Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Cash betalen in Amerika.
Cash betalen in Amerika.
Hallo, ik ben Rob en heb een vraag mbt aankopen doen in Amerika?
Binnenkort naar de States om wat grotere aankopen te doen, die de Amerikanen graag cash betaald zien, zoals motoren en onderdelen daarvan!
Wat is de beste manier om veel cash op te kunnen halen?
Vorige keer hadden we cash euro's bij ons en wilden deze inwisselen bij een Amerikaanse bank, echter deze accepteerden alleen deze euro's van een persoon, die al een Amerikaanse bankrekening had!
We hebben dit uiteindelijk wel kunnen oplossen middels de mensen van het adres waar we toen sliepen, alleen kostte dit nogal wat aan wisselkoers!
Iemand op dit forum die misschien een oplossing hiervoor heeft???
Binnenkort naar de States om wat grotere aankopen te doen, die de Amerikanen graag cash betaald zien, zoals motoren en onderdelen daarvan!
Vorige keer hadden we cash euro's bij ons en wilden deze inwisselen bij een Amerikaanse bank, echter deze accepteerden alleen deze euro's van een persoon, die al een Amerikaanse bankrekening had!
We hebben dit uiteindelijk wel kunnen oplossen middels de mensen van het adres waar we toen sliepen, alleen kostte dit nogal wat aan wisselkoers!
Iemand op dit forum die misschien een oplossing hiervoor heeft???
Re: Cash betalen in Amerika.
Euro's wisselen bij een bank in de VS gaat vaak niet en je verliest een vermogen aan provisies, zeker als je een heel groot bedrag wisselt. En mocht je heel veel geld meenemen, boven een bepaald bedrag ben je verplicht dit bij aankomst in de VS aan te geven bij US Customs. Ik ben alleen vergeten vanaf welk bedrag dat is.
Ik meen dat een tijd geleden ook al een dergelijke vraag werd gesteld. Volgens mij door een stel dat auto's wilde kopen in de VS. Ik kan dat topic alleen niet meer terugvinden.
Ik meen dat een tijd geleden ook al een dergelijke vraag werd gesteld. Volgens mij door een stel dat auto's wilde kopen in de VS. Ik kan dat topic alleen niet meer terugvinden.
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Wij hebben tijdens onze laatste trip met moeite contant geld kunnen wisselen, dit kon alleen bij het hoofdkantoor van die bank in die plaats (was in Memphis), en maximaal 1000 dollar per persoon. Misschien dat meer wel mogelijk is maar dan zullen er mogelijk meer vragen gesteld worden, met alleen paspoort was de max dus 1000 dollar per persoon. De wisselkoers weet ik niet meer exact maar was maar iets gunstiger dan koers op vliegveld (USA).
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Gaat het om het wisselen van euro's of om het opnemen van dollars? Als je meerdere rekeningen hebt kun je aardig wat pinnen per dag. Of wissel hier alvast wat euro's om.
Marianne
viewtopic.php?f=3&t=65559&hilit=auto+cashmtl schreef:Ik meen dat een tijd geleden ook al een dergelijke vraag werd gesteld. Volgens mij door een stel dat auto's wilde kopen in de VS. Ik kan dat topic alleen niet meer terugvinden.
Marianne
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Wat is veel cash? Meer dan € 10.000?rob27 schreef:Binnenkort naar de States om wat grotere aankopen te doen, die de Amerikanen graag cash betaald zien, zoals motoren en onderdelen daarvan!
Zoals Marianne al aangeeft, wellicht hier in Nederland alvast je Euro's omwisselen naar Dollars. Of dat voordelig is valt te betwijfelen maar zo kun je wel grotere hoeveelheden cash meenemen. Je hebt al ondervonden dat het in Amerika zelf moeilijker wordt grote hoeveelheden te wisselen dus zou je het vooraf in Nederland al moeten doen.
Roland
-
babarage
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
hou er dan wel rekening mee dat je het moet melden als je meer dan $10.000 aan contanten mee hebt (als reisgezelschap, niet pp!)
https://help.cbp.gov/app/answers/detail ... o-or-leave
https://help.cbp.gov/app/answers/detail ... o-or-leave
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Houd er rekening mee dat je ook in Nederland aangifte bij de douane moet doen als je de EU verlaat met meer dan € 10.000. Daarvoor kan je in vertrekhal 3 terecht bij de douane. Voor meer info: https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... gifte_doen
Als je een Visa van ICS hebt kun je ook eerst geld op je kaartrekening storten en het daarna gewoon bij een ATM in de US opnemen. Provisie is dan EUR 1.50 + koersopslag van 1.5% (Gold card). Maximaal EUR 3000 per dag. Je zou dan dus dagelijks $3500 kunnen pinnen, kosten ca EUR 46.50.
De koersopslag kwijtraken wordt lastig denk ik. De populaire prepaid kaarten zonder opslag (Revolut e.d.) rekenen volgens mij wel kosten voor geldopnmames en gaan wel provisies rekenen als de bedragen hoger worden. Dan kom je al snel op de optie om een amerikaanse bankrekening te openen, met name de moeite waard als je dit vaker gaat doen. Maar ook daar zijn kosten aan verbonden, zowel aan het aanhouden van de rekening als aan het overmaken van geld vanuit je Europese bankrekening. Tot slot: het kost tijd. Je kunt pas een rekening openen als je daar bent en een internationale overboeking kost ook zo een paar dagen.
De koersopslag kwijtraken wordt lastig denk ik. De populaire prepaid kaarten zonder opslag (Revolut e.d.) rekenen volgens mij wel kosten voor geldopnmames en gaan wel provisies rekenen als de bedragen hoger worden. Dan kom je al snel op de optie om een amerikaanse bankrekening te openen, met name de moeite waard als je dit vaker gaat doen. Maar ook daar zijn kosten aan verbonden, zowel aan het aanhouden van de rekening als aan het overmaken van geld vanuit je Europese bankrekening. Tot slot: het kost tijd. Je kunt pas een rekening openen als je daar bent en een internationale overboeking kost ook zo een paar dagen.
Laatst gewijzigd door roelb op 19 okt 2017, 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Gewoon over je credit cards en bankrekeningen verdelen, kan je per kaart het maximale per dag pinnen.
-
ADE01
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Pinnen is waarschijnlijk het voordeligste. Redelijk goede koers en de koersopslag bij veel banken is ongeveer 1%. Er zit in Amsterdam ook een wisselkantoor die enorm scherp zit qua koers, dan zit je niet aan pin limieten vast. Pott Change heet het volgens mij.
Bedenk wel dat ook wisselkantoren grote contante geldbedragen vanaf 15.000 euro moeten melden in het kader van de MOT.
Allen bedankt voor jullie reacties, conclusie is denk ik maar meerdere creditkaarten en zoveel mogelijk pinnen!
Dank allen
Dank allen
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 6710 Weergaves
-
Laatste bericht door RoySchepers1970