodiging iets minder hard en meer beleefdheid. Ga dus a.u.b. goed na of ze het echt menen of het meer beleefdheid was.
Deze gezinnen meenden het allemaal. We hebben 1 gezin uitgekozen waar we daadwerkelijk kerst hebben gevierd. Het was heel fijn en bijzonder, in New Mexico.
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3998
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Zijn wij met Kerst welkom bij jullie?

Bericht door Loek »

Het zal mogelijk makkelijker zijn om voor Thanksgiving te worden uitgenodigd. Voor sommige mensen is dit al iets wat ze doen, een vreemde uitnodigen voor Thanksgiving maaltijd omdat die anders alleen zou zijn. Ik ken zelfs mensen die hun Thanksgiving maaltijd delen met daklozen. Kerst is meestal meer intiem met alleen familie.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer