Voor- en nadelen wonen in Amerika

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Voor- en nadelen wonen in Amerika

Bericht door Almere vak V »

Dude schreef:
12 sep 2019, 01:44
De UofA Football head coach verdient 1.6miljoen dollar. Blijkbaar nog niet genoeg voor de 25 list te halen.
De Basketball coach daarentegen verdient 2.3 miljoen dollar en is de best betaalde werknemer van de UofA.
Wildcats is een echte basketball school. Football zit in een behoorlijk dipje. Weet alleen niet wat jullie 2 weken geleden in Hawaii aan het doen waren. Maar dat maakt onze kansen op de playoffs er niet groter op...
Toch komen er gemiddeld zo'n 40.000 mensen kijken. Basketball is een ander verhaal. Mc Kale Center zit bijna elke wedstrijd afgeladen vol. En daar gaan al gauw 14.000 mensen in. En bij het basketball speel je net iets meer dan 7 thuiswedstrijden zullen we maar zeggen.

Om de lijst te halen moet je minimaal 4 miljoen per jaar verdienen. Daarin speelt de PAC12 geen echte rol. Alleen de football coaches van Washington en Stanford staan er in met allebei 4.3 miljoen. En als die allebei zo doorgaan zoals ze het seizoen begonnen zijn staan ze volgend jaar niet meer in de top 25... :wink:
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Voor- en nadelen wonen in Amerika

Bericht door Almere vak V »

Arian schreef:
12 sep 2019, 05:20
Voor hockey heb ik even een gemiddelde moment opname van het rijden in de bay gefotografeerd en geannoteerd,
Beste Arian. Ik snap dat je jezelf hieraan irriteert. Maar ik heb je de vraag al eerder gesteld, hoe lang is het geleden dat je in Nederland of België bent geweest? Op de ring van Antwerpen, Brussel, Amsterdam, Rotterdam, Utrecht is dit dagelijkse kost. En dan heel flauw de vraag. Hoeveel mensen wonen er in de Bay-area?? 10 tot 15 keer zoveel als in de hierboven genoemde steden gezamenlijk?? 50 misschien wel 60 miljoen? Die moeten, willen, kunnen allemaal naar huis. Daar zullen er echt wel is een paar bij zijn die haast hebben en zich niet helemaal aan de regels houden. Laten we het erop houden dat het net echte mensen zijn. Net als in Nederland.
FlipjeBTiel
Amerika-expert
Berichten: 2547
Lid geworden op: 04 jul 2008, 03:57

Re: Voor- en nadelen wonen in Amerika

Bericht door FlipjeBTiel »

Almere vak V schreef:
12 sep 2019, 10:35
10 tot 15 keer zoveel als in de hierboven genoemde steden gezamenlijk?? 50 misschien wel 60 miljoen?
De hoeveelheid mensen hangt af van waar je de grens trekt wat "Bay Area" is. Met verdere uitbouw en volk dat van verder en verder weg op-en-neer rijdt voor werk kun je die cirkel steeds groter maken, maar CA als geheel heeft zo'n 40 miljoen inwoners, dus zo'n 50 a 60 ga je niet halen. Denk meer rond de 8 miljoen voor een uitgebreide definitie van "Bay Area" en dan zit je op een oppervlak van een iets meer dan half NL. De verdeling is wel heel anders, met veel grotere concentratie volk richting de kern.

Het zou mij echter niets verbazen als de hoeveelheid auto-verkeer meer in lijn was, in verhouding tot NL, met de aantallen mensen die je oppert: men rijdt hier grotere afstanden voor werk etc., en veel meer zaken worden met de auto geregeld. (Persoonlijk vermijd ik verkeer en rij volgens mij minder dan de gemiddelde NLer.)

Gr., Flipje
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Voor- en nadelen wonen in Amerika

Bericht door Almere vak V »

FlipjeBTiel schreef:
12 sep 2019, 16:17
maar CA als geheel heeft zo'n 40 miljoen inwoners, dus zo'n 50 a 60 ga je niet halen
Was iets te enthousiast... :wink:

Het grote probleem is natuurlijk dat het hele stuk van SF naar San Jose naar Oakland en weer naar SF compleet verstedelijkt is. Dan heb je natuurlijk nog het tolgebeuren van Oakland naar SF wat het er nog slechter op maakt. Hier rij je nog van Amsterdam naar Utrecht. En van Utrecht naar Rotterdam. En van Rotterdam naar Antwerpen en zie je daadwerkelijk dat je van de ene stad naar de andere stap rijdt. Kom je langs dorpen en rij je langs weilanden.

Dat gevoel is daar compleet weg. Je rijdt van de ene hoop met hoogbouw naar de volgende hoop met hoogbouw. En er tussenin staan alleen maar spuuglelijke kantoorgebouwen of fabrieken.

Mooiste voorbeeld is misschien nog wel dat het nieuwe stadion van de San Francisco 49ers bijna 50 km bij San Francisco vandaan ligt. Tegen San Jose aan. Dat vindt "iedereen" maar normaal.

Laten we het erop houden dat ze daar een hele grote ring hebben. Met heel veel mensen die allemaal tegelijkertijd van punt a naar punt b moeten. Dat is nooit een goed idee. Daar niet en hier niet.
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3998
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Voor- en nadelen wonen in Amerika

Bericht door Loek »

Ik ben momenteel in Nederland en vind het autorijden hier wel meer uitdagend dan in mijn omgeving in de US. Toegegeven, mijn boerendorpje Denver kan zich niet meten aan een stad als San Francisco of L.A., maar men verdedigt daar ook zijn vierkante metertje op de weg. Maar hier in Nederland heb ik het idee dat er een samenzwering plaatsvindt op de weg tegen mij. Als je je aan de maximum snelheid houdt, zitten ze 2 cm op je achterbumper te duwen. Zo nu en dan heb ik weleens een Nederlander bij me in de auto die dan gekscherend zegt: “Volgens mij ben jij de enige die ik ken die 50 rijdt in de bebouwde kom”. Zelfs de maximum snelheid van 130 wordt met ruime marge overschreden. En dat in een land waar de snelheidscameras zo beetje elke 20 meter zijn geplaatst. Zoals de “gemiddelde” Nederlander rijdt, verwacht ik dat die een apart potje nodig heeft om de bekeuringen te betalen.
Queste
Amerikakenner
Berichten: 922
Lid geworden op: 21 mei 2016, 12:06
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: San Jose
Contacteer:

Re: Voor- en nadelen wonen in Amerika

Bericht door Queste »

Loek schreef:
14 sep 2019, 16:10
Zoals de “gemiddelde” Nederlander rijdt, verwacht ik dat die een apart potje nodig heeft om de bekeuringen te betalen.
De gemiddelde Nederlander weet tot op de meter nauwkeurig waar die cameras staan, gaan vol in de ankers 20 meter voor de camera en volg gas direct erna waardoor de cameras alleen maar een veiligheidsrisico zijn geworden dan dat ze iets doen *voor* verkeersveiligheid.
De oplossing is meer en meer trajectcontrole waar dat gedrag niet vertoond kan worden en daar wordt dus steen en been over geklaagd.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2246
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Voor- en nadelen wonen in Amerika

Bericht door Big Al »

Dutchess schreef:
10 sep 2019, 01:12
Ik kan het niet eens zijn met je vergelijking @Big Al. NL mavo/vmbo/havo/vwo is allemaal US high school. US high school is niet 1 niveau, alle niveaus worden onder 1 dak onderwezen. Het hangt er gewoon vanaf wat voor vakkenpakket de leerling kiest. Iemand op vmbo niveau zal meer "vocational" (beroepsgerichte) vakken kiezen, en iemand op vwo niveau meer AP/IB vakken (die voorbereiden op verder studeren).
Klopt dat alle niveaus bij elkaar zitten, maar in ons graafschap zit het niveau van AP (Advanced Placement) en zelfs IB (International Baccalaureate) toch echt beneden havo en sommige vakken nauwelijks op mavo-niveau. De school ziet er prachtig uit, de bussen zijn modern en de schoolbrochure is een prachtig boekwerk waar de vakantiebrochures van vanouds bij verbleken.

Boeken worden niet meer gebruikt en veel lesmateriaal kan alleen via de mobiele telefoon opgevraagd worden (tijdens de les), wat natuurlijk bewijs is van progressief en dus hoogstaand academisch niveau. Voor de duidelijkheid, dit laatste zeg ik schertsend.

Deze zomer heb ik een stagiair begeleid die nu het laatste jaar van een Ivy-League universiteit doet. Hij studeert informatica (Computer Science) en werkte aan een van mijn automatiseringsprojecten. Een zeer intelligente jongen, maar hij had (na drie jaar informatica c.q. $120.000) volstrekt geen kennis van de meeste basisprincipes van ICT/informatica/applicatie-ontwerp/programmeertechnieken. Na een tijdje ging ik zelfs twijfelen of hij nu echt informatica studeerde of dat het toch bedrijfskunde was. Was toch echt informatica.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer