Meubelstuk versturen naar Canada

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
HarryLime
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jan 2020, 11:28
Aantal x V.S. bezocht: 1

Meubelstuk versturen naar Canada

Bericht door HarryLime »

M'n familie hier wil een antiek meubelstuk naar familie in Canada laten verschepen, maar we komen er niet goed uit hoe dat praktisch gedaan kan worden. Met de bekende koeriersbedrijven kost het al veel, maar je moet zelf voor de verpakking zorgen. Dat wordt waarschijnlijk een kist omdat we een doos niet vertrouwen, wat op de gevraagde maat (minimaal 110x60x60 cm) weer alleen bij leveranciers voor het MKB is te krijgen en dan moeten we iemand met een KVK-inschrijving hiervoor strikken, veel gedoe dus.

Ik kwam met wat zoeken wel verhuisbedrijven tegen die een volledige inboedel voor hun rekening nemen, maar ik ben op zoek naar een bedrijf die dit voor 1 meubelstuk kan doen. Mag best wat tijd en geld kosten. Hebben jullie een idee?
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7932
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Meubelstuk versturen naar Canada

Bericht door Pete.Z »

kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18756
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Meubelstuk versturen naar Canada

Bericht door kastelke »

Weet dat je familie in Canada importtaxen moet betalen op wat de Canadese douane schat dat het meubelstuk waard is (niet op basis van wat jij invult op het papier) als de geschatte waarde $60+ is. Ik geloof dat het 13% is.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer