Mijn Amerikaanse vrouw heeft heimwee

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Mijn Amerikaanse vrouw heeft heimwee

Bericht door USInsider »

Ik heb geen zin hier een eindeloze ja-nee diskussie over te beginnen.
Ik heb met meerdere personen gesproken, ook op CA state level, en de regel was niet te breken.
Ik mocht niet vrijwilligen bij de county hier. Punt, over en uit
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8334
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: Mijn Amerikaanse vrouw heeft heimwee

Bericht door Bennogr »

Hangt inderdaad van de situatie, de instantie, de staat en zelfs de stad af. Ik werd tijdens een keuring om te vertalen/tolken voor het federale Amerikaanse ministerie van justitie gevraagd of ik meerdere nationaliteiten heb en of ik bereid was die andere nationaliteit(en) op te zeggen. Omdat ik nee heb gezegd, mag ik alleen aan kleinere geheimpjes werken (echte grote geheimen mogen alleen verraden worden door 'echte' Amerikanen). Maar bij verschillende federale en staatsrechtbanken heeft nooit iemand naar de hoeveelheid paspoorten gevraagd. Rare mensen die Amerikanen!
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Mijn Amerikaanse vrouw heeft heimwee

Bericht door USInsider »

Dat vertolken is denk ik werk ?
Zoals ik al vaker aangeef hier, zonder US citizenship zijn is zijn veel jobs - Fed., staat, lokaal - niet open voor non-citizens. Idem de betere vrijwilligers jobs.
De melding dat je in S.D. en elders al mag vrijwilligen als je citizenhip hebt aangevraagd, bevestigd mijn info IMO.
Waarom de informatie keer op keer in twijfel wordt getrokken, oa. gebaseerd op een enkele uitzondering zoals de NPs, begrijp ik echt niet.
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8334
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: Mijn Amerikaanse vrouw heeft heimwee

Bericht door Bennogr »

Voor alle zekerheid: ik heb twee paspoorten, ben Amerikaan geworden en Nederlander gebleven, meteen nadat dat eindelijk mocht in 2003. Maar ben dus niet bereid om 1 van die paspoorten op te geven. Zelfs niet voor een overheidsbaan.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Mijn Amerikaanse vrouw heeft heimwee

Bericht door USInsider »

Maar voor een "gewone" job zal niemand je vragen of je ook een tweede paspoort hebt, en zo het gevraagd wordt is het verder niet van belang. Je mag ook stemmen, zult oproep krijgen voor jury duty, kunt het land niet meer uitgeschopt worden, enz.
Kortom je hebt 'the best of both worlds".
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8334
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: Mijn Amerikaanse vrouw heeft heimwee

Bericht door Bennogr »

En toen ik nog een groene kaart had, moest ik mijn bazen altijd zelf vertellen dat ik een groene kaart had en dat ze die moesten controleren. Zelfde toen ik Amerikaan was geworden. Maar ja, ik was/ben dan ook een witte, goed Engels sprekende Noordeuropeaan.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Mijn Amerikaanse vrouw heeft heimwee

Bericht door USInsider »

Mijn man heeft (vanaf 2000 dacht ik) altijd een I-9 moeten invullen waarmee hij aangaf legaal in de US te zijn en recht te hebben om te werken.
Een overheidsinstantie vraagt om bewijs van citizenship indien iemand wordt aangenomen voor een baan.
Je voordoen als US citizen terwijl je dat niet bent is een felony en kan tot deportatie leiden.

Ik ben ook wit, noord-Europeaan, spreek goed engels, enz. Een "gewenste" immigrant ? Mooi niet dus.
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3998
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Mijn Amerikaanse vrouw heeft heimwee

Bericht door Loek »

Een I-9 moet iedereen die een nieuwe job neemt invullen, ongeacht of je wel of niet citizne bent. Je kunt dat lezen op het “Purpose” deel van het formulier: Form I-9 is used for verifying the identity and employment authorization of individuals hired for employment in the United States. All U.S. employers must ensure proper completion of Form I-9 for each individual they hire for employment in the United States. This includes citizens and noncitizens.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer