Koemelkvrij

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
nadiaU
Amerikafan

Koemelkvrij

Bericht door nadiaU » 27 mar 2019, 10:03

Hoi allemaal,

Over ongeveer 2 maandjes ga ik samen met mijn man en zoontje naar het westen van de VS. (rondje San Francisco, LA en nationale parken)
Mijn zoontje heeft een zware koemelk allergie en moet dus volledig koemelk vrij eten.
Ik geef zelf nog borstvoeding, dus dat houdt in dat ik dit ook moet.

Zijn er mensen met tips voor bepaalde winkels of zelfs producten die wij kunnen kopen voor onze rondreis?
Wij reizen ongeveer 3,5 week rond en willen graag snacks en ontbijt, lunch zelf verzorgen.

Het zou een hoop gedoe en tijd schelen als wij al enigzins wat tips zouden hebben.
Voor de mensen die een allergie hebben, weten vast hoe beperkt het soms kan zijn :)

Alvast bedankt voor het meedenken :)

Gast

Re: Koemelkvrij

Bericht door Gast » 27 mar 2019, 11:46

De meeste supermarkten verkopen amandelmelk.

Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess » 27 mar 2019, 14:11

En soyamelk
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.

Gast

Bericht door Gast » 27 mar 2019, 14:33

Ja, maar dat is smerig :D

Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr » 27 mar 2019, 16:19

Werkt melk zonder lactose ook? Is op veel plaatsen te vinden. En in restaurants kun je altijd vragen om eten zonder koeiemelk (ook veel verkrijgbaar en mogelijk een oplossing: vegetarische gerechten).
Terug in de straten en huizen in de voorsteden (gelukkig niet al te ver van Brooklyn, Manhattan, de Bronx, Queens en Staten Island).

nadiaU
Amerikafan

Bericht door nadiaU » 27 mar 2019, 18:45

Dankjullie wel ! :)

Het gaat niet alleen om melk zelf, maar ook over producten als brood, boter, vleeswaren etc.

Melk eiwit zit echt in bizar veel producten..

Of melk zonder lactose werkt is nog een beetje een onbeantwoorde vraag.
We zijn nog volop bezig met testen en hopen tegen die tijd meer duidelijkheid te hebben.

Maar het zou fijn zijn als ik zelf niet 3,5 week dagelijks hetzelfde hoef te eten haha.
Dus het is wel handig om vooraf te weten waar we wat koemelk vrije producten kunnen kopen om mee te nemen :)

Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess » 27 mar 2019, 19:04

De meeste supermarkten hebben wel iets in hun assortiment. Bij winkels zoals Whole Foods en andere "natural foods" winkels zal meer te vinden zijn, maar die zitten niet altijd in de buurt van nationale parken. Dus even inslaan als je in de buurt van grotere steden bent.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.

Gast

Bericht door Gast » 27 mar 2019, 19:44

nadiaU schreef:
27 mar 2019, 18:45
Het gaat niet alleen om melk zelf, maar ook over producten als brood, boter, vleeswaren etc.

Melk eiwit zit echt in bizar veel producten..

Het sleutelwoord is dan "dairy-free" (zuivel vrij).

Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess » 27 mar 2019, 19:51

En de ingredientenlijst lezen om zeker te stellen dat er geen "casein" of "whey" in het product zit (voor het geval dat je niet met de engelse termen bekend bent). Beta-lactoglobulin en alpha-lactalbumin zijn de voornaamste eiwitten in whey.

Bluebonnet
Amerika-ontdekker

Bericht door Bluebonnet » 28 mar 2019, 16:06

Bennogr schreef:
27 mar 2019, 16:19
Werkt melk zonder lactose ook? Is op veel plaatsen te vinden. En in restaurants kun je altijd vragen om eten zonder koeiemelk (ook veel verkrijgbaar en mogelijk een oplossing: vegetarische gerechten).
Een melk allergie is iets anders dan lactose intolerantie. Voor mensen die lactose intolerant zijn is het redelijk makkelijk om producten te vinden. Voor mensen met een milk allergy is het veel lastiger.
Veel vegetarische gerechten hebben boter of vet met melksporen. Een veganistisch gerecht zou veilig moeten zijn, maar alleen als de kok ook echt alleen ingredienten gebruikt die helemaal geen sporen van dier producten bevatten.

Koshere producten zouden melkvrij moeten zijn, maar zelfs dan moet je goed de ingredienten lezen.

Hier is een website met info die overeenkomt met wat ik van onze coordinator krijg. https://www.godairyfree.org/dairy-free- ... ping-guide

Dairy free is een redelijk populaire lifestyle dus het is steeds makkelijker om producten te vinden die veilig zijn.

Mocht je met je zoontje of voor jezelf naar de dokter/eerste hulp moeten hier, doe dan goed research naar wat je voorgeschreven krijgt. Sommige dokters zijn niet helemaal op de hoogte van melk allergie. Wij hebben 1 kind in ons centrum met een doktersverklaring dat ze allergisch is voor witte melk maar wel aardbei of chocolade melk mag drinken. Gewone melk met een smaakje dus, niet soy, rice, of almond :roll:

Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer