Grenscontrole

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
phennes
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 apr 2018, 22:49
Aantal x V.S. bezocht: 1

Grenscontrole

Bericht door phennes »

Hallo iedereen,

Ben de eerste keer in de US geweest de controles vielen mee maar duurde wel enorm lang dan aansluitende vlucht weg zijn wel 1,5 later kunnen vertrekken. De vraag is als je de tweede maal naar US gaat moet u dezelfde controles door. Heb gezien dat er een andere rij was voor mensen die al reeds in de US waren geweest en deze waren vlug door. Heeft hier iemand kennis van???

Alvast bedankt
Peter
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Grenscontrole

Bericht door Marcopstal »

Je moet altijd door immigratie en douane.

Wie terugkeert met dezelfde paspoort kan wel via de geautomatiseerde controle, maar daar heb je ook nog altijd de kans dat je terug naar een desk wordt gestuurd. Het is een beetje een evolutief gegeven, de voorbije jaren zag ik toch regelmatig veranderingen.

Je kan geluk hebben, maar je kan dus evengoed ook pech hebben en er opnieuw even lang overdoen. De meest bepalende factor is eigenlijk hoeveel mensen er voor je aankwamen die door immigratie moeten.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Grenscontrole

Bericht door roelb »

En op die laatste factor kun je zelf vaak invloed uitoefenen. Door er in ieder geval voor te zorgen dat dat geen mensen zijn uit jouw vliegtuig. Dus zorg dat je niet te ver achterin zit en loop vanuit het vliegtuig direct door! Geen toiletstops, niet slenteren, maar doorstappen. Iedereen die achter je loopt staat niet voor je in de rij.
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Grenscontrole

Bericht door kalaman »

Is zeer luchthaven- en tijdstip afhankelijk.
Drie weken geleden waren we op zowat een halfuurtje door alle controles op Seattle, terwijl anderen daar soms uren verliezen. Eerst gegevens ingevuld aan de automaten en dan gewoon documenten laten zien aan een beambte. Geen extra vragen gekregen.

Vorige zomer in Portland echt dramatisch. Ook de nodige formaliteiten gedaan aan een automaat om dan vervolgens weer identiek hetzelfde te moeten doen bij een beambte, inclusief fingerprints en irisscan. Niet enkel voor ons, maar voor iedereen.
Ik vroeg hem wat het nut dan wel was van die automaten en hij vond ook dat hun systeem behoorlijk zinloos was, maar 'we are ordered to do it this way...'

In elk geval kan je enkel van de automaten gebruik maken als je al in de VS was met het huidige paspoort.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Grenscontrole

Bericht door roelb »

Kreeg iedereen dan een kruis op het bonnetje van de kiosk? Wellicht een storing of iets mis met de APIS informatie van jullie vlucht?
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Grenscontrole

Bericht door kalaman »

Blijkbaar de gewone gang van zaken op PDX...
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Grenscontrole

Bericht door roelb »

Maar... ? kruis of foto op je APC kiosk bonnetje?
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Grenscontrole

Bericht door kalaman »

Geen idee meer wat er stond...
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Grenscontrole

Bericht door Harry »

Er is geen zinnig antwoord te geven op deze vraag, meestal zijn we tussen een kwartier tot een uur door immigrations. Vorig jaar LAX duurde het 2 uur, dit jaar Miami echt in 5 minuten.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Grenscontrole

Bericht door mtl »

Varieert sterk. In Toronto tijdens een overstap tussen Schiphol en Newark duurde het erg lang en had ik mazzel dat mijn aansluitende vlucht vertraagd was.
phennes
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 apr 2018, 22:49
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Grenscontrole

Bericht door phennes »

Alvast bedankt voor de nodige Info, bedankt
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Grenscontrole

Bericht door Almere vak V »

kalaman schreef:Blijkbaar de gewone gang van zaken op PDX...
4 weken geleden in 10 minuten klaar op PDX.

Afgelopen zaterdag op Vancouver in 5 minuten buiten. Daarna de grens over naar Amerika met een I94. Kwartiertje in de file gestaan. Kleine 5 minuten binnen geweest en klaar.

Kan me niet heugen dat het langer dan een half uur geduurd heeft de laatste jaren. En ik mag deze poppenkast tientallen malen per jaar ondergaan.
Yesse
Amerika-ontdekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 25 sep 2016, 09:11
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Grenscontrole

Bericht door Yesse »

Op seattle waren we ook binnen 10 minuten klaar :clap: het had sneller gekund als we niet het foto apparaat moesten verzetten omdat we zo lang zijn :p koffers kwamen 7 minuten later en na een kort ritje met de shuttle zaten we een half uur nadat de deuren van het vliegtuig open gingen in de bus naar de autohuur. We hebben langer gedaan over het uitkiezen welke auto we mee zouden nemen :lol:
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Grenscontrole

Bericht door roelb »

Bij het laatste model APC kiosks schuift het deel waar de camera opzit omhoog of omlaag tot de goede hoogte. Geheel automatisch, erg handig. Bij de oude moet ik altijd door de knieen :-).
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 1991
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Grenscontrole

Bericht door dejong89 »

In New York deden wij er gemiddeld 45 minuten over om voorbij de douane te komen

San Francisco was een half uurtje en
Chicago was vorig jaar een lachertje ( 2 minuten )
Een paar weken terug in Tampa moest iedereen langs de APC . Ook de wat oudere mensen en dat gaat niet zo snel. Toen hebben we een uurtje gewacht.

Stel je er maar op in dat het lang kan duren want dan kan het alleen maar meevallen .
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Richard033
Amerikafan
Berichten: 204
Lid geworden op: 29 nov 2013, 11:12
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Amersfoort

Re: Grenscontrole

Bericht door Richard033 »

Het langste dat ik ooit in een rij heb gestaan is en half uurtje, en tot nu toe altijd via een desk moet gaan( automatische controle mislukte iedere keer wel bij iemand in het gezin) Laatste keer omdat onze paspoorten bijna waren verlopen. En om overstap problemen te voorkomen vlieg ik liever rechtstreeks vanaf Europa naar de eindbestemming in de VS, dus liever een overstap in Europa.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Grenscontrole

Bericht door Almere vak V »

Ik vind soms het aantal APCs op de luchthavens in Amerika wel is aan de marginale kant. Paar weken terug op Vancouver geland. Daar stonden er voor mijn gevoel een paar 100. Echt in een mum van tijd buiten zelfs met een verplichte gang langs een officer.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer