IELTS test

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
vjeeke
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 okt 2017, 16:37
Aantal x V.S. bezocht: 2

IELTS test

Bericht door vjeeke »

We waren afgelopen zaterdag op Destination Canada aanwezig en hebben daar heel wat info verkregen. Beetje veel op 1 dag maar goed. We hebben vernomen dat we 2 taaltesten moeten afleggen namelijk voor Frans (TEF) en Engels (IELTS). We hebben gesprekken gehad met de mensen van die centra maar de uitleg dat ze gaven klinkt beetje vaag. De testen zouden gaan over dagelijks Engels en Frans. Maar als ik opzoekingswerk doe voor het voorbereiden op die testen kom ik toch niet bepaald dagelijks Frans en Engels tegen.

Zijn die testen zo moeilijk om hoger dan 7.0 te scoren of beschik ik over de verkeerde informatie (websites)? Wat precies moet ik er me bij voorstellen?
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18756
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: IELTS test

Bericht door kastelke »

Je hebt maar 1 test nodig. Of Frans, of Engels. Tenzij je een lage puntenscore hebt (CRS - Comprehensive Ranking Score), dan kan je een klein beetje meer punten hebben als je ook de andere taaltest op voldoende hoog niveau aflegt.
Als je geen hoge score hebt op Engels, is mijn advies om niet te komen als je van plan bent om je inkomen te generen door 'hoofdarbeid'. Moest je nu automecanieker zijn, of landbouwer, of productiemederwerker, dan is de minimumscore voldoende. Maar als je meer wilt verdienen dan minimum loon door hoofdarbeid, ga je het erg moeilijk krijgen.
Hoe het in Quebec zit, dat weet ik niet.
En als je erg noordelijk gaat, waar de meeste Canadezen niet willen wonen omwille van de diepvriestemperaturen van -30 en meer voor half het jaar, dan zal men ook niet zo kieskeurig zijn.

Je moet de IELTS General afleggen, niet de moeilijkere Academic versie. En inderdaad, dat is gewoon dagelijks Engels.

Welk beroep heb je, en welke provincie heeft je voorkeur?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
vjeeke
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 okt 2017, 16:37
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: IELTS test

Bericht door vjeeke »

Bij Destination Canada hadden ze het over voorkeursbehandeling voor Franstaligen daar ze meer Franstaligen willen verspreiden over de provincies buiten Quebec volgens het programma Mobilité Francophone. Als je score level 7 is voor Frans en minstens level 5 voor Engels krijg je 30 punten. Mijn Engels is iets beter dan mijn Frans daar ik Engels dagelijks gebruik in mijn job daar ik als consultant IT'er werk in internationale firma's. Naast IT'er ben ik als bijberoep freelance kok.

Mijn voorkeur van provincie is Ontario (regio Ottawa - Toronto).
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1414
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: IELTS test

Bericht door AnnInBC »

Die IELTS test is eigenlijk niet zo moeilijk, zeker niet als je Engels regelmatig gebruikt. Ik zou voor de Engelstalige gaan sinds het waarschijnlijk toch niet uitmaakt of je de Engelse of Franse IELTS doet. Heb deze jaren geleden afgelegd, het was wel de Academic IELTS omdat ik verpleegkunde wou doen in Canada en ik had een overall score of 8.5.

Veel succes en dat gaat vast wel lukken!
Gebruikersavatar
Kelly*
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 19 aug 2010, 18:39
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Den Haag

Re: IELTS test

Bericht door Kelly* »

Ik was er ook :)
Mij zeiden ze ook dat je best beiden tests doets. Dit zou voordelen geven voor je Express Entry punten score.
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18756
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: IELTS test

Bericht door kastelke »

Als je CRS hoog genoeg is (+440), dan zie ik geen reden om beide testen af te leggen, want je gaat je uitnodiging krijgen.
Moest je maar kantje-boordje 440 zitten, dan kan je het misschien doen om je score hoger te krijgen zodat je mogelijk binnen de 3 maanden een uitnodiging krijgt ipv 6 of 9 maanden te moeten wachten.
Je kan trouwens altijd later nog punten bijvoegen aan je file, dus als je besluit om de Franse test later af te leggen. Want met bv. het schoolse Frans van Belgie ga je niet ver geraken. Je gaat er wat meer voor moeten leren, denk ik.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
vjeeke
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 okt 2017, 16:37
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: IELTS test

Bericht door vjeeke »

Ik ben sowieso van plan beide testen te doen om alsook bij job interviews een duidelijke officiële uitslag van mijn talen neer te leggen. Uiteraard alsook voor meer punten te verzamelen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer