Huren-kopen huis in de VS, vraag over prijzen.

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
jvinch
Amerikakenner
Berichten: 1394
Lid geworden op: 14 sep 2003, 03:39
Locatie: Chicago, IL

Re: Huren-kopen huis in de VS, vraag over prijzen.

Bericht door jvinch »

Neehweh schreef:
05 feb 2019, 15:25
Dus, in het geval dat we dat financieel zouden kunnen, is het dan perfect mogelijk om handje contantje daar een huis te kopen (bij wijze van spreken)?
Ja, maar zie boven - je bent dan wel gebonden aan de Foreign Investment in Real Property Tax Act bij verkoop.
jvinch
Amerikakenner
Berichten: 1394
Lid geworden op: 14 sep 2003, 03:39
Locatie: Chicago, IL

Re: Huren-kopen huis in de VS, vraag over prijzen.

Bericht door jvinch »

Neehweh schreef:
04 feb 2019, 11:58
Voorlopig nog maar 1 website, zijnde Zillow en de regio Waterbury in Vermont
Misschien heb je dit gedaan - maar gezien het feit dat dit land echt heel erg groot is en er enorme verschillen bestaan qua weer, cultuur en cost of living zou ik eerst via vakanties eens uitvogelen wat jou het beste past. Vermont staat bijvoorbeeld in de top 3 van states met de meeste sneeuw - gemiddeld 54 dagen en 200cm. Dan moet je wel echt van winter houden. Ik zou er bijvoorbeeld helemaal gestoord van worden - maar anderen vinden het ongetwijfeld heerlijk.

Ik zou dat dus eens uitvogelen - dan een gebied bepalen wat past en waar jouw skill (job) eventueel zou passen, een top 3 bepalen en dan verder zoeken, bezoeken en uitvogelen. Anders word het wel erg random en vaag.
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2246
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Huren-kopen huis in de VS, vraag over prijzen.

Bericht door Big Al »

Ik zou aanraden om eerst een huis te huren voor een jaar of zo (lease). Dan zit je nergens aan vast en kun je je op je gemak oriënteren.

Over het algemeen ontdek je dan in welke regio je wilt wonen en waar precies. Anders dan in Nederland maakt het hier veel uit in welk graafschap je woont of zelfs welk schooldistrict binnen een graafschap. Andere belastingtarieven, andere wetten. Dat is heel moeilijk om te vergelijken als je meteen een huis koopt en dan zit je eraan vast.

Zelfs kleine zaken kunnen veel verschillen. Zo mogen wij kippen en hanen houden, maar in ons buurgraafschap is dat anders. Zelfs het uitlaten van honden kan verschillen (bijv. wel of niet aanlijnen).
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Huren-kopen huis in de VS, vraag over prijzen.

Bericht door bedeve »

Almere vak V schreef:
05 feb 2019, 16:37
Uiteindelijk zijn wij uitgekomen bij Bank of America. Die stelt geen eisen aan je woonplaats. Hypotheek is heel simpel, die krijg je niet. En hetzelfde geldt voor een creditcard. In Amerika moet je nu eenmaal een kredietrating opbouwen.
Pracht verhaal !
Kleine ervarings toevoeging voor de creditscore.
Werk je voor een USA bedrijf en heb je van het bedrijf een credit card ?
Die gebruiksgegevens kun je mee laten nemen in je credit score.
Woon je nog in Nederland en voorzie je op termijn een verhuizing naar de USA ?
Neem een American Express Card.
Wanneer je die na verhuizing omzet in een USA AMEX tellen je gebruiksgegevens vanuit Nederland mee voor je credit score
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2246
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Huren-kopen huis in de VS, vraag over prijzen.

Bericht door Big Al »

Als je iemand (zo gek) kan vinden die jou als mede-rekeninghouder bij z'n kredietkaart wil voegen dan is er een redelijke kans dat je de kredietgeschiedenis van die persoon ook krijgt. Zo werkte dat destijds tenminste. Wel oppassen dat de kaarthouder zelf een goede score heeft (700 of hoger).
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Huren-kopen huis in de VS, vraag over prijzen.

Bericht door Almere vak V »

bedeve schreef:
08 sep 2019, 10:05
Wanneer je die na verhuizing omzet in een USA AMEX tellen je gebruiksgegevens vanuit Nederland mee voor je credit score
Dat is een goede tip!! Die kende ik nog niet.

Twijfel of we er ooit definitief gaan wonen. Op dit moment heeft dat nog vooral met ouders te maken die nog leven en beetje bij beetje links en rechts toch wel wat hulp kunnen gebruiken. Aan de andere kant hebben wij een gehandicapte, inmiddels volwassen dochter waarvoor we in Nederland allerlei voorzieningen hebben getroffen. Die we in geen 100 jaar in Amerika kunnen realiseren. Dus voorlopig zal bij de 2 a 3 maanden per jaar blijven dat we er nu zijn.

Wat CC betreft hebben wij prive een VISA. Die heb ik al 100 (...) jaar en heeft me nog nooit in de steek gelaten. Zakelijk heb ik inderdaad een AMEX. Wat mij betreft backup genoeg zullen we maar zeggen. Overigens die AMEX heeft me ook nog nooit in de steek gelaten. Maar verhaal van @bedeve werpt wel een nieuw licht op de zaak.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Huren-kopen huis in de VS, vraag over prijzen.

Bericht door bedeve »

Almere vak V schreef:
09 sep 2019, 09:33
Twijfel of we er ooit definitief gaan wonen. voorlopig zal bij de 2 a 3 maanden per jaar blijven dat we er nu zijn.
Mijn USA verblijf is qua duur gelijk aan dat van jou.
ene keer wat meer , andere keer wat minder.
Juist die mengvorm vind ik erg fijn.
Dus jouw verhuis twijfel heb ik niet
Ook natuurlijk omdat er niets boven Groningen gaat
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Huren-kopen huis in de VS, vraag over prijzen.

Bericht door Almere vak V »

bedeve schreef:
09 sep 2019, 09:47
Mijn USA verblijf is qua duur gelijk aan dat van jou.
Kleine correctie. Danwel aanvulling...

Met mn gezin verblijf ik 2 a 3 maanden per jaar in Amerika. Zeg maar de reguliere schoolvakanties. Zakelijk echter betreft wekelijks. Voor mij is dit weekend het seizoen weer begonnen. Ben afgelopen donderdag in Chicago begonnen. Daarna van Cleveland naar Boston gegaan. En vandaag nog naar New Orleans en dan ben ik woensdag weer thuis. Om zaterdag weer naar New York te vliegen. Tussendoor even naar Atlanta. En maandag weer naar New York en dan weer naar huis. Dit wekelijkse schema gaat zo'n beetje door tot begin februari en daarna ben ik nog gemiddeld 2 keer per maand in Amerika om in september weer van voor af aan te beginnen.Ik heb het nooit precies uitgeteld. Maar ik denk dat ik het eerlijk verdeeld heb tussen Nederland en Amerika.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Huren-kopen huis in de VS, vraag over prijzen.

Bericht door bedeve »

Almere vak V schreef:
09 sep 2019, 10:56
Ben afgelopen donderdag in Chicago begonnen. Daarna van Cleveland naar Boston gegaan. En vandaag nog naar New Orleans en dan ben ik woensdag weer thuis. Om zaterdag weer naar New York te vliegen. Tussendoor even naar Atlanta. E
Goh wat komen dat soort reisschema' s mij bekend voor uit het verleden.
En dan meteen na zon vlucht je afspraken gepland hebben staan
Een voordeel heeft het : je komt steeds uitgeslapen thuis.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
dutchie_in_boston
Amerika-expert
Berichten: 1794
Lid geworden op: 14 aug 2007, 21:57
Locatie: Boston, MA

Re: Huren-kopen huis in de VS, vraag over prijzen.

Bericht door dutchie_in_boston »

bedeve schreef:
09 sep 2019, 09:47
...Ook natuurlijk omdat er niets boven Groningen gaat
:thumbup:
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Huren-kopen huis in de VS, vraag over prijzen.

Bericht door Almere vak V »

bedeve schreef:
09 sep 2019, 11:15
En dan meteen na zon vlucht je afspraken gepland hebben staan
Een voordeel heeft het : je komt steeds uitgeslapen thuis.
Jij kent het principe!

Soms al afspraken op het vliegveld zelf. Dan auto of helikopter in. Net wat er klaar staat. En op naar de volgende afspraak. En dat 3 of 4 dagen achter elkaar. Ik heb gelukkig maar 32 steden/locaties waar ik zaken... :wink:

En 1 voordeel. Ik slaap als een roos in het vliegtuig. Uitgeslapen aankomen is wat al te enthousiast maar je kan prima een dag door. Slapen en klaar. Geen last van jetlag of andere grappen.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Huren-kopen huis in de VS, vraag over prijzen.

Bericht door Old Faithful »

We gaan heel erg :offtopic: maar ik wilde juist vragen of jouw biologische klok niet hoorndol wordt van het tijdsverschil telkens weer. Ik ken mensen die al moeite hebben met de omschakeling van dagdienst naar nachtdienst en omgekeerd.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Huren-kopen huis in de VS, vraag over prijzen.

Bericht door bedeve »

Ben benieuwd hoe @Almere vak V dat nu heeft.
Voor mij was het adagio eten als je kunt eten en slapen als je kunt slapen.
In een vliegtuig slapen kan iedereen leren
Vervolgens laat je alle afleiding daar voor wat het is .
Water als enige drank heeft mij altijd geholpen
Net zo als de tijd aannnemen van de plek waar je heen gaat.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Huren-kopen huis in de VS, vraag over prijzen.

Bericht door Coyote »

bedeve schreef:
10 sep 2019, 17:22
In een vliegtuig slapen kan iedereen leren
Ik heb inmiddels heel wat (lange) vluchten gemaakt maar zittend slapen is mij nog nooit gelukt in die 27 jaar dat ik vlieg. Een beetje indommelen, ja dat lukt maar zittend slapen lukt mij echt niet.

Geef mij een stoel die helemaal naar achteren kan en ik ben in no time 'weg'... :sleepy1:

Ga ervan uit dat @Almere vak V minimaal Business Class vliegt en dus comfortabel zit/ligt met zoveel tripjes naar Amerika (en terecht :wink: ).

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Huren-kopen huis in de VS, vraag over prijzen.

Bericht door ADE01 »

Overigens telde en telt de AMEX historie die ik had niet mee voor de credit score. Er staat bij AMEX wel dat ik al tig jaar lid ben maar de krediet bureaus tellen pas vanaf het moment dat je een Amerikaanse AMEX hebt. De wereldwijde overstap service die ze hebben is wel enorm handig voor het verkrijgen van een credit card, anders moet je met een secured card starten. Debit wil je uiteraard niet gebruiken.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Huren-kopen huis in de VS, vraag over prijzen.

Bericht door Almere vak V »

We gaan inderdaad wel heel erg of topic...
:offtopic:
bedeve schreef:
10 sep 2019, 17:22
Ben benieuwd hoe @Almere vak V dat nu heeft.
Voor mij was het adagio eten als je kunt eten en slapen als je kunt slapen.
Ik kan heel makkelijk vooruit op 1 maaltijd per dag. Heb geen ontbijt nodig om de boel te starten of zoiets. Tijdens meetings staat er bijna altijd eten op tafel. In de sportwereld is het vrij gebruikelijk om dat iets gezonds te laten zijn. Probeer ook zoveel mogelijk het ongezonde te laten voor wat het is. Lukt niet altijd zal ik eerlijk zeggen.

Slapen is nog nooit een probleem voor me geweest. Ik kan op elk moment van de dag op elke plek ter wereld slapen. Tot grote ergernis van mijn vrouw. Jij kan slapen als de hele wereld instort is haar verwijt. En dat klopt. Mijn werkgever zit in Londen. Daar hebben we met enige regelmaat bijeenkomsten waar ook de partner verwacht wordt. Zelfs van Amsterdam naar Londen hou ik het niet wakker. Ik kan al in slaap vallen als de push off te lang duurt. Tot grote ergernis van...
Coyote schreef:
10 sep 2019, 21:56
Ga ervan uit dat @Almere vak V minimaal Business Class
Zakelijk is het inderdaad vaak business class. Zelden of nooit economy. Nou moet ik heel eerlijk zeggen dat het wat slapen betreft me niet zo heel veel uitmaakt. Als ik naast een raam zit waar ik mn hoofd tegenaan kan leggen dan is dat eigenlijk al voldoende. Verder altijd hetzelfde ritueel. Oordopjes voor het opstijgen in. Masker op. Reistabletje en twee paracetamol. Geen slaapmiddelen of wat dan ook. En dan is het slapen geblazen. Ik vlieg bijna altijd vroeg in de ochtend zodat ik dan meteen in Amerika tijdens of na de lunch kan aanschuiven bij de meetings. Werk vaak 's-nachts voordat ik vlieg door. Zorg dat ik op tijd op het vliegveld ben. Zorg dat ik daar de laatste zaken nog kan afmaken. Vaak nog even kort overleg met Londen. En dan bovenstaand ritueel. Dan slaap ik met gemak 8, 9 of zelfs 10 uur.

Prive vlieg ik eigenlijk zelden business class. De miles die ik zakelijk opbouw mag ik prive niet gebruiken. Dan wordt het gezien als verkapt loon, dus belasting. Vlieg het liefste met Delta/KLM als het zo uitkomt. Maar ook United, BA, Lufthansa en SAS zijn prima maatschappijen om mee te vliegen. Alleen dan gaat het opbouwen van miles of whatever ze het tegenwoordig ook noemen niet echt heel vlot. Ook dan slaap ik prima in economy tegen een raampje aan. Afgelopen meivakantie door de staking bij SAS overgeboekt naar KLM en toen in het midden gezeten van San Francisco naar Amsterdam. En ook daar als een blok in slaap gevallen.

En ook dan is het eigenlijk hetzelfde. Je komt hier in de ochtend aan. Dan heb ik geslapen en ga meteen weer in het dagritme mee. Vanochtend om 6 uur geland vanuit New Orleans met een overstap in Atlanta. Uurtje of wat vanuit New Orleans geslapen. En toch al gauw 8 uur vanuit Atlanta. Ik ga niet beweren dat ik okselfris het vliegtuig uitstap. Maar kan gewoon prima mn ding doen. Gewoon op een redelijk tijd naar bed. Niet te vroeg of te laat en dan is er niks aan de hand. Vrijdagavond/nacht werk ik dan door en dan stap ik zaterdag morgen op het vliegtuig naar New York. En begint het hele verhaal weer van vooraf aan.
bedeve schreef:
10 sep 2019, 17:22
Water als enige drank heeft mij altijd geholpen
Drink vrijwel altijd water. Ben sowieso geen alcoholdrinker. Wil voor de gein bij een deal best een keer een champagneglas omhoog steken. En net doen of ik er wat van drink. Maar ik vind het ook gewoon niet lekker. In Nederland het liefst lauwe Coca Cola uit een blikje. Als we "thuis" zijn in Oregon is het Mountain Dew.
bedeve schreef:
10 sep 2019, 17:22
Net zo als de tijd aannnemen van de plek waar je heen gaat.
Horloge staat altijd op Nederlandse tijd. Die heb ik al 15 jaar niet meer verzet. Telefoon gebruik ik voor de lokale tijd. En ik moet heel eerlijk bekennen dat ik m ook wel is gebruikt heb om in de ochtend te kijken in welke stad of tijdzone ik nu weer zit.
Ziva
Amerika-expert
Berichten: 3387
Lid geworden op: 29 sep 2008, 18:08
Locatie: USA

Re: Huren-kopen huis in de VS, vraag over prijzen.

Bericht door Ziva »

Oh wow Almere, dat klinkt echt als een moordend schema joh. Hoe lang doe je dat al?

Ik zou een beetje reizen niet erg vinden en slaap ook prima in een vliegtuig maar dit zou mij te heftig zijn haha.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Huren-kopen huis in de VS, vraag over prijzen.

Bericht door Almere vak V »

Ziva schreef:
11 sep 2019, 15:08
Hoe lang doe je dat al?
:offtopic:

Bijna 20 jaar. Het lijkt heel druk. Dat is het ook wel. Maar ik kan me geen betere baan voorstellen. En heel eerlijk gezegd, ik weet inmiddels ook niet beter. En ik vind de druk die het met zich meebrengt ook lekker. Het is zo'n lekker gevoel als alles precies op het laatste moment bij elkaar komt, alles klopt en iedereen blij is. Van september tot en met december is het echt hollen geblazen. Januari wordt het al rustiger met de playoffs en na het eerste weekend van februari is het echt klaar. Dan heb ik het tot augustus echt gewoon rustig. En met rustig bedoel ik dan ook echt dat het voorkomt dat de laptop een hele week niet opengaat. Dan ben ik gemiddeld misschien twee keer per maand zakelijk onderweg. In augustus begint het pre-season. Maar in die periode van mei tot en met augustus zitten we tijdens de schoolvakanties meestal toch al 8 weken in Amerika. Dus dan valt het vliegen al weer mee.

Andersom heb ik vrienden die al 25 jaar bij dezelfde baas werken. Al 25 jaar dezelfde baan hebben. Al 25 jaar op dezelfde tijd naar het werk gaan. Daar al 25 jaar hetzelfde ding doen. En al 25 jaar op dezelfde tijd naar huis gaan. Daar heb ik echt diepe bewondering voor. Want ik zou me echt na 10 minuten al kapot vervelen.
Het mooie is, is dat hij vorig jaar met mij 2 weken is mee geweest. Gezorgd dat mijn schema iets minder moordend was en dat we in de tussentijd ook de gelegenheid hadden om de mooie dingen te zien in San Francisco, Portland, Seattle, Oregon en Washington. Ik vond het twee heerlijke relaxte weken. Hij ging echt met zn tong op zn schoenen naar huis en twijfelde echt aan mn gezonde verstand. Terwijl ik het anders echt twee keer zo druk heb.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer