Studeren in Amerika

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
JustADreamer
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 nov 2017, 20:14

Studeren in Amerika

Bericht door JustADreamer »

Hallo,

Ik ben een meid van 16 jaar die in haar examenjaar zit op het niveau vmbo-tl. Ik doe alles aan mijn cijfers en ik ga waarschijnlijk volgend jaar de havo doen. Ik wil graag na de havo mijn bachelor doen in Amerika, alleen is het probleem nu dat ik dat nooit uit mijn eigen zakken zou kunnen betalen :? Weten jullie misschien of als je op de havo goeie cijfers haalt en gemiddeld een 7/8 staat of je dan een volledige scholarship voor mijn hele studie daar kunt krijgen op een universiteit in Amerika? Of moet je toch echt goeie cijfers halen op het vwo? Ik ben geen opgever en weet dat alles mogelijk is, zijn er nog andere opties waarvan ik niet weet?

Alvast bedankt voor jullie reacties :lol:
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2498
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Studeren in Amerika

Bericht door Dutchess »

Nee, ik denk niet dat je op basis van een Havo 7/8 gemiddelde in de VS een volledig scholarship aangeboden krijgt. Voor een volledig scholarship moet je echt heel veel bereikt hebben. Heb je nog andere talenten misschien? Heel goed in sport? Speel je een muziekinstrument op topniveau? Heb je zelfstandig een goedlopend bedrijf opgezet?

Misschien kan je een jaar via een uitwisselingsprogramma naar de VS gaan. Ook niet goedkoop, maar haalbaarder dan een volledige studie.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Studeren in Amerika

Bericht door Division »

Weten jullie misschien of als je op de havo goeie cijfers haalt en gemiddeld een 7/8 staat of je dan een volledige scholarship voor mijn hele studie daar kunt krijgen op een universiteit in Amerika?
Dat zou mooi zijn als iedereen die voldoendes haalt een beurs krijgt.

Ter aanvulling op Dutchess, zie hier meer info over een uitwisselingsjaar: https://www.ef.nl/highschool/destinations/usa/
Afbeelding
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Studeren in Amerika

Bericht door Hockey »

Waarom open je een nieuw topic en ga je niet verder in je oude topic?
Voor de rest sluit ik me aan bij de anderen die hebben gereageerd, met slechts een 7/8 op de havo is de kans op een volledige beurs voor je gehele studie zo goed als nihil.
JustADreamer
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 nov 2017, 20:14

Re: Studeren in Amerika

Bericht door JustADreamer »

Ik zit op taekwondo, dus ik moet echt op het vwo 8 en 9en halen voor een kans op een volledige scholarship. Is er geen andere optie waardoor het collegegeld tenminste betaalbaar is?
Laatst gewijzigd door JustADreamer op 09 mei 2018, 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.
JustADreamer
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 nov 2017, 20:14

Re: Studeren in Amerika

Bericht door JustADreamer »

:sadcry:
Laatst gewijzigd door JustADreamer op 11 mei 2018, 00:09, 2 keer totaal gewijzigd.
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Studeren in Amerika

Bericht door Hockey »

Je kan zelfs niet stellen dat je met een 8/9 op het vwo wel kans maakt op een volledig scholarship.

Heb je al organisaties benaderd die beurzen geven?

PS: Het is tegen de forumregels om een compleet voorgaand bericht te quoten. Dergelijke fouten kunnen je bij de aanvraag van een beurs de das omdoen.
JustADreamer
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 nov 2017, 20:14

Re: Studeren in Amerika

Bericht door JustADreamer »

Owh, dat wist ik niet! Ik heb op mijn oude topic ook geantwoord op mensen door het te ‘quoten’. Alleen kan ik het nu niet bewerken, weet u misschien hoe ik dat alsnog kan verwijderen? En ik heb nog geen organisaties benaderd die beurzen geven, want ik weet niet waar ik ze kan vinden ( ik ben wel op zoek maar zit een beetje vast :? )
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Studeren in Amerika

Bericht door Martin & Marianne »

Mijn oudste dochter heeft een jaar in Riverside, CA gestudeerd. Ze was dat al vanaf de eerste klas middelbare school van plan en heeft jarenlang baantjes gehad om de studie te kunnen betalen. Misschien vind je het leuk om haar blog te lezen.
Ik stuur je een pb voor de organisatie die haar heeft geholpen; misschien heb je daar iets aan.

Marianne
Gast

Re: Studeren in Amerika

Bericht door Gast »

JustADreamer schreef:Was vergeten dat mijn oude topic er nog was, oeps :?
Niet om lullig te doen, maar als je dit soort slordigheden in je applicatie hebt, is je kans zo goed als weg. En zoals hierboven al gezegd, met alleen heel goede cijfers (zeker 8 en hoger) maak je ook weinig kans. Buitenschoolse activiteiten zijn net zo belangrijk.

Succes!
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Studeren in Amerika

Bericht door Hockey »

Ik weet bijzonder weinig van de materie en dus is dit een zeer grof advies, als in zeer algemeen. Beurzen voor een studie in de VS krijg je als je academisch ver boven de rest uitsteekt, op sportgebied iets toevoegt of op andere wijze iets gepresteerd hebt. Maar zelfs bij die laatste 2 wordt wel een bepaald academisch niveau verwacht.
Beurzen worden gegeven of door externe organisaties of door de universiteit en kunnen een klein bedragje per maand betekenen of de volledige studie die betaald wordt.

De dochter van een vriend van mij gaat studeren in Missouri, met een hockeybeurs. Hiervoor heeft ze talloze filmpjes moeten maken en andere bewijzen moeten verzamelen en in Nederland hockeyde ze op het een-na-hoogste niveau in de jeugd. De helft van het collegegeld wordt vergoed, de rest moet haar vader betalen. En let, dit is Missouri, geen UCLA in Los Angeles.

Dit artikel is wellicht nuttig. Op de site van Cal Newport staat ook een artikel over studenten die uitblinken op de universiteit en bij topuniversiteiten aangenomen zijn omdat ze iets speciaals meebrachten. Ik kon het niet zo snel vinden, maar je kan dit zelf wel vinden. Ga wel een paar jaar terug qua geplaatst artikel, dus dit is artikel uit 2016 of eerder.

En ga eens flink zoeken op google, naar scholarship. Academic scholarship, foreign scholarship, sports scholarship enzovoorts. Als je echt een beurs wil bemachtigen dan moet je dergelijke informatie kunnen vinden. Deze informatie is online, maar omdat het voor mij nooit speelde heb ik er nooit naar gezocht en zou ik dus niet weten waar het precies te vinden is.
Bluebonnet
Amerikafan
Berichten: 103
Lid geworden op: 06 aug 2017, 13:57

Re: Studeren in Amerika

Bericht door Bluebonnet »

Mijn oudste is een straight A student in AP klassen, is 8e in de graduating class of 2018, heeft een kast vol met trophies en medailles, haar foto hangt in de ingang van de school vanwege haar academische en sociale prestaties waar ze een prijs voor heeft gewonnen, ze is de enige in de county die 3 jaar achter elkaar naar State is gegaan voor haar onderwerp, ze heeft voor dat onderwerp 1e,3e, en 5e prijs gewonnen (dus van alle studenten in heel Texas die meededen!), en ze is editor in chief voor de school krant.

Niet om op te scheppen, maar om aan te geven dat ze het echt ongelovelijk goed doet op school en met buitenschoolse activiteiten. En toch heeft ze maar een 3/4 scholarship gekregen voor de private university waar ze dolgraag heen wilde.

Scholarships zijn moeilijk te krijgen, en je moet echt heel wat gedaan hebben om kans te maken op een volledige beurs. Of een heel apparte richting kiezen, dat heeft de schoondochter van een vriendin gedaan en die kreeg wel alles betaald. Minpuntje is wel dat ze nu een baan heeft waar ze zich eigenlijk heel schuldig over voelt omdat het bedrijf flink schade aan het milieu veroorzaakt. Maar ze verdient wel aardig, dat wel.
JustADreamer
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 nov 2017, 20:14

Re: Studeren in Amerika

Bericht door JustADreamer »

Dankjulliewel voor al jullie reacties!
JustADreamer
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 nov 2017, 20:14

Re: Studeren in Amerika

Bericht door JustADreamer »

Moest ze alles zelf betalen?
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Studeren in Amerika

Bericht door Hockey »

@JustADreamer, aan wie/over wie vraag je dat?
newyorkgirl
Amerika-ontdekker
Berichten: 87
Lid geworden op: 29 mar 2015, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Studeren in Amerika

Bericht door newyorkgirl »

Ik denk dat je er meer aan hebt om een half jaar daar te studeren tijdens een uitwisseling dan daar 4 jaar of langer te studeren. En/of een stage te doen. Vooral ook in financieel opzicht.

Succes in ieder geval! Ik heb er onwijs van genoten en had het voor geen goud willen missen
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Studeren in Amerika

Bericht door Martin & Marianne »

JustADreamer schreef:Moest ze alles zelf betalen?
In zo'n geval is quoten wel toegestaan en zeker ook aan te raden. :wink:

Marianne
JustADreamer
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 nov 2017, 20:14

Re: Studeren in Amerika

Bericht door JustADreamer »

Martin & Marianne schreef:Mijn oudste dochter heeft een jaar in Riverside, CA gestudeerd. Ze was dat al vanaf de eerste klas middelbare school van plan en heeft jarenlang baantjes gehad om de studie te kunnen betalen. Misschien vind je het leuk om haar blog te lezen.
Ik stuur je een pb voor de organisatie die haar heeft geholpen; misschien heb je daar iets aan.

Marianne
Heeft ze alles zelf betaald?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Studeren in Amerika

Bericht door Martin & Marianne »

Nee, het grootste deel wel, maar wij hebben ook een deel betaald. Maar ze had geen beurs of andere tegemoetkoming.

Marianne
Patrick1975
Amerikafan
Berichten: 123
Lid geworden op: 31 aug 2018, 08:03
Locatie: California

Re: Studeren in Amerika

Bericht door Patrick1975 »

Bluebonnet schreef:Mijn oudste is een straight A student in AP klassen, is 8e in de graduating class of 2018, heeft een kast vol met trophies en medailles, haar foto hangt in de ingang van de school vanwege haar academische en sociale prestaties waar ze een prijs voor heeft gewonnen, ze is de enige in de county die 3 jaar achter elkaar naar State is gegaan voor haar onderwerp, ze heeft voor dat onderwerp 1e,3e, en 5e prijs gewonnen (dus van alle studenten in heel Texas die meededen!), en ze is editor in chief voor de school krant.
:o
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer