Wonen en studeren in Amerika?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
th132
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 jan 2019, 14:17
Aantal x V.S. bezocht: 1

Wonen en studeren in Amerika?

Bericht door th132 »

Hallo,

Ik zit momenteel in de 4e klas havo in Nederland. En wil later graag studeren en wonen in de US.
Maar ik heb wat hulp nodig. Ik heb al wat onderzoek gedaan en vond dat je toch wel zo'n jaar van te vooren moet gaan onderzoeken om in amerka te studeren. Dus daar ben ik al mooi op tijd mee.
Ik weet ook al wat ik ongeveer wil doen, Computer Science. Maar dat is het ook zo'n beetje. Ik heb geen idee naar welke stad ik moet gaan, hoe ik een college kies, hoe het wonen werkt en wat ik moet doen om in een college te komen enz.
Wat ik al wel weet is dat ik waarschijnlijk een toefl test moet doen, en daar een minimum van 90 voor moet halen of zoiets om mn engels te testen.
Ook weet ik niet hoe studeren in Amerika gaat, is het anders dan in Nederland? En hoe kies ik een stad waar ik ga studeren?

Ik hoop dat jullie mij een beetje op weg kunnen helpen.

Bedankt!
Gast

Re: Wonen en studeren in Amerika?

Bericht door Gast »

Hallo,

Je bent niet de eerste die dit graag wil. Heb je dit subforum al ontdekt: viewforum.php?f=12 ? Daar kun je al heel wat info vinden. Succes!
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Wonen en studeren in Amerika?

Bericht door Hockey »

Hallo th123, pfff, je stelt veel vragen, die niet allemaal snel beantwoord kunnen worden. Een paar verschillen met Nederland qua studeren is dat studeren in Nederland veel goedkoper is en (over het algemeen) je altijd wel aangenomen wordt bij de vervolgopleiding die je wil gaan doen. In de VS kan de selectie streng zijn en wordt niet iedereen die zich aanmeldt aangenomen.
Een andere tip is om ook goed te kijken welke opleidingen je aan willen nemen met alleen havo.

Eigenlijk moet je twee vragen eerst beantwoorden: 1) hoe ga je het betalen? 2) bij welke opleidingen wordt je wel en bij welke wordt je niet aangenomen met enkel havo?
Ik weet van Los Angeles iets meer en vermoedelijk zal de havo onvoldoende zijn voor UCLA, USC en Caltech, maar zal het bij CSUN wel lukken.

Gebruik ook de zoekfunctie eens.
th132
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 jan 2019, 14:17
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Wonen en studeren in Amerika?

Bericht door th132 »

eoms schreef:Hallo,

Je bent niet de eerste die dit graag wil. Heb je dit subforum al ontdekt: viewforum.php?f=12 ? Daar kun je al heel wat info vinden. Succes!
Bedankt, ik zal zo zeker een kijkje nemen!
Hockey schreef:Hallo th123, pfff, je stelt veel vragen, die niet allemaal snel beantwoord kunnen worden. Een paar verschillen met Nederland qua studeren is dat studeren in Nederland veel goedkoper is en (over het algemeen) je altijd wel aangenomen wordt bij de vervolgopleiding die je wil gaan doen. In de VS kan de selectie streng zijn en wordt niet iedereen die zich aanmeldt aangenomen.
Een andere tip is om ook goed te kijken welke opleidingen je aan willen nemen met alleen havo.

Eigenlijk moet je twee vragen eerst beantwoorden: 1) hoe ga je het betalen? 2) bij welke opleidingen wordt je wel en bij welke wordt je niet aangenomen met enkel havo?
Ik weet van Los Angeles iets meer en vermoedelijk zal de havo onvoldoende zijn voor UCLA, USC en Caltech, maar zal het bij CSUN wel lukken.
Bedankt voor je reactie!
Ik heb eerlijkgezegd nog geen idee hoe ik het moet betalen, ik moet waarschijnlijk een baan zoeken. Ik weet ook niet hoe het in Nederland zit met de kosten. Moet ik een lening nemen of zo iets?(Volgensmij heb ik daar eens over gehoord, k weet niet zeker) Wat zijn de kosten per maand of jaar gemiddeld?
2) is een goede vraag, maar ik weet niet wat de amerikaanse versie van havo is, hoe heet de have in amerika en hoe weet ik of het goed genoeg is?

Bedankt!
Gast

Re: Wonen en studeren in Amerika?

Bericht door Gast »

Er is maar een type school in de VS: highschool. Hier gaat iedereen naar toe. Mensen die in NL het VWO doen, nemen dan op highschool extra lessen op een hoger niveau.
th132
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 jan 2019, 14:17
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Wonen en studeren in Amerika?

Bericht door th132 »

eoms schreef:Er is maar een type school in de VS: highschool. Hier gaat iedereen naar toe. Mensen die in NL het VWO doen, nemen dan op highschool extra lessen op een hoger niveau.
Dus er zijn geen niveaus zoals in Nederland?

Misschien een ongepaste vraag voor dit forum, maar hoe zit dat in Canada? Dat is ook nog een optie voor mij. Ik heb gehoord dat studeren daar wat goedkoper is dan in America.
Bluebonnet
Amerikafan
Berichten: 103
Lid geworden op: 06 aug 2017, 13:57

Re: Wonen en studeren in Amerika?

Bericht door Bluebonnet »

Er zijn hier wel niveaus in High School maar niet zoals in Nederland. Er zijn gewone klassen en AP klassen. AP klassen zijn hoger niveau en je krijgt credits voor college wat je een leuk bedrag kan schelen in je eerste jaar aan de universiteit.
Er zijn gelukkig ook steeds meer High Schools waar je alvast college courses kan nemen.

Wat ik me kan herinneren is Havo gewoon standaard High School met als bijkomend probleem dat je een paar basic credits mist. History, social studies, dat soort dingen.

Een manier om dat hele probleem te omzeilen is even je GED halen, dat is soms sneller en goedkoper dan je diploma laten vertalen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer