Diabetes en op vakantie naar Amerika.

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Arrodecroon
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 apr 2018, 17:27

Diabetes en op vakantie naar Amerika.

Bericht door Arrodecroon »

Hallo, in juli gaan wij voor het eerst naar Amerika. Onze zoon heeft diabetes type 1 en dus veel medicatie nodig.
Heeft iemand tips voor ons waar we op moeten letten?
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9254
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Diabetes en op vakantie naar Amerika.

Bericht door markro »

Hartelijk welkom bij AllesAmerika en op dit forum.

Door middel van de zoekfunctie kan je wel informatie vinden over reizen met diabetes.
Forumlid "nieuwenoord" heeft daar veel ervaring mee. Zij is alleen niet zo frequent meer op het forum aanwezig.
Via de zoekfunctie heb ik op haar naam + het woord diabetes gezocht, er komen veel hits tevoorschijn. Je kan eens kijken of jouw vragen daarmee al beantwoord worden.
Hierbij de link: klik hier.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Diabetes en op vakantie naar Amerika.

Bericht door babarage »

Medicatie voor diabetes meenemen is geen probleem. Neem het in ieder geval mee in de handbagage. Regel een klein koeltasje als hij insuline gebruikt. Wellicht kun je dat gewoon via de leverancier van de insuline / spuitmondjes naaldencontainers krijgen en wordt het dan vergoed. Ik heb een tasje met koelelementen die een nacht in de diepvries moeten, dat is geen probleem bij de controles. Heel vaak heb je ook een koelkastje, soms zelfs met vriesvak op je hotelkamer. of je kunt daar specifiek je hotels op uitzoeken. heeft je kamer dat niet dan kun je eventueel bij receptie kijken of je insuline in bewaring kan geven of vragen om een koelkast voor medische redenen. Ons hotel in Vegas had bv geen koelkast op de kamer maar verstrekte deze wel gratis op verzoek als daar noodzaak voor was. Zelf gebruiken we verder een elektrische koelbox die we in de auto aansluiten waar de pennen ingaan tussen de blikjes drinken :). Hebben we paar jaar geleden daar gekocht en gaat al jaren trouw heen en weer mee naar de VS.

De pillen hadden we altijd mee in van die verdeeldozen, nooit een problem. Dit jaar voor het eerst in de baxterrol (van die zakjes waarin de apotheek het verdeelt). Regel een medicijnpaspoort bij de apotheek en dan ben je bij de controle goed. Ook met de naalden zul je zien dat je geen vragen krijgt. Mocht er iets fout gaan met de medicijnen dan staan op dat paspoort de stofnamen zodat je daarmee in Amerika bij een arts een recept kan krijgen voor medicijnen.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2501
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Diabetes en op vakantie naar Amerika.

Bericht door Dutchess »

Doen jullie alleen die koelelementen in zo'n hotel ijskastje, of ook je pennen? Ik heb nl. al vaker meegemaakt dat de thermostaten in die dingen niet zo betrouwbaar zijn en dat gewone dingen (dus niet in het vriesvak) bevriezen als dat niet de bedoeling is.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Diabetes en op vakantie naar Amerika.

Bericht door babarage »

De medicatie gaat ook in de hotelkoelkast. Eerlijk gezegd niet meegemaakt dat daar iets van bevriest (of iets anders van onze spullen). Meestal gaan de koelelementen pas op de laatste dag weer in de diepvries omdat we dus die elektrische koelbox hebben.

Misschien een kleine edit waard. Wij slapen meestal in de betere middenklassers. Zeg je Marriotts, Hamptons, Holiday Inns en zo. Wellicht zijn daar de koelkasten net dat tikkie betrouwbaarder. En als ik al een onbetrouwbaar ogende koelkast tegenkom leg ik de insuline en andere vloeibare “moet koel blijven” medicijnen in het geïsoleerde koeltasje in de koelkast, dat isoleert immers ook de andere kant op.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Dakloze
Amerikakenner
Berichten: 554
Lid geworden op: 19 feb 2016, 01:29
Aantal x V.S. bezocht: 99

Re: Diabetes en op vakantie naar Amerika.

Bericht door Dakloze »

Je kan overwegen om zoiets te kopen en te versturen naar je hotel of vrienden die je kent in de VS.

Waar wil je op vakantie? Oost of Westkust?
--
I route, therefore you are.
Gast

Re: Diabetes en op vakantie naar Amerika.

Bericht door Gast »

Misschien een overbodige opmerking (waarschijnlijk wel :D ) maar laat je medicijnpaspoort wel ff in het Engels opstellen door je huisarts.... helaas ken ik iemand die dacht dat men in de US wel Nederlands zou kunnen lezen...
Queste
Amerikakenner
Berichten: 922
Lid geworden op: 21 mei 2016, 12:06
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: San Jose
Contacteer:

Re: Diabetes en op vakantie naar Amerika.

Bericht door Queste »

Tuurlijk kunnen ze dat lezen, we gebruiken dezelfde schriftset :twisted:

begrijpen is dan wel een ander verhaal
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
dirkmuis
Amerikakenner
Berichten: 540
Lid geworden op: 26 mei 2009, 22:08
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Diabetes en op vakantie naar Amerika.

Bericht door dirkmuis »

Mijn vrouw heeft ook diabetes. Ieder jaar van de internist een verklaring mee dat je insuline gebruikt. Zodra je je pennen ophaalt bij de apotheek even invullen hoeveel je bij je draagt. Daarnaast bij de apotheek een medisch paspoort vragen.
Vervolgens handig om koeltasjes te kopen die koud worden door ze in water te leggen (en langzaam opdrogen). Dan wordt je insuline niet te koud. Ook niet zo'n pretje als je net een nieuwe pen nodig hebt.

Mijn vrouw gebruikt gewoon de koelkasten in hotels inderdaad, nog nooit problemen mee gehad.
Denk eraan dat als je vaak uit eten gaat je insulinegebruik wel iets hoger kan zijn dan thuis.

Tenslotte gaven wij bij de douane aan dat we naalden in de tas hebben zitten maar daar hebben ze niet eens naar gekeken. Het flesje water was belangrijker.
Bluebonnet
Amerikafan
Berichten: 103
Lid geworden op: 06 aug 2017, 13:57

Re: Diabetes en op vakantie naar Amerika.

Bericht door Bluebonnet »

Zoek van te voren ook even de Engelse termen op die je in noodgevallen nodig hebt in het ziekenhuis. En maak een note in je mobiel met gewicht en lengte van zoon in Amerikaanse maten. Hopelijk hebben jullie het niet nodig, maar stel dat het mis gaat, dan kan dat een ER bezoek toch ietsje makkelijker maken.

Mijn Engels is erg goed, maar ik heb tijdens 2 moeilijke zwangerschappen gemerkt dat het soms moeilijk is om op de juiste woorden te komen als je de ER binnenloopt. En ik heb geleerd dat nurses en dokters niet allemaal even bekend zijn met kilos ipv pounds.
Dakloze
Amerikakenner
Berichten: 554
Lid geworden op: 19 feb 2016, 01:29
Aantal x V.S. bezocht: 99

Re: Diabetes en op vakantie naar Amerika.

Bericht door Dakloze »

In de ER werken ze metric. Ik kom er net vandaan omdat m'n dochter ziek was. Alles ging in centimeters, kilos, CCs en grammen.
--
I route, therefore you are.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Diabetes en op vakantie naar Amerika.

Bericht door hemmie »

Volgens mij werken idd veel artsen metric, oftewel ze hebben alles dubbel in hun bestanden, maar laatst bij urgent care moest ik toch echt even het gewicht van mijn moeder omrekenen. Ik zou gewoon even een omreken app op je telefoon zetten, kan wel eens vaker van pas komen.
Terug in Texas!
Dakloze
Amerikakenner
Berichten: 554
Lid geworden op: 19 feb 2016, 01:29
Aantal x V.S. bezocht: 99

Re: Diabetes en op vakantie naar Amerika.

Bericht door Dakloze »

Kan ook per provider schelen wellicht, en misschien zelfs per staat. Hier in CA heb ik nog nooit een arts gehad die niet metric werkte. Momenteel zit ik bij Kaiser waar alles dus ook metric gaat.

Een metric-oase in een woestijn van imperial.
--
I route, therefore you are.
Labbers
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 sep 2013, 14:37

Re: Diabetes en op vakantie naar Amerika.

Bericht door Labbers »

Hoi,

Ik ben zelf ook diabeet en een paar keer in de states geweest. Verklaring van de internist is altijd handig al heb ik die nog nooit hoeven laten zien.
Het belangrijkste is inderdaad een koeltasje. En de insuline niet vergeten in je hotel.... Ik heb een keer drie uur terug moeten rijden. :)
ANY
Amerika-expert
Berichten: 3032
Lid geworden op: 09 mar 2004, 17:47
Locatie: Ithaca,NY

Re: Diabetes en op vakantie naar Amerika.

Bericht door ANY »

Het is handig om de ingredienten van je medicatie te weten. Als je onverhoopt je medicatie kwijt wordt en je moet een recept halen (urgent care is hier meestal het gemakkelijkste voor) is het soms puzzelen welke Amerikaanse naam overeenkomt, en dan is het handig om precies te weten.
Een idee wat ik mensen heb zien doen is een foto maken van de medicatie labels op de potjes. Lijstjes raken blijkbaar gemakkelijker kwijt dan de foto in te telefoon :)
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Bluebonnet
Amerikafan
Berichten: 103
Lid geworden op: 06 aug 2017, 13:57

Re: Diabetes en op vakantie naar Amerika.

Bericht door Bluebonnet »

Dakloze schreef:In de ER werken ze metric. Ik kom er net vandaan omdat m'n dochter ziek was. Alles ging in centimeters, kilos, CCs en grammen.
Dat nam ik dus ook aan, zeker omdat de dokters op de basis altijd metric gebruikten om medicijnen uit te rekenen. Maar in Utah dus meegemaakt dat een nurse en een andere keer een dokter er niet uit kwam en met hun mobieltje moeilijk zaten om te rekenen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer