The best ROADTRIP in the WORLD!

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
tetouani
Amerikakenner
Berichten: 567
Lid geworden op: 09 apr 2009, 22:35
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: The best ROADTRIP in the WORLD!

Bericht door tetouani »

kalaman schreef:
29 jul 2019, 14:25


Overigens, het veruit mooiste deel van CMC is niet waar jullie geweest zijn, maar bereik je via een dirt road 500 meter verder naar het oosten. Daar zie je ook The Ghost, de alleenstaande hoge rots.
Klopt, we zijn ook bij die andere dirtroad geweest om de ghost te zien. Maar wij vinden zelf de plek waar we liepen veel mooier.

Smaak he. ;)
tetouani
Amerikakenner
Berichten: 567
Lid geworden op: 09 apr 2009, 22:35
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: The best ROADTRIP in the WORLD!

Bericht door tetouani »

Almere vak V schreef:
29 jul 2019, 16:13


Alleen zou het mooi zijn dat een ander na jou ook nog van dezelfde dingen kan genieten, of dezelfde activiteiten kan ontplooien. Ik doel daarmee op hoe je met je auto omgaat,
Nou, wij hebben gevraagd aan de medewerker van Alamo en mijn eerder gemaakte reis bij Hertz of de Line Lock optie die op de auto zit ook gebruikt mag worden.

"That's why we have that option on that car sir. To burn your tires!!"

Ook op internet heb ik gelezen dat de verhuurmaatschappijen bewust de Line Lock op alle huurMustangs als optie hebben besteld om de mensen aan te trekken. Zelfs op de 2.3 Ecoboost!

Ik denk niet dat ze blij zullen zijn (alhoewel niemand er naar om kijkt) als je na 1 dag de banden helemaal op terug inlevert maar je kunt dit gerust een aantal keren doen.
Laatst gewijzigd door tetouani op 30 jul 2019, 21:16, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
lyan
Amerikakenner
Berichten: 1238
Lid geworden op: 16 sep 2010, 20:51
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: groningen
Contacteer:

Re: The best ROADTRIP in the WORLD!

Bericht door lyan »

Ik vraag me serieus af wat dezelfde medewerkers van Hertz zouden zeggen als ze zien hoe jullie met de auto's omgaan, ook zou ik niet graag de volgende huurder zijn.
Ik hoop niet dat je vaak hebt verteld dat je uit Nederland komt, want veel Amerika-gangers zullen niet erg blij zijn met de indruk die je hebt achtergelaten.

Je vindt jouw reis absoluut geweldig, maar denkt niet na over de impact die sommige van je daden kunnen veroorzaken. Je zult het niet in je eentje verpesten maar de filmpjes zetten wel aan tot na-apen en dan worden de regels nog strakker. Sommige gebieden zijn al gesloten omdat toeristen zich misdroegen en dat is erg jammer voor de volgende generatie.
Gast

Re: The best ROADTRIP in the WORLD!

Bericht door Gast »

Ik snap alle negatieve reacties echt niet. Waar bemoeit iedereen zich ineens mee? Laat TS lekker genieten.

Mensen vinden het op dit forum prima om met sedans en RV's off road wegen te nemen, schade te rijden in tunnels, kleine kinderen in RV's mee te nemen op een onveilige manier, mensen posten videos/foto's van onzinnige dingen (zoals wat ze allemaal wel niet in winkels zien.kopen en wat ze eten) en hier is iemand die op zijn manier vakantie viert en dan gaat iedereen ineens de moraal ridder uithangen en de TS veroordelend toespreken.

@tetouani ik zou me er niks van aantrekken en lekker blijven genieten.

dat TS zijn pm niet meer kan gebruiken vanwege alle haat reacties is toch van de zotte? waarom grijpt hier geen enkele moderator op in?

Opmerking moderator

als het niet gemeld wordt kunnen wij het niet weten beste. Wij kunnen niet in PM's.
tetouani
Amerikakenner
Berichten: 567
Lid geworden op: 09 apr 2009, 22:35
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: The best ROADTRIP in the WORLD!

Bericht door tetouani »

@Terpies

Ik weet zeker dat er genoeg mensen zijn die er wel van genieten en die de bezienswaardigheden die ik laat zien tof vinden.

Ik geloof namelijk niet dat mijn video's zoveel haat en ophef veroorzaken.

Op Facebook, op mijn pagina, in mijn groepen en in alle andere Amerikagroepen waar ik bij zit, hoor ik enkel positiviteit.

Ik heb meer het idee dat hier een virus heerst dat als 1 iemand wat zegt dat anderen zich genoodzaakt voelen om zich daarbij te scharen.

Als je de reacties namelijk leest op dit onderwerp, dan is dat echt heel erg duidelijk zichtbaar.

Ik trek me er ook niets van aan hoor. Ik reageer ook enkel op hetgeen waar ik op wil reageren en dat zorgt bij hun voor nog meer frustratie.

Maar ik weet ook dat er ook hier mensen zijn die het leuk vinden om te zien wat wij hebben gezien, die positief zijn en daar doe ik het voor.

De rest mag zich blijven irriteren, no worries.
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: The best ROADTRIP in the WORLD!

Bericht door ADE01 »

Waar bemoeit iedereen zich mee? TS vraagt zelf om een mening. Nu bevallen sommige meningen niet en wordt het "bemoeien"? Lullig om te gaan klagen via een PM, maar negatief commentaar was toch best wel te verwachten wanneer je met een drone vliegt waar dat niet mag, je off road gaat met een mustang en je lak hebt aan verkeersregels.
Ziva
Amerika-expert
Berichten: 3387
Lid geworden op: 29 sep 2008, 18:08
Locatie: USA

Re: The best ROADTRIP in the WORLD!

Bericht door Ziva »

tetouani schreef:
10 jul 2019, 19:10
Bekijk mijn trailer en laat mij weten wat jullie ervan vinden.
Misschien heb je dat zinnetje gemist Terpies? Moeten we dan met z'n allen roepen hoe geweldig het is?

Ik ging echt onbevooroordeeld naar zijn trailer kijken en heb daar een mening over. En die heb ik ook gepost, precies wat TS vroeg dus snap ik jouw reactie niet helemaal.

En dat andere mensen hier op het forum dingen doen die niet kunnen dat betekent toch niet dat "mensen op het forum dit prima vinden"? Ik begrijp niet waar je dat vandaan haalt. Filmen met drones in nationale parken wat ten strengste verboden is vind ik absoluut niet prima. Ruig omgaan met huur auto's, de natuur of andere spullen die niet van jou zijn vind ik ook niet prima. En mensen filmen zonder toestemming en dan de video publiek posten vind ik ook niet prima. Maar dat is TS zijn eigen (on)verantwoordelijkheid.

En TS zegt zich er niets van aan te trekken dus hoef jij dat ook niet te doen toch? :wink:
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 972
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: The best ROADTRIP in the WORLD!

Bericht door stegeman »

Goed. Ik snap de kritiek. Heb dat zelf ook wel. Drones waar het niet mag of welk niet wenselijk gedrag ook keur ik ook niet goed. Heb niets met auto’s en sommige dingen die in de filmpjes staan. Heb ook niks met andere YouTubers die constant hun zelf filmen en goh ook wat natuur op de achtergrond. Maar mensen. Veel YouTube filmpjes zijn niet echt tof. Voor mij geldt dat ik ze bekijk om een goede indruk van de omgeving te krijgen. En die krijg ik ook van de Tetouani filmpjes. En ook van die vervelende selfie filmpjes op YouTube. Ik bekijk ze ondanks een andere manier van vakantie vieren, ondanks lichte irritatie van scheuren met auto’s of gevaarlijk gedrag, ondanks welke irritatie ook toch erg graag! Omdat het me een indicatie geeft of iets wel of niet wat voor me is. En eerlijk gezegd vind ik ondanks toch wel deels terechte kritiek die hier geuit is het toch knap gemaakt en heb ik er iets aan!
Nee je hoeft niet altijd positief te zijn in een reactie, maar soms heb ik op het forum wel zoets van dat het wel wat vriendelijker mag soms. (Niet alleen bij dit topic. Voor de duidelijkheid, ik ben al eens compleet in tranen en overstuur geweest over hoe op mij zelf gereageerd werd (dat ik niks had toe te voegen bijv) terwijl ik zo Mn best doe en wilde het forum verlaten. Soms ook even bij nadenken hoe gekwetst iemand kan raken. Niet iedereen is hetzelfde en niet iedereen even ervaren, maar van elke ervaring kan een ander weer leren)
Voor mij geldt dan dat ik het positieve benoem en het negatieve vaak alleen maar denk.
Zo. Voor 1x ben ik het maar even kwijt. Op naar positiviteit. Iedereen is anders.....

Mvgr Alice
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: The best ROADTRIP in the WORLD!

Bericht door Almere vak V »

Terpies schreef:
31 jul 2019, 13:35
Ik snap alle negatieve reacties echt niet. Waar bemoeit iedereen zich ineens mee?
Tetouani vraagt in zijn openingspost om reacties. Als je er om vraagt kan je ze krijgen en kunnen de meningen dus verdeeld zijn. De ene vindt het wel wat, de ander niet.
Gast

Re: The best ROADTRIP in the WORLD!

Bericht door Gast »

het gaat mij om dit soort uitspraken:
Je vindt jouw reis absoluut geweldig, maar denkt niet na over de impact die sommige van je daden kunnen veroorzaken. Je zult het niet in je eentje verpesten maar de filmpjes zetten wel aan tot na-apen en dan worden de regels nog strakker. Sommige gebieden zijn al gesloten omdat toeristen zich misdroegen en dat is erg jammer voor de volgende generatie.
Op die manier dan meer likes of views te proberen generen vind ik echt niet kunnen want dat kan anderen aanzetten om hetzelfde te doen. In deze tijden van social media draait het bij velen immers enkel maar om het aantal likes, wat ze daar ook moeten voor doen.
Ik doel daarmee op hoe je met je auto omgaat, hoe je je in een park gedraagt en of je de regels een beetje respecteert. Veel jongelui hebben het woord respect vooraan in de mond hangen. Heb dan ook respect voor het materiaal wat je huurt, heb respect voor de plek waar je komt, heb respect voor de regels die er heersen, hoe idioot ze ook in jouw ogen mogen zijn.
Probeer met de spullen van een ander minstens net zo om te gaan als met de spullen van jezelf. Probeer op de plek van een ander je net zo aan de regels te houden als voor de regels die eventueel ook bij jou thuis gelden. Respect krijg je niet. Respect verdien je.
Ik stoor me aan het vingertje wijzen en het veroordelen. Heet verhuurbedrijf wat een muscle car of mustang GT in het assortiment opneemt weet toch heus wel hoe daarmee gereden wordt, en hoe huurauto's in het algemeen worden behandeld/afgetrapt? Waarom moet dat dan expliciet benoemd en bovenal veroordeeld worden?

In een andere post op dit forum wordt er toch ook niet zo heftig gereageerd en vingertje gewezen als iemand een boete krijgt voor een snelheidsovertreding omdat hij/zij 109mph heeft gereden. het enige wat ik daar lees is allerlei advies over het betalen van de boete... waar zijn dan de moraal ridders die vingerttjes wijzen en die zeggen dat regels regels zijn?

In een eerdere topic rijdt iemand willens en wetens de AC unit van zijn RV af, terwijl er gewoon gereden wordt op een plaats waar niet gereden mag worden met die hoogte van de RV...

enz enz.. nergens zijn de reacties ineens zo heftig als op deze post.

Prima om te reageren als TS vraagt om een reactie, maar het kan ook iets minder afkeurend en veroordelend...dat is het punt wat ik probeer te maken.

@tetouani doet met zijn capriolen niemand pijn, hij brengt niemand in gevaar met zijn gedrag, behalve zichzelf.

Dat kan van de ander die met zon hoge snelheid rijdt niet gezegd worden, laat staan van iemand die met kleine kinderen willens en wetens toch een RV huurt, terwijl kinderen NIET veilig zijn omdat de voorzieningen voor kinderstoeltjes in een RV ontoereikend zijn (los van het juridische aspect).
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: The best ROADTRIP in the WORLD!

Bericht door sanook »

Grote verschil met de dingen die @Terpies aanhaalt is dat de TS hier specifiek om reacties vraagt.
Ziva
Amerika-expert
Berichten: 3387
Lid geworden op: 29 sep 2008, 18:08
Locatie: USA

Re: The best ROADTRIP in the WORLD!

Bericht door Ziva »

Terpies schreef:
01 aug 2019, 10:25

In een andere post op dit forum wordt er toch ook niet zo heftig gereageerd en vingertje gewezen als iemand een boete krijgt voor een snelheidsovertreding omdat hij/zij 109mph heeft gereden. het enige wat ik daar lees is allerlei advies over het betalen van de boete... waar zijn dan de moraal ridders die vingerttjes wijzen en die zeggen dat regels regels zijn?
Je begrijpt toch hopelijk wel dat en filmpje als dit, een visuele weergave van wat TS en zijn vriend gedaan een meegemaakt hebben toch veel meer een beeld schept en uitnodigt tot reageren dan een tekstueel verhaal in een post he? Tel daarbij op dat TS vraagt om meningen en dan krijg je dus dit soort reacties.

Ik kan je garanderen dat als TS zijn belevenissen gewoon woordelijk had neergezet in een post vermoedelijk minder reacties en ook minder "heftig" (ik vind het zelf wel meevallen overigens...) waren geweest. Het is de combinatie van beeld, geluid en de totaliteit van wat we zien en horen die een bepaalde stemming geeft of reactie uitlokt.
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 972
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: The best ROADTRIP in the WORLD!

Bericht door stegeman »

Ik zou TS Tetouani willen vragen om ondanks (misschien deels wel terechte) kritiek vooral niet te stoppen met het delen vd overige filmpjes. Ik heb er wel wat aan en zo te lezen ben ik niet de enige. :thumbup:
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1514
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: The best ROADTRIP in the WORLD!

Bericht door pumi1000 »

Een ding is zeker, je hebt plezier van je reis en daar gaat het om. Altijd leuk om verslagen en filmpjes van anderen te zien, ook om eventeel weer nieuwe tips op te doen. Waar blijven de andere filmpjes?
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
tetouani
Amerikakenner
Berichten: 567
Lid geworden op: 09 apr 2009, 22:35
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: The best ROADTRIP in the WORLD!

Bericht door tetouani »

Thanks Pumi.

De andere filmpjes komen eraan. Ik maak er telkens 1 wanneer ik tijd heb. Meestal in een vrije weekend, maar dat heb ik helaas maar 1x in de 2 weken.
M&MgoesUSA
Amerikafan
Berichten: 175
Lid geworden op: 31 jul 2014, 22:58
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: The best ROADTRIP in the WORLD!

Bericht door M&MgoesUSA »

Heb de intro gezien van een ruziende serveerster, vervolgens klik ik een paar minuten verder zie ik een Mustang off road gaan en als ik weer verder klik zie ik dezelfde Mustang met een flat tyre :roll: Wat moeten we hiervan vinden? :D
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: The best ROADTRIP in the WORLD!

Bericht door Njit »

Daar moeten 'we' helemaal niks van vinden. Daar mág jij persoonlijk iets van vinden :)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Ziva
Amerika-expert
Berichten: 3387
Lid geworden op: 29 sep 2008, 18:08
Locatie: USA

Re: The best ROADTRIP in the WORLD!

Bericht door Ziva »

Krijg gelijk dat zinnetje "Dat vinden wij niet raar. Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder! " in mijn hoofd haha :lol:
Joeyvdl
Amerikafan
Berichten: 131
Lid geworden op: 21 mar 2017, 13:22
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: The best ROADTRIP in the WORLD!

Bericht door Joeyvdl »

Tof dat je zoveel moeite steekt in de episodes. Leuk om te doen!
tetouani schreef:
10 jul 2019, 19:10
laat mij weten wat jullie ervan vinden.
Ik vind het jammer dat Kelly / de auto en het patsergedrag te vaak in beeld zijn. Dit komt niet ten goede aan de kwaliteit van de video's. (wel aan entertainment-gehalte voor een iets andere doelgroep). Noem maar een paar voorbeelden: confrontatie opzoeken met serveerster / in beeld brengen van het vieste motel / aangehouden worden door de politie / 5e keer huurauto ingewisseld... (niet mijn ding en stoor ik me aan)

Het is eerder al genoemd, maar respect voor de plekken die je bezoekt vind ik wel belangrijk en die mis ik helaas.
Ik kijk liever naar een vlogger waar ik sympathie voor kan opbrengen en die de balans weet te vinden in het tonen van mooie beelden / interessante content tijdens deze oh zo toffe roadtrip.

Ga vooral door met content maken!


Edit: episodes relativeren de trailer wel iets en zijn wel leuker om naar te kijken. Duurt alleen wat aan de lange kant om het interessant te houden.
tetouani
Amerikakenner
Berichten: 567
Lid geworden op: 09 apr 2009, 22:35
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: The best ROADTRIP in the WORLD!

Bericht door tetouani »

@Joeyvdl

Thanks for the feedback. Ja, helaas kan ik niet voldoen aan ieders smaak van YouTube filmpjes.
Ik heb bewust gekozen voor deze setting omdat dit de setting is hoe ik het graag zie.

De doelgroep voor mijn video's is inderdaad niet echt voor de gemiddelde allesamerika.com forummer, maar gelukkig zijn er een aantal die het wel waarderen en daar doe ik het ook voor.

More content coming up soon.

PS: Ik weet zeker dat je een aantal van je ergernissen terugneemt na het zien van de afleveringen over die ergernissen die je hebt gehad door het zien van de trailer.

Zoals je al zei, de episodes relativeren het.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer