LLC in Amerika, inkomstenbelasting in NL?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
NickUSA
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 nov 2017, 06:27
Aantal x V.S. bezocht: 1

LLC in Amerika, inkomstenbelasting in NL?

Bericht door NickUSA »

Beste Amerikafanaten,

Ik wil een LLC beginnen in de VS en ik heb daarover al contact gehad met een CPA en business lawyer.
Het is mij echter onduidelijk hoe de bruto winst van de Amerikaanse LLC in NL belast gaat worden. Ik heb hierover al contact gezocht met meerdere fiscalisten in NL die allen een uurtarief hanteren van 175 tot 300 euro ex. BTW. Aangezien de prijs voor professioneel advies behoorlijk hoog kan uitvallen wil ik mij eerst een beetje inlezen en ervaringen horen van anderen met een LLC in Amerika.

Een LLC kan kiezen uit meerdere tax-entities, waaronder disregarded (pass-through) entity of corporation.
Mijn vraag is, hoe worden deze entities belast in Nederland?
Word de disregarded entity gezien als eenmanszaak en dien ik mijn volledige Amerikaanse boekhouding ter beschikking te stellen aan de Nederlandse belastingdienst?
En hoe zit dat bij uitkering van dividend van een corporation? Een LLC met corporate status is een eigen tax entity, dus valt uitgekeerde dividend dan onder persoonlijke inkomstenbelasting?

Bij voorbaat dank voor de replies.
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: LLC in Amerika, inkomstenbelasting in NL?

Bericht door Hockey »

Hallo Nick, wees welkom hier. Ik vrees dat weinig mensen hier deze kennis zullen hebben, het forum is voornamelijk voor toeristen en mensen die (tijdelijk) willen emigreren, doch wellicht heb je geluk. Doch, mocht iemand die kennis wel hebben, welk tarief mogen ze rekenen voor beantwoording van de vragen? :wink:
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: LLC in Amerika, inkomstenbelasting in NL?

Bericht door USInsider »

Ik denk dat je de info moet zoeken op websites waar fiscaal deskundigen informatie uitwisselen en artikelen publiceren.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6123
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: LLC in Amerika, inkomstenbelasting in NL?

Bericht door Old Faithful »

Ik word niet gehinderd door kennis of ervaring op dit gebied, maar kan de belastingdienst je hierbij niet helpen?

Succes.
Groet,

Old Faithful
NickUSA
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 nov 2017, 06:27
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: LLC in Amerika, inkomstenbelasting in NL?

Bericht door NickUSA »

Sorry, ik was in de veronderstelling dat dit forum ook een thuisbasis is voor expats.

Nee, de belastingdienst knijpt ondernemers volledig uit, zij geven geen fiscaal advies.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer