Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Sneeuw chaos in VS
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Sneeuw chaos in VS
Sneeuwchaos in VS
Bron: http://www.nu.nl
Uitgegeven: 21 december 2006 16:39
Laatst gewijzigd: 21 december 2006 17:53
DENVER - Het openbare leven in het midden van de Verenigde Staten is ernstig ontwricht door hevige sneeuwstormen. Vooral de inwoners en bezoekers van de staat Colorado hadden - enkele dagen voor Kerstmis - ernstig te lijden onder de weersomstandigheden, zo meldde donderdag CNN.
Op het vliegveld van de hoofdstad Denver zaten 4700 mensen vast, omdat alle landingsbanen dicht waren. Vrijwel alle scholen en overheidsdiensten bleven dicht. Daarnaast reed er in en rond Denver geen openbaar vervoer.
De gouverneur van Colorado, Bill Owens, riep de noodtoestand uit en zette de Nationale Garde in om gestrande automobilisten, die vast zaten op afgesloten wegen, te voorzien van dekens, eten en drinken. Ook de reizigers op Denver Airport werden door de gardisten van de eerste levensbehoeften voorzien.
Marjan
Bron: http://www.nu.nl
Uitgegeven: 21 december 2006 16:39
Laatst gewijzigd: 21 december 2006 17:53
DENVER - Het openbare leven in het midden van de Verenigde Staten is ernstig ontwricht door hevige sneeuwstormen. Vooral de inwoners en bezoekers van de staat Colorado hadden - enkele dagen voor Kerstmis - ernstig te lijden onder de weersomstandigheden, zo meldde donderdag CNN.
Op het vliegveld van de hoofdstad Denver zaten 4700 mensen vast, omdat alle landingsbanen dicht waren. Vrijwel alle scholen en overheidsdiensten bleven dicht. Daarnaast reed er in en rond Denver geen openbaar vervoer.
De gouverneur van Colorado, Bill Owens, riep de noodtoestand uit en zette de Nationale Garde in om gestrande automobilisten, die vast zaten op afgesloten wegen, te voorzien van dekens, eten en drinken. Ook de reizigers op Denver Airport werden door de gardisten van de eerste levensbehoeften voorzien.
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
De man van mijn beste vriendin zit vast in Colorado Springs, hij heeft misschien een vlucht morgen vanuit Pueblo, maar ze zijn terecht bang, dat hij er niet zal zijn met Kerst. Alle vluchten zitten al vol met vakantiegangers en nu ook al die gestrande mensen! Ik hoop toch zo voor ze, dat hij het haalt, want Kerst met zijn tweetjes zonder "Daddy" is toch niet hetzelfde!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Ik heb tot nu toe 42 inches sneeuw gehad. Het sneeuwt nog, maar veel minder, en ze zeggen dat het binnenkort zal stoppen. Ik zit lekker thuis met wat boeken, en een stel DVDs. De postkantoren zijn gesloten, de meeste banken gesloten, en de wegen zijn bijna leeg. Voor het eerst in 20 jaar is mijn kantoor ook gesloten.
Gelukkig is het deze keer niet tegen m'n voordeur opgewaaid, zoals een paar jaar geleden, toen ik de deur niet open kon krijgen. Ik wacht tot het echt stopt, en dan ga ik ruimen en ruimen en ruimen.
Gelukkig is het deze keer niet tegen m'n voordeur opgewaaid, zoals een paar jaar geleden, toen ik de deur niet open kon krijgen. Ik wacht tot het echt stopt, en dan ga ik ruimen en ruimen en ruimen.
Denkend aan de "storm of the century" in'93: aan de oostkust komt ook wel eens een blizzard voor.
http://ww2010.atmos.uiuc.edu/(Gh)/arch/ ... /home.rxml
Ik heb te doen met de mensen die op het vliegveld vastzitten. Vorige week 5 uur op een vliegveld gezeten, ik moet er niet aan denken om er dagen te zitten, en al helemaal niet met kleine kinderen!
http://ww2010.atmos.uiuc.edu/(Gh)/arch/ ... /home.rxml
Ik heb te doen met de mensen die op het vliegveld vastzitten. Vorige week 5 uur op een vliegveld gezeten, ik moet er niet aan denken om er dagen te zitten, en al helemaal niet met kleine kinderen!
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
-
Magnolia87
- Amerikakenner
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Deze weersomstandigheden treffen dus ook Londen Heathrow, waar heel wat (Amerikaanse) expats ook vast geraken...
En zelfs de Space Shuttle heeft er onder te lijden:
Nog steeds niet duidelijk waar Discovery straks landt
CAPE CANAVERAL - De NASA heeft besloten het ruimteveer Discovery vandaag te laten landen. Waar dit moet gebeuren, is nog steeds niet duidelijk.
(...)
Op de traditionele en geprefereerde landingsplaats, het Kennedy Space Center in Florida, én op de uitwijkplaats Edwards Luchtmachtbasis Edwards in Californië zal het weer volgens de voorspellers ,,marginaal tot slecht'' zijn. Wat betekent dat voor de tweede keer in de shuttlegeschiedenis een ruimteveer zou kunnen landen op de basis White Sands in de staat New Mexico, voorlopig de enige plaats met gunstige vooruitzichten.
Als het ruimteveer in New Mexico moet landen, kost dat de NASA zeker 1,7 miljoen dollar extra, omdat de shuttle op de rug van een Boeing naar Florida moet worden teruggevlogen. Die terugreis kan bovendien tot twee maanden op zich laten wachten, wat de krappe lanceerkalender voor de resterende vluchten tot 2010 in gevaar kan brengen. Bovendien kan het bij nacht op White Sands erg koud zijn, met eventuele gevolgen voor de waterleiding van de shuttle.
,,De strategie vrijdag is een veilige landingsplaats te kiezen en als het mogelijk is laten we het ruimteveer landen'', zo vatte terugkeerdirecteur Norman Knight de situatie samen.
De eerste landingsmogelijkheid is in Florida om 21.56 uur Belgische tijd. Zowat anderhalf uur later kan het gevaarte neerstrijken in Florida, Californië en New Mexico. Edwards en White Sands zijn een baantje later weer beschikbaar, dus zaterdag omstreeks 1 uur, terwijl de laatste landingsmogelijkheid om 2.36 uur is in Californië.
(...).
bron: Het Nieuwsblad online
En zelfs de Space Shuttle heeft er onder te lijden:
Nog steeds niet duidelijk waar Discovery straks landt
CAPE CANAVERAL - De NASA heeft besloten het ruimteveer Discovery vandaag te laten landen. Waar dit moet gebeuren, is nog steeds niet duidelijk.
(...)
Op de traditionele en geprefereerde landingsplaats, het Kennedy Space Center in Florida, én op de uitwijkplaats Edwards Luchtmachtbasis Edwards in Californië zal het weer volgens de voorspellers ,,marginaal tot slecht'' zijn. Wat betekent dat voor de tweede keer in de shuttlegeschiedenis een ruimteveer zou kunnen landen op de basis White Sands in de staat New Mexico, voorlopig de enige plaats met gunstige vooruitzichten.
Als het ruimteveer in New Mexico moet landen, kost dat de NASA zeker 1,7 miljoen dollar extra, omdat de shuttle op de rug van een Boeing naar Florida moet worden teruggevlogen. Die terugreis kan bovendien tot twee maanden op zich laten wachten, wat de krappe lanceerkalender voor de resterende vluchten tot 2010 in gevaar kan brengen. Bovendien kan het bij nacht op White Sands erg koud zijn, met eventuele gevolgen voor de waterleiding van de shuttle.
,,De strategie vrijdag is een veilige landingsplaats te kiezen en als het mogelijk is laten we het ruimteveer landen'', zo vatte terugkeerdirecteur Norman Knight de situatie samen.
De eerste landingsmogelijkheid is in Florida om 21.56 uur Belgische tijd. Zowat anderhalf uur later kan het gevaarte neerstrijken in Florida, Californië en New Mexico. Edwards en White Sands zijn een baantje later weer beschikbaar, dus zaterdag omstreeks 1 uur, terwijl de laatste landingsmogelijkheid om 2.36 uur is in Californië.
(...).
bron: Het Nieuwsblad online
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
-
Magnolia87
- Amerikakenner
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb mezelf ook net uitgegraven en heb met moeite de supermarkt bereikt. De gewone auto's zijn onbruikbaar omdat er een berg sneeuw tegen de garagedeur aan is gewaaid van ongeveer 2.5 meter hoog. Gelukkig lag er minder sneeuw bij de stal waar onze 4x4 pickup is geparkeerd, en die hebben we middels de bulldozer van de buren uitgegraven. Deze buurman en een tweetal anderen hebben met de bulldozer en twee snow plows op een pickup de weg vrij gemaakt naar de dichtsbijzijnde onderhouden weg. Dat was vanmiddag (vrijdag) om 2 uur eindelijk klaar en kon iedereen de buurt uit om boodschappen te doen. Gemiddeld hebben we hier rond de 36 inch gehad, maar de wind heeft aardig zitten spoken met de sneeuw waardoor er op sommige plaatsen niets ligt, maar op andere plaatsen weer 6-7 foot.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
De man van mijn vriendin is inmiddels onderweg naar Kansas City. Zijn vlucht van Pueblo via Denver naar Washington vandaag was gecanceled (niet verwonderlijk), omdat de crew niet naar Denver kon komen.
Hij heeft met moeite een auto kunnen huren en rijdt nu de bijna 600 mijl naar Kansas City in de hoop morgen vandaaruit naar huis te vliegen. Ik denk niet, dat hij ooit nog de week voor Kerst op reis zal gaan!
Hij heeft met moeite een auto kunnen huren en rijdt nu de bijna 600 mijl naar Kansas City in de hoop morgen vandaaruit naar huis te vliegen. Ik denk niet, dat hij ooit nog de week voor Kerst op reis zal gaan!
- USA2004
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik ben onderweg naar Europa vandaag, en ik heb tot nu toe veel geluk met mijn vluchten. Gisteren waren er veel vertragingen tussen Raleigh en Chicago, maar mijn vlucht vanmorgen vertrok vrijwel op tijd.
Er zijn heel veel mensen hier op het vliegveld die proberen thuis te komen; het is erg druk en alle vluchten naar Denver zijn geannuleerd.
Er zijn heel veel mensen hier op het vliegveld die proberen thuis te komen; het is erg druk en alle vluchten naar Denver zijn geannuleerd.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Doet mij denken aan de film: Plains, Trains & Automobiles.Petra/VS schreef:De man van mijn vriendin is inmiddels onderweg naar Kansas City. Zijn vlucht van Pueblo via Denver naar Washington vandaag was gecanceled (niet verwonderlijk), omdat de crew niet naar Denver kon komen.
Hopelijk heeft hij niet zoveel pech...
Roland
Dit heeft niets met de week voor Kerst te maken. Ik zou 3 weken geleden naar Chicago vliegen, en dat ging ook niet door omdat de Chicago vliegvelden gesloten waren wegens sneeuw. In de winter kan het altijd gebeuren, and that's life. Mijn man zit in Arizona, en kan niet terug naar Denver, dus ga ik in m'n eentje met vrienden skien.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ja, maar hier in Virginia had hij geen problemen gehad en hij heeft thuis een gezin, dat anders met Kerst zonder hem zit. In zoverre heeft het met Kerst te maken, dat het tijdens andere weken minder urgent voor hem zou zijn om naar huis te komen. Bovendien is het wel een veel drukkere reistijd, dan op andere tijden in de winter.
Balen, Joke, dat je zonder je man moet gaan skien! Mijn vriendin zal Kerst ook door laten gaan voor hun dochter, als haar man er niet op tijd is, maar het is toch niet hetzelfde.
@Roland -- Hij krijgt die film nu voor Kerst van zijn gezin
. Hopelijk is hij er om hem in ontvangst te nemen.
Balen, Joke, dat je zonder je man moet gaan skien! Mijn vriendin zal Kerst ook door laten gaan voor hun dochter, als haar man er niet op tijd is, maar het is toch niet hetzelfde.
@Roland -- Hij krijgt die film nu voor Kerst van zijn gezin