Dvd opsturen vanuit Nederland naar Ohio?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
fleenen
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 sep 2012, 17:05
Aantal x V.S. bezocht: 0
Locatie: Someren

Dvd opsturen vanuit Nederland naar Ohio?

Bericht door fleenen »

Als ik een dvd opstuur naar Ohio moet ik deze dan omzetten van ons Pal systeem naar Ntsc of niet?
Gebruikersavatar
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Berichten: 1529
Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
Locatie: Seattle, WA
Contacteer:

Re: Dvd opsturen vanuit Nederland naar Ohio?

Bericht door dutch_in_seattle »

Er spelen twee zaken hier: de tv moet overweg kunnen met PAL-signalen en de dvd-speler moet regiovrij zijn, zodat die Regio 2-dvd's kan afspelen.
Het was vroeger best lastig om in de V.S. aan dergelijke tv's en dvd-spelers te komen, maar da's nu allemaal een stuk gemakkelijker. Veel doorsnee-apparatuur die je tegenwoordig bijvoorbeeld bij Best Buy koopt heeft geen moeite met Europese dvd's, maar het hangt dus helemaal af van de Amerikaanse dvd- en tv-apparatuur waarop die dvd wordt afgespeeld.

Misschien is het het gemakkelijkst om een videobestand te maken (MP4, MKV) en die op te sturen of beschikbaar te maken via download. Veel dvd-spelers kunnen daarmee overweg en ze zijn ook gemakkelijk af te spelen op een computer, telefoon of tablet.

Zie ook dit document, dat ik alweer ruim tien jaar geleden heb gemaakt. Het is op bepaalde details misschieen een beetje verouderd, maar in grote lijnen zou het allemaal nog moeten kloppen.
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer