Als een goed begin ......

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6123
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Als een goed begin ......

Bericht door Old Faithful »

Als een goed begin het halve werk is, wat is dan een slecht begin?

Vanmorgen stond ik vol goede moed op. Vol goede moed tot ik mijn e-mail bekeek. Een bericht van ICS: "U heeft 80% van de limiet van uw kredietkaart bereikt." Dat kon dus niet. Vlug ingelogd en toen bleek dat in twee dagen tijd voor enkele duizenden euro's via een Uber account waren afgeschreven. Terwijl ik nog nooit een Uber heb genomen.
Snel ICS gebeld. Ik moet zeggen dat ik daar zeer adequaat geholpen ben. Omdat mijn kaart nog niet geblokkeerd was - wat de man ook hooglijk verbaasde vanwege de snelle opeenvolging van allemaal kleine bedragen naar dezelfde rekening, een mens is echt niet in staat zo veel Ubers in twee dagen te nemen - kan ik die kaart fysiek blijven gebruiken. Alleen betalingen via internet zijn geblokkeerd. Als ik terug ben wordt de kaart definitief geblokkeerd. Ik vind dat fijn, ik heb wel een tweede kaart als achtervang maar dat wil ik graag zo houden. Bovendien waren alle hotels met deze kaart gereserveerd. Inmiddels kan ik zijn dat bijna alle afschrijvingen zijn teruggedraaid.
Ik ben alleen benieuwd of ik niet te maken krijg met annuleringen, als hotels gaan kijken of de kaart actief is. Misschien weet iemand dat?

Inmiddels zit ik op het vliegtuig naar Las Vegas te wachten in de hoop dat dit slechte begin het hele werk was.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Als een goed begin ......

Bericht door Coyote »

Oei, dat is wel slecht begin van jullie vakantie. :shock:

Gelukkig dat je het nu nog ontdekt. In Amerika geeft het ook alleen maar een hoop romslomp en neemt het veel (kostbare vakantie)tijd in beslag.

Durf niet te zeggen of dit consequenties heeft voor je bestaande reserveringen als een hotel voor jij arriveert je creditcard al wil belasten (gebeurt regelmatig). Zou me kunnen voorstellen dat zij al een pre-authorisatie gedaan hebben op het moment van reserveren en dat het daarom wel gaat? Misschien zou je dat nog bij ICS kunnen navragen? Denk dat zij het beste antwoord hierop kunnen geven.

Succes en geniet vooral van jullie vakantie! :thumbup:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Als een goed begin ......

Bericht door boonens »

Deze zomer was het aan mijn aandacht ontsnapt dat de limiet op onze CC was bereikt. Op de dag dat wij wilden inchecken in een Days Inn, ontving ik een e-mail van hen dat de reservering geannuleerd was i.v.m. een mislukte pre-autorisatie op de CC. Ik zou dus wel even contact opnemen met de hotels.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Als een goed begin ......

Bericht door Almere vak V »

Old Faithful schreef:
19 sep 2019, 11:11
Ik ben alleen benieuwd of ik niet te maken krijg met annuleringen, als hotels gaan kijken of de kaart actief is. Misschien weet iemand dat?
Als de meeste betalingen zijn teruggedraaid dan zouden ze je ook niet meer je rekening/limiet moeten belasten. Dan zouden hotels dus gewoon hun pre-autorisatie kunnen doen en moet er volgens mij weinig aan de hand zijn en kan je de kaart gewoon gebruiken. Dat je even geen betalingen kunt doen via internet is uiteraard vervelend maar ik neem aan dat je tijdens je vakantie betere dingen te doen hebt dan online shoppen... :wink:

Veel plezier!!
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1514
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Als een goed begin ......

Bericht door pumi1000 »

Wij zijn zo ook eens reserveringen kwijt geraakt......stonden we bij receptie....kamer weg.
Vaak kijken ze de dag ervoor of de kaart werkt, zo niet kun je de reservering kwijt raken.

Vorige week ook mail gehad van ING, en jawel met onze kaart was weer fraude mee gepleegd. ING had zelf de kaart al geblokkeerd, dus heb geen betalingen kunnen zien. Gelukkig kun je bij booking.com je cc updaten, dus lopen je reserveringen geen gevaar.
Dit overigens afgelopen maart ook al gehad :roll:
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Als een goed begin ......

Bericht door nieuwenoord »

Ik heb het eens gehad in Australië. Achter gekomen op dag 1 bij aankomst. Alle accomodaties gemaild of gebeld.

Ook ooit eens bij Booking.com een link gekregen waardoor ik 24 uur lang bij de creditcard gegevens kon om ze te wijzigen, tegenwoordig kan dat standaard. Een van de redenen dat ik bij hen boek!
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6123
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Als een goed begin ......

Bericht door Old Faithful »

Almere vak V schreef:
19 sep 2019, 14:29
Old Faithful schreef:
19 sep 2019, 11:11
Ik ben alleen benieuwd of ik niet te maken krijg met annuleringen, als hotels gaan kijken of de kaart actief is. Misschien weet iemand dat?
Als de meeste betalingen zijn teruggedraaid dan zouden ze je ook niet meer je rekening/limiet moeten belasten. Dan zouden hotels dus gewoon hun pre-autorisatie kunnen doen en moet er volgens mij weinig aan de hand zijn en kan je de kaart gewoon gebruiken.
Dat terugdraaien ging snel. Ik kon op Schiphol al zien dat ik bijna de gehele ruimte weer tot mijn beschikking had. Maar toch werd de kaart zowel bij National als bij de eerste Best Western afgewezen. Dat gold bij het hotel ook voor mijn debit card, waarmee ik even daarvoor bij de Walmart nog had betaald. Gelukkig heb ik nog een Mastercard als back up en mijn echtgenote heeft er ook eentje. Je zou maar in de situatie komen van geld zat maar geen betaalmiddelen.

Ik heb hotels geboekt bij Best Western, Choice Hotels, Expedia en bij de hotels zelf. Het lijkt mij het beste dat ik eerst ga proberen bij Visa te regelen dat mijn kaart weer geacepteerd wordt. Net ging dat niet vanwege een technische storing: "Probeer het later nog eens." Dat doen we dan maar.
Morgen logeren we in de Bright Angel Lodge. Daar geen problemen, want die is al betaald. Overmorgen logeren we in Holbrook en daar zal nog wel iets te krijgen zijn, mocht de reservering geannuleerd zijn.

Nu eerst maar eens gaan slapen.
Groet,

Old Faithful
DebbieTimmermans
Amerikafan
Berichten: 369
Lid geworden op: 09 apr 2014, 17:31
Partner van: Wouter
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Wellen

Re: Als een goed begin ......

Bericht door DebbieTimmermans »

Old Faithful schreef:
19 sep 2019, 11:11
Bovendien waren alle hotels met deze kaart gereserveerd. Inmiddels kan ik zijn dat bijna alle afschrijvingen zijn teruggedraaid.
Ik ben alleen benieuwd of ik niet te maken krijg met annuleringen, als hotels gaan kijken of de kaart actief is. Misschien weet iemand dat?
Op mijn kaart was ook fraude gebeurd, ik heb toen een kopie van mijn kaart gemaakt om die mee te nemen want mijn kaart werd wel dadelijk geblokkeerd. Eens aangekomen in de hotels, heeft niemand er wat van gezegd, omdat het bedrag toch al betaald was. Ik heb telkens mijn nieuwe kaart afgegeven om de borgsom te reserveren. De eerste hotels heb ik heel de uitleg gedaan over de fraude maar daarna niet meer. Ze deden daar niet moeilijk om.
wouterendebbie.blogspot.be/
wouterendebbie1.blogspot.be/
wouterendebbie2.blogspot.be/
wouterendebbie3.blogspot.be/
https://www.facebook.com/groups/2198403 ... =bookmarks
wouterendebbie4.blogspot.be/
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Als een goed begin ......

Bericht door Harry »

Old Faithful schreef:
20 sep 2019, 07:01
Je zou maar in de situatie komen van geld zat maar geen betaalmiddelen.
Toch beter dan andersom. :mrgreen:
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Als een goed begin ......

Bericht door hemmie »

Wij hadden tussen boeken en vakantie een nieuwe cc gekregen (ook vanwege fraude), dus ik heb voor de zekerheid toen toch maar een paar weken voor vertrek alle hotels die nog niet betaald waren (en waarbij ik de kaart niet kon aanpassen op de website of in de app) gebeld. Bij sommigen noteerden ze direct mijn nieuwe gegevens, bij andere hotels gaven ze direct aan dat het niets uitmaakte. Het zal dus meestal niet nodig zijn, maar ja, zul je net een hotel treffen waar ze het wel checken...
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6123
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Als een goed begin ......

Bericht door Old Faithful »

Wie er nog een touw aan vast kan knopen mag het zeggen. Onze avonturen met de diverse betaalmiddelen.
Gisteren onderweg getankt en een broodje gekocht met mijn pinpas.
Een Agency Pas (America The Beautiful) gekocht met mijn Visa kaart.
Bij de Bright Angel Lodge keek de man achter de balie moeilijk en zei dat hij liever een andere kaart dan mijn Visa had. Toen ik kort had uitgelegd wat er aan de hand was, was mijn Visa kaart toch goed genoeg.
Vanmorgen enkele snacks gekocht in het zaakje achter de Bright Angel Lodge: de pinpas van mijn echtgenote werd geweigerd, mijn pinpas werd geweigerd, mijn Visa kaart werd geweigerd, mijn Rabo Card deed het, hoera !.
In de winkel bij Desert View kwam de mededeling dat het systeem mijn pinpas niet zou accepteren, mijn Visa werd geweigerd en mijn Rabo Card deed het, hoera!
Bij de ATM in dezelfde winkel werd de pinpas (ING) van mijn echtgenote geweigerd, ik kon probleemloos geld opnemen met mijn pinpas.
Zojuist ingecheckt bij het hotel in Holbrook en mijn Visa werd probleemloos geaccepteerd.

Wie het snapt mag het zeggen.

P.S.

Je hoeft je geen zorgen over ons te maken. De vakantie verloopt prima en wij maken ons ook geen zorgen. Mijn Rabo Card doet het tot nu toe altijd en we houden de credit card van mijn echtgenote als geheim wapen achter de hand. :wink:
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6123
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Als een goed begin ......

Bericht door Old Faithful »

Inmiddels zijn wij weer thuis na een heel fijne vakantie. :D
Mijn Visa kaart werd meestal geaccepteerd en soms niet. Bij pinbetalingen ging het altijd goed, bij swipen af en toe niet. Uiteindelijk bleek één hotelreservering geannuleerd te zijn. De e-mail met de aankondiging van de annulering werd 's ochtends gestuurd toen wij net vertrokken waren en deze dus niet meer konden lezen. Toen wij aankwamen was de kamer al vergeven en er was niets meer vrij. Gelukkig konden we bij de buren terecht, al was die kamer wel $50 duurder.
Uiteindelijk is het allemaal meegevallen, al zag het er na de eerste dag niet zo goed uit toen zowel mijn Visa als pinpas bij de Best Western geweigerd werd. Voor de zekerheid heb ik toen contact met de Rabobank opgenomen om de limiet van €2500 op mijn Rabocard tijdelijk te verhogen. Bij Visa kan ik bestedingsruimte creëren door tussentijdse betalingen. Bij de Rabocard wordt één keer per maand afgerekend en dan kan het snel oplopen. Uiteindelijk bleek dit niet nodig, omdat ik de meeste hotels met Visa kon betalen, waar mijn bestedingsruimte sowieso al groter is.
Mijn ervaringen met het verkrijgen van cash zet ik in viewtopic.php?f=3&t=55502&p=1215055&hil ... g#p1215055
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Als een goed begin ......

Bericht door PSVwally »

Het is allemaal goed gekomen ‘Old’ dat is het belangrijkste
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Als een goed begin ......

Bericht door Galapogos »

Fijn dat het goed is afgelopen! Overigens: ook bij de Rabobank kun je bestedingsruimte vrijmaken door tussentijds zelf af te lossen op de creditcard. Zie https://www.rabobank.nl/particulieren/b ... -aflossen/
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6123
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Als een goed begin ......

Bericht door Old Faithful »

Inderdaad, die had ik gemist. Ik had die kaart nog nooit gebruikt. Ik gebruik een credit card alleen op vakantie in Amerika, nooit in Europa. Tot nu toe ging dat altijd goed met alleen de Visa kaart.
Bedankt, weer wat wijzer geworden.
Groet,

Old Faithful
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer