Quora: How bad is it to live in the Netherlands?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Gast

Re: Quora: How bad is it to live in the Netherlands?

Bericht door Gast » 08 jun 2019, 21:51

Family5 schreef:
16 dec 2018, 13:12
Op Quora stond onlangs een oproep voor buitenlanders om hun ervaringen te delen over wonen en werken in Nederland:
How bad is it to live in the Netherlands?

Een Amerikaanse astronoom die drie jaar geleden voor zijn werk met zijn gezin naar Amsterdam verhuisde, schreef een uitgebreide reactie die ik graag hier wil delen: https://qr.ae/TUtWFb

Vrijwel alles komt aan bod: de Nederlandse vrije levensstijl, fietsgedrag, uiterlijk, (gebrek aan) politieke en religieuze correctheid, belastingstelsel, volksverzekeringen, vakbonden, een veilige, overzichtelijke, geordende en opgeruimde woonomgeving en kleine ergernissen zoals te kleine drankjes, nummertjes trekken voor een wachtrij en de eeuwige zoektocht naar een vrije parkeerplaats.

In vergelijking met Amerika is hij, met zijn gezinsleden, inmiddels op een punt gekomen dat hij niet meer terug wil naar de USA. How about that?! Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. :P
Ja, 020, vandaag weer geweest. Iedere dag dat ik in die stad kom, laat ik mij netjes uitdrukken, heb ik minder zin daar ooit nog eens terug te komen. Waarom gaat de beste man niet naar een mooie stad als Rotterdam, Leiden, Dordrecht of Maastricht?

chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Re: Quora: How bad is it to live in the Netherlands?

Bericht door chippie777 » 09 jun 2019, 09:36

Ach, Amsterdam is net als New York een toerist trap geworden maar met de juiste voorbereiding is er best een leuk bezoek van te maken. Er loopt hier op het forum nog een draadje over second best, dat zou je ook voor Nederland kunnen maken.
Gisteren op Netflix de serie When They see us gekeken. Waargebeurd en geeft ook een ontluisterend beeld van de VS, maar zoiets zal ongetwijfeld ook over Nederland te maken zijn. Kortom, over elk land/stad is wel wat te vinden aan jezelf om te bepalen wat je er mee doet.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer