Hoe werkt sales tax?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Geoffreycroes007
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 jan 2016, 12:53
Aantal x V.S. bezocht: 1

Hoe werkt sales tax?

Bericht door Geoffreycroes007 »

Hello amerikaliefhebbers! Ik heb een klein vraagje. Ik ga met vrienden in februari naar New York & Boston. Ik ben met mijn ouders wel al een aantal keer in NY geweest, maar aangezien ik dan zelf nooit iets moet betalen heb ik geen flauw benul van lokale taxes. Ik weet dat op bv Apple Producten een tax wordt berekend (aan de "kassa"), maar hoe zit dit in winkels (Target, CVS, ...) en in restaurants? Moeten we sowieso telkens in NY 8,25 procent tax bij de prijs bijrekenen (+ tip)? Of is er geen sales tax op eten? En hoe zit het met kleren? Thanks!
Lennartc
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 16 jun 2015, 08:36
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Hoe werkt sales tax

Bericht door Lennartc »

https://www.tripsavvy.com/new-york-city ... ax-1613457


maar het komt er op neer dat de meeste listed prijzen zónder salestax zijn. Zeker de prijzen op de menu kaart zijn zonder city en state tax. In NY zullen de meeste restaurants standaard 18% gratuity toevoegen, een fooi is dan niet meer nodig.

Let op, state en city tax verschilt per stad en staat. Dus NY en Boston hebben onder aan de streep verschillende prijzen.
Ik heb weleens gehoord dat als je bij een apple laptop wil kopen je die beter in New Jessey kan kopen dan op Manhatten.
09 - NYC
10 - NYC, Washington, Miami
11 - Miami
12 - Roadtrip Californië, Utah, Nevada, Arizona
15 - Denver - Seattle
17 - Kauai - Big Island - NYC
18 - Florida
20 - Roadtrip New England
Geoffreycroes007
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 jan 2016, 12:53
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Hoe werkt sales tax

Bericht door Geoffreycroes007 »

Thanks! En attracties? Zoals One World Trade Center Observatory Deck, wordt dit ook belast?
Lennartc
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 16 jun 2015, 08:36
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Hoe werkt sales tax

Bericht door Lennartc »

Zeker weten; net zoals in Nederland is de lijst met uitzondering zéér klein.

Tevens kunnen de regels verschillen per staat; maar op attracties betaal je zeker tax (zowel state als city tax in NYC).
09 - NYC
10 - NYC, Washington, Miami
11 - Miami
12 - Roadtrip Californië, Utah, Nevada, Arizona
15 - Denver - Seattle
17 - Kauai - Big Island - NYC
18 - Florida
20 - Roadtrip New England
Gebruikersavatar
Christian
Amerikakenner
Berichten: 848
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Hoe werkt sales tax

Bericht door Christian »

Als je in Boston verblijft, kijk dan eens of je een tripje naar New Hampshire kan maken. Deze staat heeft nl geen sales tax. Ben je op zoek naar Apple of andere dure producten, dan is dat zeker een optie.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Hoe werkt sales tax?

Bericht door hemmie »

Je zult vrijwel overal sales tax op betalen, alleen veel producten (etenswaren) in de supermarkt zijn uitgezonderd. Bij attracties betaal je meestal ook sales tax, bij het one World Observatory zie je dat ook als je probeert online een kaartje te kopen. Soms is bij musea de sales tax inbegrepen, maar dan staat dat volgens mij ook duidelijk erbij op de website.
Terug in Texas!
Geoffreycroes007
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 jan 2016, 12:53
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Hoe werkt sales tax?

Bericht door Geoffreycroes007 »

Ook op bv metrotickets? Mijn excuses voor alle vragen, mijn ouders kunnen niet met zekerheid mijn vragen beantwoorden omdat ze het zelf niet meer weten, maar wij zijn allemaal studenten dus probeer ik een zo gedetailleerd mogelijk beeld van de kosten te krijgen ;)
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8334
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: Hoe werkt sales tax?

Bericht door Bennogr »

Restaurants in New York laten altijd een regeltje open op de bon voor afrekeningen met kredietkaarten voor de fooi (die je zelf mag uitrekenen, algemene "regel" is het dubbele van de belasting op de bon). Als je contant betaalt, moet je zo'n fooi ook zelf berekenen. Voor groepen van 6 en meer, doet het restaurant het rekenwerk.

Maar let op: op en rond Times Square voegen vele restaurants zelf de fooi toe aan de rekening, omdat toeristen vaak niet weten van het fooiensysteem. Kijk daarom altijd even na of het restaurant zelf al een fooi op de bon heeft gezet of niet. Hoewel, gezien de "salarissen" van dienaren en diensters in een restaurant of bar op en rond Times Square (en elders), is een fooi altijd een goede manier om de medemens te helpen. En omdat bedienend personeel in bars en restaurants vaak werkeloze toneelspeler/toneelspeelsters zijn, is een fooi ook een goede manier om de plaatselijk Schone Kunsten te helpen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Gebruikersavatar
TimD
Amerika-ontdekker
Berichten: 70
Lid geworden op: 20 jul 2018, 10:50
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Andelot-Blancheville, France

Re: Hoe werkt sales tax?

Bericht door TimD »

Hoi,

In new York zit op kleding en schoenen tot 110 dollar per artikel geen tax.

Metro tickets zit of geen tax op, of het zit er al in. Dus 2.75 per enkele reis. Ga je langer dan is een week kaart intressants.
7 dagen onbeperkt met bus en metro voor 33 dollar.

Wij hadden hem er na 3 dagen al uit, metro is mijn inziens de efficiëntste manier om te reizen in nyc
Gr,

Tim

2008: New York / Washington DC
2009: New York
2012: New York
2015: Florida
2016: California / Nevada / Arizona
2018: Deep South / Texas / New york
2020: New Orleans / Alabama
2020: New York / Philadelphia
Geoffreycroes007
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 jan 2016, 12:53
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Hoe werkt sales tax?

Bericht door Geoffreycroes007 »

Bedankt, allemaal!
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Hoe werkt sales tax?

Bericht door Almere vak V »

TimD schreef:H
In new York zit op kleding en schoenen tot 110 dollar per artikel geen tax.
Let hier wel mee op! Als een item $111 kost betaal je over het volle bedrag tax. Terwijl je geen tax betaald als je voor ik noem maar wat $1.000 koopt in een winkel maar elk apart item niet boven de $110 uitkomt.

Eén van de grote nadelen in Amerika. Gelukkig komen wij vaak in Oregon. En Oregon kent geen salestax. Nou is dat vanuit NY een "stukkie" rijden. Maar New Hampshire is een stuk dichterbij...

Sowieso is het handig om de salestax goed uit te zoeken. Het verschilt niet alleen per staat. Maar het kan tot zelfs per zipcode verschillen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer