Acteren in Amerika

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Actingforeverything
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 apr 2019, 13:19
Aantal x V.S. bezocht: 0

Acteren in Amerika

Bericht door Actingforeverything »

Hoi allemaal! Ik Ben nu 15 naar oud en mijn droom is om actrice in Amerika te worden. Ik ben niet naïef en ik weet ook hoe moeilijk het gaat worden. Maar mijn plan is dat ik de havo af ga maken, dan een tussenjaar neem (in dat tussenjaar zou ik dan 18 worden) en vervolgens een studie van acteren in los angeles of New York te volgen. Er komt dan natuurlijk heel veel bij kijken. Ik heb namelijk daar ook als student kunnen verblijven. Kan iemand me tips geven over hoe ik überhaupt daar kom en of hoe ik het voor ogen heb een goede manier van aanpak is. Misschien wat tips over wat de eisen zijn om daar in Amerika te kunnen wonen. Alvast bedankt!
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7777
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Acteren in Amerika

Bericht door mtl »

Ik zou eerst in je eigen land een studie volgen voor dat acteren. Vervolgens wat rolletjes proberen te bemachtigen. Heb je deze plannen al met je ouders en je school besproken?
Actingforeverything
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 apr 2019, 13:19
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Acteren in Amerika

Bericht door Actingforeverything »

Ja ik heb het al veel even erover gehad en het lijkt ze ook wel een leuk idee maar ze willen het er nog wel even uitgebreid over hebben. Ik wil eerst gewoon graag tips dan weet ik een beetje waar ik aan toe ben zegmaar :) Maar ja rollen hier zou ook wel kunnen opzich, maar is het ook mogelijk om gelijk daar te beginnen? Misschien kan ik een jaar ervoor al gaan om de taal er een beetje in te krijgen. Ik neem aan dat dat ook belangrijk is! Misschien kan ik wel even kijken bij Nederlandse castingbureaus of ze hier wat hebben tijdens mijn middelbare schooltijd nog.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7777
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Acteren in Amerika

Bericht door mtl »

Rechtsboven zie je de zoekfunctie. Typ daar eens acteren in. Krijg je heel wat topics over acteren in Amerika. Lees die maar door.
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8336
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: Acteren in Amerika

Bericht door Bennogr »

Niet om je te ontmoedigen: allereerst hoe goed is je Engels? Moet heel erg goed zijn, er zijn niet zoveel rollen voor mensen met een accent. Mijn zoon zit in de theaterwereld (decorbouw en alles wat daarbij komt) en zegt altijd dat de "grap" in de theaterwereld is: oh, je bent acteur/actrice. Welk restaurant? (omdat vele theatermensen de eindjes aan elkaar moeten knopen door als ober/oberin te werken). Het kan wel, maar het is niet makkelijk. En studeren aan een Amerikaanse universiteit is erg duur. Toen onze zoon een 10 jaar geleden aan Carnegie Mellon in Pittsburgh studeerde (met een van de meest vooraanstaande theaterprogramma's) had hij gelukkig een beurs, zodat we "maar" de helft van het collegeld hoefden te betalen: $15.000 voor een jaar. Zal ondertussen wel een stuk duurder zijn.

Maar laat je niet ontmoedigen als dit echt je droom der dromen is. Alleen: ik zou inderdaad in Nederland beginnen en dan kijken of acteren je wat lijkt en of je dit echt kunt.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Actingforeverything
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 apr 2019, 13:19
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Acteren in Amerika

Bericht door Actingforeverything »

Bedankt voor de reactie! Ik kan nu al heel erg goed Engels, maar dat is natuurlijk niet genoeg om daar echt te acteren. Misschien is een idee dat ik voor de ervaring in m’n middelbare schooltijd rollen ga zoeken in het Nederlands en als dat gelukt is misschien dan een studie gaan zoeken en sowieso een jaar van te voren daar al heen te gaan. Is dat al genoeg om de taal te leren? Hoe heeft uw zoon dat gedaan qua het leren van de taal en wat voor verblijf heeft hij daar?
Laatst gewijzigd door markro op 14 apr 2019, 23:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een direct bovenliggend bericht in zijn geheel quoten is niet nodig, quote verwijderd.
Actingforeverything
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 apr 2019, 13:19
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Acteren in Amerika

Bericht door Actingforeverything »

Ik heb trouwens al wel heel veel ervaring in het vak. Ik doe al een paar jaar aan musicalles waar we leren acteren we zijn nu bezig met een drama-theaterstuk. Ik heb ook zangles.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7777
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Acteren in Amerika

Bericht door mtl »

Voor goed engels leren hoef je niet naar Amerika te gaan. Hier in Nederland zijn er ook cursussen voor gevorderden.
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8336
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: Acteren in Amerika

Bericht door Bennogr »

Mijn zoon heeft het voordeel dat hij in de VS geboren is en hoeft zich dus geen zorgen te maken over verblijfsvergunningen. Omdat ik Nederlander was en ben heeft hij ook een Nederlands paspoort en kan dus ook makkelijk in de EU werken.

Goed Nederlands Engels is iets anders dan Engels (of Amerikaans) Engels, mensen onderschatten dat nog wel eens. Ik heb Engels gestudeerd aan de universiteit van Amsterdam, maar ik heb er veel bij moeten leren. Voorbeeld van wat je te wachten staat: toen ik (lang geleden) voor de eerste keer naar Engeland ging en de hele dag Engels moest spreken, had ik pijn in mijn kaken door al dat maken van die Engelse klanken. Duurde een paar dagen en daarna waren die mondspieren getraind. Tegenwoordig merk ik nog steeds dat als ik tolk tussen Nederlands en Engels mijn kaken als het ware verschuiven (en als ik Frans spreek, dan gaan plotseling mijn handen meer wapperen).

Een jaartje Amerika (als je dat kunt betalen teminste) is natuurlijk altijd nuttig, misschien eens nazoeken of je een jaartje Amerikaanse school uitwisseling kan doen. Er zijn een aantal organisaties die je daarbij kunnen helpen.

Succes. En laat weten hoe het verder gaat.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Actingforeverything
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 apr 2019, 13:19
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Acteren in Amerika

Bericht door Actingforeverything »

Ja! Dat is zeker waar hoor! Maar inderdaad is het heel handig als je echt heel lang daar in Amerika verblijft. Je komt 24/7 in aanraking met de taal en Je moet daar natuurlijk ook de hele tijd het spreken. Dat kan goed helpen inderdaad. Mijn vriendin en ik denken er ook over om even op vakantie te gaan om eerst nog even de sfeer te proeven. Ik kan hier ondertussen rollen gaan zoeken en dan uiteindelijk in Mn tussenjaar naar Amerika gaan. Wat heb ik precies nodig om daar te studeren? Qua verblijfsvergunning.
Laatst gewijzigd door markro op 14 apr 2019, 23:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een direct bovenliggend bericht in zijn geheel quoten is niet nodig, quote verwijderd.
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10175
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Acteren in Amerika

Bericht door Hockey »

@ Actingforeverything, het is niet toegestaan een voorgaand forumbericht volledig te quoten. Dit staat in de regels waar je mee akkoord bent gegaan toen je lid werd van dit forum. Maak je een dergelijke fout bij een visumaanvraag kan dat betekenen dat de visumaanvraag afgekeurd wordt. Of een aanvraag om te mogen studeren aan een bepaalde universiteit afgekeurd wordt.

Ik zal mijn standaardlijstje plaatsen voor de meest gebruikte mogelijkheden om naar de VS te mogen emigreren:
1) De DV Lottery winnen.
2) Trouwen met een Amerikaans staatsburger.
3) Een baan vinden in de VS die aan de eisen voldoet, H1-B visum.
4) Binnen een bedrijf opklimmen en dan binnen dat bedrijf een transfer maken naar de VS, L1 visum.
5) Een bijzondere skill hebben en daarin in NL al wat bereikt hebben, denk aan David Beckham of Rutger Hauer (O1 visum).
6) Voldoende investeren in een bedrijf in de VS (en dan ook meer dan 50% van de aandelen hebben), en een bepaald aantal mensen een baan bieden.

Verder is dit plaatje erg nuttig om zaken duidelijk te maken. En lees ook eens deze twee topics door.

Let wel, dit zijn de meest gebruikelijke mogelijkheden, niet alle mogelijkheden.

Aangaande studeren in de VS,bekijk eens de website van een universiteit en kijk wat voor eisen ze daar stellen, dan ben je al een stuk wijzer. Of google eens op "studying in the US" en bekijk een aantal links die je dan krijgt.

Oh ja, voor een tweetal topics over acteren in de VS, zie hier en hier. Let wel, er zijn meer topics over.
Gebruikersavatar
Max Kool
Amerikakenner
Berichten: 444
Lid geworden op: 28 jan 2013, 20:02
Locatie: Los Angeles, California

Re: Acteren in Amerika

Bericht door Max Kool »

Wat betreft de Engelse taal, heb niet de illusie dat je echt goed Engels spreekt. Ik scoorde altijd een 9 of een 10 voor Engels, en las boeken in het Engels vanaf mijn 15de. Mijn werk de laatste 10 jaar voor ik naar de US verhuisde was ook in het Engels. Toch merk ik nu na 5 jaar in de VS nog steeds dagelijks dat ik bepaalde woorden of uitdrukkingen niet ken. Wat zijn chapsticks, wat is een understudy, wat is een HOV lane, wat is een entree...

En je zult echt tijden een "raar" accent hebben (stop met Nederlands praten, dat helpt).

Neemt niet weg, dat je het wel moet proberen, het zal alleen niet eenvoudig zijn. Een toneel opleiding in Nederland voor je naar de VS vertrekt lijkt mij wel slim trouwens. Vergeet niet dat veel high schools theater programma's hebben en je zomaar, ook op de 18de al een paar jaar achterstand hebt op een leeftijdsgenoot. Ik heb een zoon van 17 die al vier jaar in toneelstukken, comedy improv en musicals speelt...(en de bijbehorende opleidingen volgt: stagecraft, set design, lighting, acting, Film....incl college credits voor sommige vakken).
Actingforeverything schreef:
14 apr 2019, 15:10
Ik heb trouwens al wel heel veel ervaring in het vak. Ik doe al een paar jaar aan musicalles waar we leren acteren we zijn nu bezig met een drama-theaterstuk. Ik heb ook zangles.
Heel goed!


Succes
LA, LA, LA....
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer