Stop Starbucks in Yosemite

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Gesloten
UitHolland
Amerikafan
Berichten: 213
Lid geworden op: 30 aug 2014, 18:38
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: the Netherlands, Planet Earth, Earth-Moon System, Solar System, Milky Way Galaxy, Local Group, Virgo

Stop Starbucks in Yosemite

Bericht door UitHolland »

Het kan toch niet waar zijn dat er nu toegang en ruimte gemaakt wordt in de parken voor dergelijke bedrijven?
Naar mijn idee wordt op deze manier het behoud van de parken tegen gegaan.
Laatst gewijzigd door Dude op 31 jan 2018, 01:03, 1 keer totaal gewijzigd.
BorL
Amerikafan
Berichten: 139
Lid geworden op: 27 feb 2015, 10:30
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Stop Starbucks in Yosemite

Bericht door BorL »

Want de uitbaters van de parken hebben alleenrecht op belachelijke prijzen en kwalitatief teleurstellende horeca?
Kan me nog prima herinneren dat ik in zowel Yosemite als GC walgde van de prijzen die ze daar durven vragen, zie niet in hoe een Starbucks daar iets negatiefs aan kan toevoegen :shock: Xanterra doet in mijn ogen niets anders dan de corporate whales...
Take Nothing but Pictures, Leave Nothing but Footprints, Kill Nothing but Time.

2024 Alaska & Yukon, 2023 NorthEast & Canada, 2022 NorthWest, 2021 NYCitytrip, 2018 Coast to Coast, 2016 California, Arizona, Utah, Nevada, 2015 Florida
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Stop Starbucks in Yosemite

Bericht door Marcopstal »

Waar kunnen we tekenen als we voorstander zijn ?
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2590
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: Stop Starbucks in Yosemite

Bericht door Bushmaster »

ik wil ook een Denny's daar, is daar ook een petitie voor?
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Stop Starbucks in Yosemite

Bericht door Hockey »

Wie weet betaalt Starbucks wel een premium, waarmee de parken mede onderhouden worden.
Dus, waar kunnen we meer gegevens krijgen, in plaats van enkel de keuze om tegen te zijn?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Stop Starbucks in Yosemite

Bericht door mtl »

Laat maar komen die Starbucks. Ik zie het probleem niet.
BorL
Amerikafan
Berichten: 139
Lid geworden op: 27 feb 2015, 10:30
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Stop Starbucks in Yosemite

Bericht door BorL »

...na wat doorspitten op diverse andere sites (want geen relevante info bij de petitite zelf) lijkt het te gaan om het feit dat Starbucks geen recyclebare verpakkingen gebruikt, wat tegen de "natuurwaarden" indruist. Hier mag wat mij betreft best iets aan gedaan worden, zou mooi zijn als de consessie als voorwaarde heeft dat SB op deze locatie verplicht is zoveel mogelijk te recyclen.
Verder zal SB een bestaand pand gebruiken waardoor de extra footprint dus beperkt blijft.
Take Nothing but Pictures, Leave Nothing but Footprints, Kill Nothing but Time.

2024 Alaska & Yukon, 2023 NorthEast & Canada, 2022 NorthWest, 2021 NYCitytrip, 2018 Coast to Coast, 2016 California, Arizona, Utah, Nevada, 2015 Florida
UitHolland
Amerikafan
Berichten: 213
Lid geworden op: 30 aug 2014, 18:38
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: the Netherlands, Planet Earth, Earth-Moon System, Solar System, Milky Way Galaxy, Local Group, Virgo

Re: Stop Starbucks in Yosemite

Bericht door UitHolland »

Bushmaster schreef:ik wil ook een Denny's daar, is daar ook een petitie voor?
Dat jij nou Denny's noemt en niet Subways? :lol: :thumbup:
Marcopstal schreef:Waar kunnen we tekenen als we voorstander zijn ?
Er is niets wat je weerhoud een Tegen Tegen petitie te beginnen, misschien interessant om te zien of je ook meer dan 20.000 getekende petities behaalt.
Hockey schreef:Wie weet betaalt Starbucks wel een premium, waarmee de parken mede onderhouden worden.
Dus, waar kunnen we meer gegevens krijgen, in plaats van enkel de keuze om tegen te zijn?
Starbucks krijgt niet zomaar het recht commerciële activiteiten uit te voeren. Via een inschrijving moet het bedrijf aantonen dat het over voldoende middelen beschikt en een langdurige relatie wil aangaan (hoe langer hoe meer kans op gunning), daarnaast de hoogste bieder wint.
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Stop Starbucks in Yosemite

Bericht door Hockey »

@UitHolland, je hebt geen enkele reden gegeven om tegen te zijn. Waarom zouden we die petitie moeten tekenen?
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2501
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Stop Starbucks in Yosemite

Bericht door Dutchess »

En ik dacht dat het plaatsen van een link naar zo'n petitie tegen de forumregels was. Heb ik dat verkeerd begrepen?
9. Het is niet toegestaan om berichten te plaatsen waarin forumleden of andere lezers opgeroepen worden om een bepaalde politieke dan wel niet-politieke actie te steunen. Ook links naar sites met zulke acties dienen niet op het forum te worden geplaatst.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer