Vastgoed Amerika (onderzoeksvragen bachelorproef).

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
jjonaszz
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 nov 2017, 16:43
Aantal x V.S. bezocht: 1

Vastgoed Amerika (onderzoeksvragen bachelorproef).

Bericht door jjonaszz »

Hallo,

Ik ben een student vastgoed aan de hogeschool PXL in Hasselt. Ik zou graag mijn bachelorproef maken over Amerikaans vastgoed. Mijn hoofdvraag is: is het vandaag de dag nog interessant om te investeren in Amerikaans vastgoed?

Ik had alreeds enkele vraagjes waarvan ik de antwoorden niet op het internet kon vinden:

1) wat zijn de verschillen tussen de Belgische vastgoedmarkt en de Amerikaanse vastgoedmarkt?
2) Kan je zonder greencard een investering doen in amerikaans vastgoed als buitenlander?
3) hoe zag de vastgoedmarkt van Amerika eruit VOOR de kredietcrisis?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groeten, Jonas.
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Vastgoed Amerika

Bericht door USInsider »

1. Ik denk dat "de US vastgoedmarkt" een te ruim begrip is. Er zijn grote verschillen tussen de regio's, in meerdere opzichten.

Plus: bedoel je commercieel onroerend goed als malls, hotels, kantoren ?
Of heb je het over huizen, die meest worden gekocht door particulieren ?
Of investeren zin heeft hangt denk ik mede af van wat je met een investering wilt bereiken: korte termijn winsten of een object dat over een langere periode waarde houdt en inkomsten geeft.

2. Je hoeft geen US citizen te zijn (of Permanent Resident/Groene Kaart houder) om onroerend goed te kopen.
Er zijn geen wettelijke beperkingen, ieder kan O.G. kopen in de US. Maar buitenlanders moeten in de meeste gevallen kontant betalen want banken geven niet een hypotheek aan iemand die niet regelmatig inkomen heeft in de US, bv. uit werk. Ook hebben non-residents (in de IRS zin) meestal geen FICO score, een rating mbt. kredietwaardigheid.