Terugkeer naar Nederland na 26 jaar huwelijk

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Gesloten
Wallygator02
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mar 2019, 12:12

Terugkeer naar Nederland na 26 jaar huwelijk

Bericht door Wallygator02 »

Mijn Amerikaanse echtgenoot en ik gaan na een huwelijk van 26 jaar scheiden. Ik wil terugkeren naar Nederland. Ik heb mijn Nederlandse nationaliteit gehouden en heb geen dual citizenship. Aangezien ik Social Security in Amerika heb opgebouwd wil ik zeker weten dat ik me goed laat voorlichten. Is het verstanding om mijn getrouwde naam na de scheiding aan te houden vanwege toekomstige uitbetaling van mijn social security? In Nederland staat men natuurlijk bekend onder je meisjesnaam. Ik heb mijn Nederlandse meisjesnaam na het huwelijk als middennaam gebruikt. Alvast bedankt voor alle tips!
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2501
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Terugkeer naar Nederland na 26 jaar huwelijk

Bericht door Dutchess »

Na je scheiding kan je in de VS je naam wettelijk laten veranderen, terug naar je meisjesnaam, en dat dan aangeven bij de Social Security Administration. Voor zover ik weet heeft dat geen invloed op je rechten, je zal de enige niet zijn die dat doet.
How do I change or correct my name on my Social Security number card?

Hier is meer informatie over het ontvangen van social security in het buitenland, inclusief rechten en plichten.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18756
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Terugkeer naar Nederland na 26 jaar huwelijk

Bericht door kastelke »

Hou duidelijk bewijs bij van je legal name change. Op die manier kan je altijd aantonen wat je naam was op welk moment, en ben je dus altijd 'gedekt'.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
jvinch
Amerikakenner
Berichten: 1394
Lid geworden op: 14 sep 2003, 03:39
Locatie: Chicago, IL

Re: Terugkeer naar Nederland na 26 jaar huwelijk

Bericht door jvinch »

Gaat lekker dat advies. 1 post, niet meer aktief na het stellen van de vraag. :shock:
Ziva
Amerika-expert
Berichten: 3387
Lid geworden op: 29 sep 2008, 18:08
Locatie: USA

Re: Terugkeer naar Nederland na 26 jaar huwelijk

Bericht door Ziva »

jvinch schreef:
20 aug 2019, 03:29
Gaat lekker dat advies. 1 post, niet meer aktief na het stellen van de vraag. :shock:
Wat maak dit uit dan? TS had een vraag, die is beantwoord en dat is toch prima?

Kan me voorstellen dat iemand die na 26 jaar huwelijk gaat scheiden en weer terug moet verhuizen naar het moederland wel wat anders aan zijn hoofd heeft dan zich druk te maken over een forum...
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Terugkeer naar Nederland na 26 jaar huwelijk

Bericht door Coyote »

Persoonlijk vind ik het wel netjes als iemand gewoon aangeeft of hij of zij iets kan met het gegeven advies.

Geldt niet alleen voor dit topic maar in het algemeen op het forum.

Iets met fatsoensnormen... :scratch:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer