Hoe omgaan met negatief beeld over de USA?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: Hoe omgaan met negatief beeld over de USA?

Bericht door Dude »

Met vallen en opstaan lukt da wel he.
Achteraf bekeken was dat een zeer leuke rollercoaster.
Die credit score gaat behoorlijk snel de hoogte in hoor, gewoon alles netjes op tijd afbetalen.

Succes en laat maar weten als je eens in Tucson bent.
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2501
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Hoe omgaan met negatief beeld over de USA?

Bericht door Dutchess »

Bluebonnet schreef:
06 apr 2020, 16:12
We hebben wel geluk dat we Wesley nurses in ons gebied hebben. Ons programma dekt 3 counties en in 4 stadjes hebben we een goede Wesley nurse. Dat betekent dus gratis hulp voor simpele dingen en ze kunnen helpen met overleggen met dokters en ziekenhuizen als dat nodig is. Helaas weigeren redelijk veel van mijn clienten daar gebruik van te maken omdat het via de kerk is.
Bieden die Wesley nurses ook hulp aan mensen die niet gelovig zijn en die helemaal niet over godsdienst willen praten? (Pure nieuwsgierigheid, niet een beschuldiging!)

Ik zag trouwens ook net dit voorbij komen, misschien kan het jouw collega helpen? New Program Offers $35 Monthly Copays for Lilly Insulins
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Bluebonnet
Amerikafan
Berichten: 103
Lid geworden op: 06 aug 2017, 13:57

Re: Hoe omgaan met negatief beeld over de USA?

Bericht door Bluebonnet »

Dutchess schreef:
07 apr 2020, 18:38
Bieden die Wesley nurses ook hulp aan mensen die niet gelovig zijn en die helemaal niet over godsdienst willen praten? (Pure nieuwsgierigheid, niet een beschuldiging!)
Ja, Wesley nurses helpen iedereen, niet alleen leden van de United Methodist Church. Praten over godsdienst mag natuurlijk en als je wilt kunnen ze samen met je bidden, maar hun focus is op helpen met gezondheid/wellness. De Wesley nurse hier in de stad doet me altijd denken aan een kopje espresso, ze is klein, heeft superveel energie, en vrolijkt iedereen op. Ze organiseert ook Zumba klassen en iedereen is welkom. Nou ja, nu natuurlijk tijdelijk niet vanwege het virus :sadcry:
Dutchess schreef:
07 apr 2020, 18:38
Ik zag trouwens ook net dit voorbij komen, misschien kan het jouw collega helpen? New Program Offers $35 Monthly Copays for Lilly Insulins
Bedankt! Die had ik nog niet gezien. Ga hem zo meteen doorsturen naar m'n supervisor en collegas.
xmasseve
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 29 mar 2017, 23:09
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: Nederland, CO

Re: Hoe omgaan met negatief beeld over de USA?

Bericht door xmasseve »

Heel veel van wat ze zeggen is dan ook waar. Maar ik trek me op aan het feit dat ik in een prachtige plaats woon, dat Colorado enorm mooi is en er veel te doen is, dat ik werk heb, dat mn man werk heeft, dat ik schitterende collega's heb en dat ik een een Bernie Sanders gebied woon dus niet met Trump supporters te maken heb.

Maar ja, er ergert me veel aan dit land en dat zal nooit veranderen.
Corv
Amerikakenner
Berichten: 658
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Hoe omgaan met negatief beeld over de USA?

Bericht door Corv »

xmasseve schreef:
09 sep 2020, 22:38
en dat ik een een Bernie Sanders gebied woon dus niet met Trump supporters te maken heb.
Sorry hoor, maar het lijkt me sterk dat u weet wat iedereen in uw gebied denkt qua politiek.
Visser
Amerikafan
Berichten: 172
Lid geworden op: 05 mei 2018, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Hoe omgaan met negatief beeld over de usa

Bericht door Visser »

RaphaelB schreef:
05 apr 2020, 00:55
Abc123 schreef:
02 apr 2020, 16:13
RaphaelB, hoe gaat het leven in de VS je nu af? Als het goed is woon je er nu.
Ook benzine is ontzettend goedkoop, het is altijd zomer hier, erg lekker weer.
In april is het nog winter in AZ.... :wink: Ben benieuwd wat je er nu van vind. De zomer dus...
Ik heb 7 jaar in AZ gewoond. Benzine daar is vrij duur eigenlijk.... Maar je rijd veel meer en uiteindelijk geef je toch meer uit aan brandstof dan in NL is mijn ervaring. Ook de 6 en 8 pitters zijn nogal dorstig.

Ik hoop dat je je draai kunt vinden. Ik had t uitermate naar m'n zin totdat ik ziek werd en niet meer mocht werken. Dan zijn al die super collegaas in geen velden of wegen te zien.

Geniet van Arizona, echt een heel mooie staat. Phoenix is niet mijn ding, maar daar is al t werk. In AZ gaan 2 van de 3 gezinnen weer weg. Het is geen staat waar mensen blijven wonen.
.
Visser
Amerikafan
Berichten: 172
Lid geworden op: 05 mei 2018, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Hoe omgaan met negatief beeld over de USA?

Bericht door Visser »

Corv schreef:
10 sep 2020, 02:20
xmasseve schreef:
09 sep 2020, 22:38
en dat ik een een Bernie Sanders gebied woon dus niet met Trump supporters te maken heb.
Sorry hoor, maar het lijkt me sterk dat u weet wat iedereen in uw gebied denkt qua politiek.
Je kunt het on line opzoeken. Plus veel hebben een sticker op de auto, bord in de tuin enz.
.
xmasseve
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 29 mar 2017, 23:09
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: Nederland, CO

Re: Hoe omgaan met negatief beeld over de USA?

Bericht door xmasseve »

Corv schreef:
10 sep 2020, 02:20
xmasseve schreef:
09 sep 2020, 22:38
en dat ik een een Bernie Sanders gebied woon dus niet met Trump supporters te maken heb.
Sorry hoor, maar het lijkt me sterk dat u weet wat iedereen in uw gebied denkt qua politiek.
Aangezien Bernie hier de primary gewonnen heeft (hij heeft zelfs de staat gewonnen) en er geen enkel Trump Bordje stond in mn dorp maar alleen maar Bernie bordjes, kan ik dat idd zeggen.

Wat zijn een paar Trumpers op een gans dorp Bernies. Niets.... Ja, ik woon in een Bernie dorp, ja ik woon in een blauwe county EN in een blauwe staat. Dat is algemeen geweten
RaphaelB
Amerikafan
Berichten: 153
Lid geworden op: 11 jan 2018, 11:49

Re: Hoe omgaan met negatief beeld over de usa

Bericht door RaphaelB »

Visser schreef:
11 sep 2020, 03:35
In april is het nog winter in AZ.... Ben benieuwd wat je er nu van vind. De zomer dus...
Ik heb 7 jaar in AZ gewoond. Benzine daar is vrij duur eigenlijk.... Maar je rijd veel meer en uiteindelijk geef je toch meer uit aan brandstof dan in NL is mijn ervaring. Ook de 6 en 8 pitters zijn nogal dorstig.
In de zomer is het inderdaad niet te harden buiten haha, maar dat wist ik al van te voor. Ik reisde al 10 jaar heen en weer van NL naar het gebied van AZ/CA/NV. In California koelt het tenminste een beetje af savonds, maar hier bleef het constant rond de 48 graden de afgelopen maanden. Maar in de zomer leef je van airco naar airco, dus dan gaat het wel. Ik heb nu een andere auto, een kleinere SUV. Een volle tank benzine is 25 dollar (met FRYS korting) en daar kan ik lang mee rijden. Voor mij is dat erg goedkoop vergeleken met NL.

Ik woon hier nu inmiddels bijna een jaar. Het is alleen jammer dat ook hier de huizen prijzen enorm zijn gestegen. Verder bevalt het nog steeds prima, promotie gemaakt op het werk, prima salaris. Ik begin alleen m'n vakantie dagen te missen van NL, 180 uur aan het begin van het jaar.
Ik bouw hier nog geen 6 uur aan vakantie per maand(!) op. In November ga ik een weekje terug naar nederland. Je bent in the land of the free eigenlijk gewoon een werk slaaf. Alles draait hier om werk.

En ik realiseer me nu dat een strand altijd best wel belangrijk voor me was. Ik mis soms de zee en frisse zeelucht. Ik woonde in NL nog geen 20 minuten van kijkduin/scheveningen vandaan. Hier is het 5 uur rijden naar San Diego, of 4 uur naar Rocky Point Beach in mexico.

Het healthcare systeem blijft ook een apart verhaal, maar ook dat wist ik van te voor. Ik zou hier niet ernstig ziek willen worden op mijn oude dag.
Verder mis ik alleen mijn ouders en soms mijn mooie nieuwbouw huis wat ik NL had. Maar het is wat het is, voor nu is het oke en ik ben tevreden. Ik heb met mijn amerikaanse vrouw een dochter van 3 jaar en daar doe ik alles voor.

Maar of ik hier m'n hele leven wil blijven tot m'n 85ste... dat weet ik nog niet
"The world is a book, and those who do not travel read only one page"
Visser
Amerikafan
Berichten: 172
Lid geworden op: 05 mei 2018, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Hoe omgaan met negatief beeld over de USA?

Bericht door Visser »

RaphaelB schreef:
17 sep 2020, 22:23


In de zomer is het inderdaad niet te harden buiten haha,

Maar of ik hier m'n hele leven wil blijven tot m'n 85ste... dat weet ik nog niet
Het is een mooie staat. Toen wij daar woonden in 95 tot 01 waren huizen 120.000 gemiddeld.
Ik miste uiteindelijk het groen. En regen.... :wink: Maar het is een boven gemiddelde mooie staat. We wilden eerst nog naar Benson of Willcox verhuizen, maar daar is vrijwel geen werk.
Geniet er van, laat zeer zeker niet je paspoort verlopen.... Na 10 jaar krijg je geen nieuw paspoort, maak zeker dat je het op tijd vernieuwd.. De meeste mensen weten dat niet en NL is erg moeilijk voor hun eigen ex bewoners om terug te keren.

85 is ver weg, maar ik vond Phoenix te groot. En toen waren al die loops er nog niet eens.... :D Die stad eet je op en spuug je uit. Maar AZ is groot. En Tuscon is ook een stad maar totaal anders.

Mijn ervaring met vakantie is, Je krijgt 1 dan 2 en na een aantal jaren 3 weken per jaar. Maar ik nam wel meer vrij, daar deden ze nooit moeilijk over. Maar ik werkte niet in jou branche.

Geniet er van. :thumbup:
.
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2246
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Hoe omgaan met negatief beeld over de USA?

Bericht door Big Al »

Visser schreef:
17 sep 2020, 23:51
Mijn ervaring met vakantie is, Je krijgt 1 dan 2 en na een aantal jaren 3 weken per jaar. Maar ik nam wel meer vrij, daar deden ze nooit moeilijk over. Maar ik werkte niet in jou branche.
Mijn eerste baantje (1996) was als uitzendkracht. Ik denk niet dat ik daar vakantie kreeg. Binnen zes maanden had ik echter een vaste baan bij een groot bedrijf en ik heb sindsdien altijd minstens drie weken vakantie gehad. Elke paar jaar dat ik bij een bedrijf bleef kreeg ik er weer een weekje bij.

Een probleem is wel dat als je bij een ander bedrijf aan de slag gaat dat je dan weer je vakantie opnieuw moet opbouwen.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer