Extra credit card

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Pleank
Amerikafan
Berichten: 184
Lid geworden op: 21 sep 2016, 14:41

Re: Extra credit card

Bericht door Pleank »

Aantal vragen met betrekking tot AMEX. Ik heb deze sinds kort als extra CC (Flying Blue Goldcard) en bevalt goed. Maar een paar 'voordelen' van het eerste jaar gratis lijken in mijn ogen niet helemaal reëel.

De dekking van de verzekering is toch alleen voor zaken die je met die CC betaald hebt? Kortom, ik kan mijn huidige reisverzekering pas opzeggen ná aankomende vakantie (die is immers al eerder geboekt en niet alles is met AMEX betaald). Hoe bespaart iedereen dan een jaar aan reisverzekeringspremies, niemand kan dan toch direct zijn oude verzekering opzeggen?

En stel, een vakantie die iemand anders betaalt? Voor de wintersport wordt het appartement door iemand anders betaald, hoe zit het dan met de dekking voor bijv geneeskundige kosten?

Als dit hier niet thuishoort, excuses!
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Extra credit card

Bericht door bedeve »

Hoi @Pleank ,

Even de appels en peren scheiden.
Er zijn reis / annulerings zaken waarvoor je verzekerd bent door betaling via de CC .
Zoals je dat ook hebt bij de reisongemakken verzekering die bij andere creditcards horen.
Het medische deel van de verzekering start op het moment dat je de credit card in bezit neemt.
De daarbij behorende verzekeringen zijn op geen enkele wijze afhankelijk van de betalingswijze van je reis.

Aan je onzekerheid is iets te doen.
Door eigen invullingen achterwege te laten en wat feitenkennis op te doen.
Zelf ben ik begonnen met de voorwaarden uit te spitten en te vergelijken met de voorwaarden van een aantal andere reisverekeringen,
Toen hield ik nog wat onduidelijkheden en heb ik met AXA , waar de AMEX verekeringen zijn ondergebracht, gebeld en daarna heb ik mijn bestaande reisverzekering beeindigd...

Zoals gezegd; het gaat om de feitelijke voorwaarden.
Daarom hier de link

https://www.americanexpress.com/content ... d-card.pdf
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Pleank
Amerikafan
Berichten: 184
Lid geworden op: 21 sep 2016, 14:41

Re: Extra credit card

Bericht door Pleank »

Bedankt! Stom dat ik het onderscheid tussen reis/annulering en overige dekking niet heb doorzien, klinkt logisch. Je hebt eigenlijk gelijk dat ik me er nog onvoldoende in verdiept heb :oops:, leeswerk te doen dus :thumbup:
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Extra credit card

Bericht door chippie777 »

Ik gebruik nu de AMEX kaart naast mijn standaard Mastercard. Op zich niets mis met de AMEX en al die extraatjes die er bij zitten kunnen leuk zijn maar of het dat allemaal waard is? De 75 euro travel te goed werkt alleen bij een boeking van minimaal 500 euro. Ik boek alles zelf en veel verschillende hotels en kom heel incidenteel aan de 500 euro in een boeking en dan moet daar net wat tussen zitten wat ik via AMEX kan boeken. In Amerika wordt de AMEX goed geaccepteerd maar in Noorwegen werd de kaart niet geaccepteerd en was ik weer blij met mijn Mastercard die ze wel accepteerde. Maar hij is gratis dus mij hoor je niet klagen, maar ik zou er niet snel de standaard kaart bijdrage voor willen betalen. Ik vind ook hun app een beetje ouderwets. Bij mijn mastercard zie ik direct wat ik heb uitgegeven, maar bij de AMEX duurt dat minimaal 24 uur en dat voor een kaart met een bijdrage die aanzienlijk hoger ligt. Maar eerlijk is eerlijk, maak je gebruik van de extra’s van AMEX dan is het absoluut geen slechte deal als je de kaart gratis hebt.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Gast

Re: Extra credit card

Bericht door Gast »

De MasterCard heeft standaard geen doorlopende reis en annuleringsverzekering. Heb je dat al eens uitgerekend en opgeteld bij de kosten van je MasterCard en maak dan de vergelijking nog eens.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Extra credit card

Bericht door sanook »

16,50 per maand is inderdaad een flink bedrag voor de Amex. Ik heb hem nu 1 jaar gratis en had het geluk dat wij bij onze laatste trip een boeking van > 500 euro hadden dus kon ik die travelvoucher gebruiken, maar alle andere hotels waren via andere kanalen goedkoper.
En ik had de mazzel dat een aantal mensen via mijn link ook een gratis Amex aanschaften, met de bonus hiervan kon ik andere dingen betalen. Het gratis jaar heeft mij dus flink wat voordeel opgeleverd.
Qua reis verzekering zou je de Amex kunnen houden, al biedt de Mastercard Platinum (van ING) ook een reisverzekering. Maar deze heeft geen annuleringsverzekering (al kun je je afvragen of je dat wel nodig hebt want strenge voorwaarden en als je slim boekt kun je hotels gratis annuleren en vliegtickets kun je, als je niet de goedkoopste fare koopt, meestal ook gedeeltelijk terugkrijgen).
Ik denk dat ik de Amex na het gratis jaar op zeg en mijn (ING) Mastercard Platinum als main card houd. Backup zou ik dan naar de ANWB Visa kunnen gaan (een van de goedkopere), of een andere aanbieding afwachten (al zit er vaak een 'afkoelingsjaar' op acties waar je gebruik van hebt gemaakt).
De Revolut wil ik zeker aanhouden want die is gratis en daar heb je bij iedere trip wel voordeel aan. Jammer genoeg is het geen volwaardige backup
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Extra credit card

Bericht door chippie777 »

@Terpies ik weet dat die er bij zit maar dan moet je de betreffende reis wel met je amex betaald hebben. Nu heb ik een doorlopende reisverzekering die ook door thuiswonende kinderen gebruikt mag worden als ze zelfstandig op reis gaan.
@sanook de Revolut heb ik ook maar net als vorig jaar is het mij nog niet gelukt er mee te betalen in Amerika.
Nogmaals de amex doet wat ik er van verwacht, maar door de maandelijkse bijdrage past hij niet bij mij. Het jaar gratis is prima om te proberen en wie weet zie ik toch nog andere pluspunten waardoor ik hem toch hou.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer