Huren-kopen huis in de VS, vraag over prijzen.

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Neehweh
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 24 jan 2019, 10:56
Aantal x V.S. bezocht: 4

Huren-kopen huis in de VS, vraag over prijzen.

Bericht door Neehweh »

Nu mijn vriendin en ik besloten hebben om te proberen verhuizen naar de VS, ben ik uit nieuwsgierigheid eens beginnen kijken naar de huizenmarkt. Ik dacht ergens vernomen te hebben dat je geen huis kan kopen als je er nog niet werkt.
Maar wat een verschil qua prijs tussen huren en kopen! De kostprijs lijkt ontzettend goed mee te vallen maar de huurprijzen zijn belachelijk hoog!
Kan iemand dit verklaren?
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Huren-kopen

Bericht door Hockey »

Deze vraag is niet te beantwoorden op basis van de gegevens die je hebt verstrekt. Waar heb je gekeken? Dus welke locatie en welke sites?
Neehweh
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 24 jan 2019, 10:56
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Huren-kopen

Bericht door Neehweh »

Voorlopig nog maar 1 website, zijnde Zillow en de regio Waterbury in Vermont
Gebruikersavatar
Boes83
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 11 jan 2012, 14:09
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Huren-kopen

Bericht door Boes83 »

hele andere vraag aan de TS, hoe waren jij en je vriendin van plan to proberen te verhuizen naar de VS? welke weg wil je bewandelen?
ik denk dat Hockey of een andere het standaard riedeltje wel even voor je kan aftrappen. De meeste mensen hebben niet in de gaten wat er allemaal bij komt kijken, laat staan dat ze in aanmerking komen voor "leven in Amerika". der is namelijk zo'n dingetje genaamd greencard, .... en daar is nog verrekte moeilijk aan te komen!
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7753
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Huren-kopen

Bericht door mtl »

Uit eerdere berichten begreep ik dat topicstarter en vriendin mee gaan doen aan de lottery.
Gebruikersavatar
Boes83
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 11 jan 2012, 14:09
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Huren-kopen

Bericht door Boes83 »

in dat geval ist echt PROBEREN!

Er zijn hier mensen op het forum die al 1.5 decennia maximaal mee doen, en dan bedoel ik alle gezinsleden vullen een lotto in! tis letterlijk niet meer dan een loterij ... en de kans is dan ook bijna 0! sterker nog voor hoelang de loterij nog bestaat! de VS probeerd al jaren van de loterij af te komen of hem te versoberen. ik gok er op dat hij 1 deze jaren komt te vervallen.

ik zou als ik de TS was eerst maar is lekker meedoen met de loterij voor je al teveel plannen gaat maken
Neehweh
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 24 jan 2019, 10:56
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Huren-kopen huis in de VS, vraag over prijzen.

Bericht door Neehweh »

Ik weet dat er mensen zijn die al vaak hebben meegedaan, ik weet dat de kans ontzettend klein is. Maar een mens mag hopen, nietwaar? Niet meedoen is sowieso niet winnen. En het feit dat ik de huizenmarkt bekijk, is gewoon uit nieuwsgierigheid. Om een idee te krijgen van de prijzen. Ik ben heus nog geen bezoeken aan panden aan het plannen ;)
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4962
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Huren-kopen huis in de VS, vraag over prijzen.

Bericht door hemmie »

In veel staten is de property tax heel hoog, en dat zit verweven in de huurprijs. Hier in onze buurt is de property tax ruim 3% (per jaar, over de getaxeerde waarde), wij betalen daardoor elk jaar bijna $10000 aan property tax. Daarnaast betalen we elk jaar bijna $1000 aan de HOA, voor alle voorzieningen in onze wijk. Een koophuis kost dus veel meer dan de aankoopprijs/hypotheek, en dat zie je terug in de huurprijzen.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Wanderlust
Amerikakenner
Berichten: 431
Lid geworden op: 06 feb 2015, 15:26
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Huren-kopen huis in de VS, vraag over prijzen.

Bericht door Wanderlust »

@Neehweh, stel dát je de DV wint, moet je nog een credit score opbouwen om in aanmerking te komen voor een hypotheek.
Travel: July 2012 / August 2014 / June 2016 / February 2018 / November 2018 / January 2020 / July 2020 / March 2022
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021, DV-2022, DV-2023 entrant
Neehweh
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 24 jan 2019, 10:56
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Huren-kopen huis in de VS, vraag over prijzen.

Bericht door Neehweh »

@hemmie dank je voor het verduidelijkende antwoord :thumbup:
dutchie_in_boston
Amerika-expert
Berichten: 1794
Lid geworden op: 14 aug 2007, 21:57
Locatie: Boston, MA

Re: Huren-kopen huis in de VS, vraag over prijzen.

Bericht door dutchie_in_boston »

Neehweh, lijkt me erg mooi wonen in dat gebied. Success met de loterij.
Gast

Re: Huren-kopen huis in de VS, vraag over prijzen.

Bericht door Gast »

En je hebt er de Ben & Jerry's fabriek :thumbup:
Neehweh
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 24 jan 2019, 10:56
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Huren-kopen huis in de VS, vraag over prijzen.

Bericht door Neehweh »

Mijn vaste stop als ik er ben, al die verschillende smaken! Maar sowieso een prachtige streek, ik houvan al die bossen
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Huren-kopen huis in de VS, vraag over prijzen.

Bericht door roelb »

Neehweh schreef:
04 feb 2019, 11:20
Nu mijn vriendin en ik besloten hebben om te proberen verhuizen naar de VS, ben ik uit nieuwsgierigheid eens beginnen kijken naar de huizenmarkt. Ik dacht ergens vernomen te hebben dat je geen huis kan kopen als je er nog niet werkt.
Nee hoor, er is verder geen eis aan een koper van een woning (of van grond), behalve dat je - zoals al hierboven gezegd - de belastingen betaalt. Er zijn genoeg buitenlanders die een woning in de USA bezitten maar er niet wonen of werken. Dat gaat er natuurlijk wel vanuit dat je geen financiering van een bank nodig hebt, dan wordt het verhaal anders. Maar er zitten een hoop haken en ogen aan het hebben van een woning aan de andere kant van de oceaan, met name als het moet renderen. Verhuren is niet alleen fiscaal complex, maar ook beheerstechnisch is het niet eenvoudig om iets te verhuren waar je niet gemakkelijk even naartoe kunt. Maar mocht je de DV lottery winnen en voldoende financiële middelen hebben dan is het geen enkel probleem om direct iets te kopen en dan pas na te gaan denken over een eventuele baan.
Neehweh
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 24 jan 2019, 10:56
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Huren-kopen huis in de VS, vraag over prijzen.

Bericht door Neehweh »

Oh bedankt, dat wist ik niet!
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Huren-kopen huis in de VS, vraag over prijzen.

Bericht door Almere vak V »

roelb schreef:
04 feb 2019, 21:08
Nee hoor, er is verder geen eis aan een koper van een woning (of van grond), behalve dat je - zoals al hierboven gezegd - de belastingen betaalt.
Helemaal correct. Wij hebben sinds ruim een jaar een huis in het buitengebied van Estacada, Oregon. Als je keurig afrekent en de belasting betaalt stelt er in Amerika niemand vragen.
Neehweh
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 24 jan 2019, 10:56
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Huren-kopen huis in de VS, vraag over prijzen.

Bericht door Neehweh »

Dus, in het geval dat we dat financieel zouden kunnen, is het dan perfect mogelijk om handje contantje daar een huis te kopen (bij wijze van spreken)?
dutchie_in_boston
Amerika-expert
Berichten: 1794
Lid geworden op: 14 aug 2007, 21:57
Locatie: Boston, MA

Re: Huren-kopen huis in de VS, vraag over prijzen.

Bericht door dutchie_in_boston »

ja hoor, geen wet of regel die het verbiedt voor buitenlanders om een huis in amerika te kopen en cash is het makkelijkste. Verkopen is ietsje moeilijker. De belastingdienst eist dat wanneer je koopt van een buitenlander dat de koper 15%, meen ik, moet vastzetten of de kans loopt voor extra belastingen op te draaien. Maar een goede makelaar kan hierbij helpen. Ook moet je er rekening mee houden dat als een buitenlandse eigenaar komt te overlijden, dat het 'exempt' bedrag van estate taxes veel lager ligt dan voor een US citizen, ik meen $60K vs. iets meer dan $5M.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Huren-kopen huis in de VS, vraag over prijzen.

Bericht door Almere vak V »

Ik weet niet of de regels per staat verschillen. Maar in Oregon is dat in ieder geval geen probleem.

Wij hebben een aantal jaar geleden samen met vrienden een stuk grond gekocht buiten Estacada op de flanken van Mt Hood. In totaal zo'n 40 acres waarvan het grootste gedeelte bossen. In de tijd van de crisis, die daar echt een stuk erger was dan hier, sloegen de prijzen helemaal nergens op. Dus samen de gok genomen. En via een andere vriend van ons die contractor is een huis laten bouwen. Dit is nu ruim een jaar af. Niks raars, gewoon 3 slaapkamers en 2(!!) badkamers. Typische Amerikaans, grote stenen schoorsteen in het midden en de rest van dennen- en eikenhout. Een soortement lodge achtig gebeuren. Gewoon het minimale wat we nodig hebben als we daar zijn. Voor onze vrienden heeft ie net "iets" anders gebouwd zullen we maar zeggen. Het bevalt ons meer dan prima! Zeker gezien dat alleen de grondprijs zich al verdrievoudigd heeft de afgelopen jaren.

Ik moet er wel bij zeggen dat veel van de zaken die geregeld moesten worden allemaal door onze vrienden geregeld zijn. Een bankrekening hadden we al in Amerika een paar jaar daarvoor geopend. Daar hangen nogal wat restricties aan. Veel banken willen dat je in Amerika woont. Nou dat is niet het geval. Dan vallen er al een heleboel af. Uiteindelijk zijn wij uitgekomen bij Bank of America. Die stelt geen eisen aan je woonplaats. Hypotheek is heel simpel, die krijg je niet. En hetzelfde geldt voor een creditcard. In Amerika moet je nu eenmaal een kredietrating opbouwen. Dit doe je door schulden te maken. Die een aantal maanden open te laten staan en dan af te betalen. Dan laat je en zien dat je kredietwaardig bent. En dat de bank ook nog wat aan je kan verdienen...

Van die bankrekening betalen wij gas, licht en water. De belastingen die je moet betalen. Dat zijn er in Oregon niet al te veel. En andere voorkomende zaken. De rest gaat gewoon via de VISA.

Wel hebben wij alles vast laten leggen bij de notaris. Wij zijn al jaren samen bevriend. Voelt echt als familie. Maar hebben wel het zekere voor het onzekere laten nemen door alles te beschrijven. Zeker als de ene wil verkopen en de ander niet en hoe daarmee om te gaan. Dit hebben we overigens al gedaan voordat we zijn gaan bouwen zodat de grond gescheiden kan worden bij een eventuele gescheiden verkoop.

Hoe zaken verlopen als je er ook echt daadwerkelijk woont dat durf ik niet te zeggen. Maar dat zal hier op het forum vast wel ergens een draadje over bestaan...
jvinch
Amerikakenner
Berichten: 1394
Lid geworden op: 14 sep 2003, 03:39
Locatie: Chicago, IL

Re: Huren-kopen huis in de VS, vraag over prijzen.

Bericht door jvinch »

dutchie_in_boston schreef:
05 feb 2019, 15:45
ja hoor, geen wet of regel die het verbiedt voor buitenlanders om een huis in amerika te kopen en cash is het makkelijkste. Verkopen is ietsje moeilijker. De belastingdienst eist dat wanneer je koopt van een buitenlander dat de koper 15%, meen ik, moet vastzetten of de kans loopt voor extra belastingen op te draaien. Maar een goede makelaar kan hierbij helpen. Ook moet je er rekening mee houden dat als een buitenlandse eigenaar komt te overlijden, dat het 'exempt' bedrag van estate taxes veel lager ligt dan voor een US citizen, ik meen $60K vs. iets meer dan $5M.
Je bedoelt dit waarschijnlijk ook maar ter verduidelijking - het gaat hier om het begrip "foreigner". Als je als Nederlander het US citizenship hebt verkregen of een permanent resident (green card holder) bent, word je niet beschouwd als "foreigner". Het gaat hier dus uitsluitend om "non-resident aliens". Je word dan eigenlijk gezien als een "investor". Je bent op de verkoop dan belasting schuldig en de The Foreign Investment in Real Property Tax Act of 1980 regelt dan dat de koper inderdaad 15% moet reserveren. Dit geld komt vrij zodra de non-resident/investor verkoper aan zijn IRS verplichtingen voldoet. Het is dus bedoeld om te voorkomen dat een investor winst maakt op de verkoop van een huis en met de noorderzon vertrekt zonder met te belastingdienst af te rekenen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer