Google Voice verhoogt tarieven naar Nederland

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2245
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Google Voice verhoogt tarieven naar Nederland

Bericht door Big Al »

Sinds vorige week zijn de kosten van bellen naar Nederland via Google Voice opeens van $0,02 naar $0,18 per minuut gegaan...

Details: https://www.google.com/voice/rates#N
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Google Voice verhoogt tarieven naar Nederland

Bericht door sanook »

Termineren van gesprekken naar de EU, van buiten de EU (dus zonder een EU CLI), is tegenwoordig nogal prijzig vanwege EU afspraken dat gesprekken binnen de EU (dus met EU CLI) voor bepaalde bedragen aangeboden moeten worden. Als gevolg daarvan zijn de gesprekken van buiten de EU (dus zonder EU CLI) flink in prijs verhoogd. Blijkbaar heeft Google geen trucjes meer om een EU cli mee te kunnen sturen bij de gesprekken van buiten de EU (of zonder EU CLI). Ik weet overigens niet hoe Google Voice exact werkt, kun je daar een CLI in je account aanmelden ?
Gast

Re: Google Voice verhoogt tarieven naar Nederland

Bericht door Gast »

Waarom zou je tegenwoordig nog op de normale manier bellen tegen gesprekskosten? Via Whatsapp, Telegram, Skype en/of FaceTime is (video)bellen toch gewoon gratis?
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Google Voice verhoogt tarieven naar Nederland

Bericht door sanook »

Daar heeft iedereen zijn eigen redenen voor denk ik, jouw vraag heeft verder niets met dit topic te maken.
Linda85
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 28 feb 2012, 14:29
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Google Voice verhoogt tarieven naar Nederland

Bericht door Linda85 »

Ja, ik heb tijdens mijn vorige reis alleen maar in de Starbucks met Whatsapp gebeld, ging prima.
Afbeelding
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4962
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Google Voice verhoogt tarieven naar Nederland

Bericht door hemmie »

Niet iedereen is op die manier bereikbaar, als ik bijvoorbeeld een overheidsinstantie in NL moet bereiken moet ik toch echt naar een gewoon vast nummer bellen. Daarnaast zullen er ouderen zijn die alleen bellen via reguliere telefoon. Mijn ouders en schoonouders hebben ook niet altijd pc/smartphone/ tablet oid aan staan, als ik die direct wil bereiken bel ik op hun vaste telefoon.
Terug in Texas!
Gast

Re: Google Voice verhoogt tarieven naar Nederland

Bericht door Gast »

@hemmie: vandaar mijn vraag....
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8334
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: Google Voice verhoogt tarieven naar Nederland

Bericht door Bennogr »

Bel altijd via Skype. Paar centern per minuut. Werkte zelfs toen mijn moeder een telefoon had met een draaischijf. Videobellen had ze nooit veel mee, zelfs niet bij mijn zuster thuis. En een computer heeft ze nooit aan gewild.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4962
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Google Voice verhoogt tarieven naar Nederland

Bericht door hemmie »

Ik gebruik inderdaad ook Skype to Phone als ik het nodig heb, is nog steeds heel voordelig.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2245
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Google Voice verhoogt tarieven naar Nederland

Bericht door Big Al »

sanook schreef:Termineren van gesprekken naar de EU, van buiten de EU (dus zonder een EU CLI), is tegenwoordig nogal prijzig vanwege EU afspraken dat gesprekken binnen de EU (dus met EU CLI) voor bepaalde bedragen aangeboden moeten worden. Als gevolg daarvan zijn de gesprekken van buiten de EU (dus zonder EU CLI) flink in prijs verhoogd. Blijkbaar heeft Google geen trucjes meer om een EU cli mee te kunnen sturen bij de gesprekken van buiten de EU (of zonder EU CLI). Ik weet overigens niet hoe Google Voice exact werkt, kun je daar een CLI in je account aanmelden ?
Bellen naar Duitsland kost nog steeds $0,01 per minuut via Google Voice. Ik vraag me af waarom het zoveel verschilt.

Microsoft (Skype) biedt gesprekken naar Nederland nog voor $0,023 per minuut aan. Hopelijk gaat dat niet ook omhoog...
Fellow2012

Re: Google Voice verhoogt tarieven naar Nederland

Bericht door Fellow2012 »

Terpies schreef:Waarom zou je tegenwoordig nog op de normale manier bellen tegen gesprekskosten? Via Whatsapp, Telegram, Skype en/of FaceTime is (video)bellen toch gewoon gratis?
Google Voice is ook erg handig zelfs voor lokaal bellen binnen Amerika. Het Google nummer geven wij overal op waar een nummer wordt gevraagd zoals CVS Pharmacy, online shops etc... dan hoeven we dus niet onze echte cell phone nummers op te geven. Het is dan makkelijker om robocalls en andere spam te blokkeren. Ook erg handig als je vanaf de zolderkamer of basement belt en een slecht GSM bereik hebt, dan heb je met VOIP een helder gesprek. Ik heb Google Voice op een vast telefoon aangesloten voor langdurende conference calls.
Gast

Re: Google Voice verhoogt tarieven naar Nederland

Bericht door Gast »

adam747 schreef: Google Voice is ook erg handig zelfs voor lokaal bellen binnen Amerika. Het Google nummer geven wij overal op waar een nummer wordt gevraagd zoals CVS Pharmacy, online shops etc... dan hoeven we dus niet onze echte cell phone nummers op te geven.
Oké helder, dat wist ik niet..., zoals ik het lees is het een beetje vergelijkbaar met Skype (betaald) dus zal me er eens in verdiepen om ook Google Voice te activeren... thx :thumbup:
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2245
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Google Voice verhoogt tarieven naar Nederland

Bericht door Big Al »

Wij hebben zelfs een GV-nummer specifiek voor bedrijven. Gaat nergens over, maar alle berichten komen binnen per e-mail.

Hetzelfde voor Craigslist; daar hebben we ook een GV voor...
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Google Voice verhoogt tarieven naar Nederland

Bericht door roelb »

adam747 schreef: Ik heb Google Voice op een vast telefoon aangesloten voor langdurende conference calls.
Hoe heb je dat gedaan? Vroeger was er SIP support, maar die doet het al jaren niet meer.. ik forward GV nu naar een SIP account bij Callcentric met een publiek nummer. Zou het graag zinder die omweg doen.
Fellow2012

Re: Google Voice verhoogt tarieven naar Nederland

Bericht door Fellow2012 »

roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Google Voice verhoogt tarieven naar Nederland

Bericht door roelb »

Ah, got it. Daar ga ik hier niet zoveel aan hebben.. Geen analoge toestellen :(

Maar ik zie dat asterisk ook gewoon GV support heeft.. binnenkort eens mee spelen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer