Bewijs dat ik het land weer verlaat

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
AdrianZ
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 jun 2017, 20:47
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bewijs dat ik het land weer verlaat

Bericht door AdrianZ »

Hallo Allemaal,
Dinsdag vertrek ik eindelijk voor 6 weken naar de Verenigde Staten. Omdat ik alles een beetje flexibel wil houden, heb ik geen retourticket geboekt. Ik heb dus geen bewijs dat ik het land weer verlaat. Ik heb wel een duidelijke planning dat ik ongeveer 6 weken in de VS zal blijven. Kan mij dit problemen opleveren als ik het land binnenkom ?
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5970
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Bewijs dat ik het land weer verlaat

Bericht door Harry »

Dat zou wel kunnen ja, een eis om met Esta te mogen reizen is dat je aan kunt tonen het land weer te verlaten d.m.v. een vliegticket of cruise.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7591
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Bewijs dat ik het land weer verlaat

Bericht door Marcopstal »

Harry schreef:Dat zou wel kunnen ja, een eis om met Esta te mogen reizen is dat je aan kunt tonen het land weer te verlaten d.m.v. een vliegticket of cruise.
Een "eis" zou ik het niet noemen. Ik neem aan dat er toch wel af en toe mensen zijn die niet echt aan data gebonden zijn en willen afwachten hoe het verloopt.

Maar het maakt uiteraard het risico op weigering groter, dat is een feit.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4979
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Bewijs dat ik het land weer verlaat

Bericht door hemmie »

Wel verplicht, zie hier. En dan de vraag Who is eiligible...
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7954
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Bewijs dat ik het land weer verlaat

Bericht door Pete.Z »

AdrianZ schreef:Hallo Allemaal,
Dinsdag vertrek ik eindelijk voor 6 weken naar de Verenigde Staten. Omdat ik alles een beetje flexibel wil houden, heb ik geen retourticket geboekt. Ik heb dus geen bewijs dat ik het land weer verlaat. Ik heb wel een duidelijke planning dat ik ongeveer 6 weken in de VS zal blijven. Kan mij dit problemen opleveren als ik het land binnenkom ?
Eigenlijk vrij simpel, zonder retourtje of ander ticket waarmee je Amerika weer verlaat, ben je niet welkom met een ESTA, en moet je een visum aanvragen.
Of het daadwerkelijk zo strikt gaat worden toegepast, geen idee, maar als je geen visum hebt, doe je dus iets wat niet mag.
Gast

Re: Bewijs dat ik het land weer verlaat

Bericht door Gast »

Je gaat voor de eerste keer naar de US zo te zien? Ik begrijp niet dat je denkt dat je op deze manier het land in gaat komen.

Waarom boekte je niet gewoon een ticket wat je nog kunt wijzigen? Wat denk je dat ze nu denken als je het land binnen gaat komen?

Ik denk dat je geweigerd wordt, en het land niet binnenkomt, tenzij je ongelooflijk veel mazzel hebt. Is dat een te nemen risico? Ik zou nooit dit risico willen nemen en gewoon nu alsnog voor vertrek een retour ticket boeken.
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Bewijs dat ik het land weer verlaat

Bericht door USInsider »

Er zijn vereisten om gebruik te mogen maken van het VWP/ESTA.

Under the Visa Waiver program (VWP) you can stay for up to 90 days in the US without a visa. The visit can be for business or for pleasure or both. To use the VWP you must
- be citizen of a country allowed in the VWP
- have a valid Travel Authorization (ESTA)
- have a valid E-passport
- have a round-trip/return ticket

Ik denk dat je je ticket beter kunt omboeken zodat je aan de eisen voldoet.

De luchtvaartmaatschappij wil een return ticket zien, of een "onward to another destination" ticket. Zij moeten je nl. terug vervoeren als je de toegang tot de US wordt geweigerd. Grote kans dat je met je enkeltje niet het viegtuig in komt !
AdrianZ
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 jun 2017, 20:47
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Bewijs dat ik het land weer verlaat

Bericht door AdrianZ »

Dan ga ik vandaag nog een ticket voor de terugreis boeken, bedankt voor de reacties.
AdrianZ
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 jun 2017, 20:47
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Bewijs dat ik het land weer verlaat

Bericht door AdrianZ »

Mijn laatste bestemming is Hawaii, dus ik boek natuurlijk van daar de terugreis die zal zijn naar Frankfurt (heenreis is vanaf Schiphol). @USInsider dit is verder geen probleem? Omdat je zegt de luchtvaartmaatschappij moet mij terug vervoeren als me de toegang wordt ontzegd, maat terug ga ik dus met een andere luchtvaartmaatschappij.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Bewijs dat ik het land weer verlaat

Bericht door PSVwally »

Grote kans dat je met je enkeltje niet het vliegtuig in komt !
Deels waar. Er zijn hier ook mensen geweest op dit forum(volgens mij een harry) die met een cruise naar huis gingen. Of met een cruise naar een gebied buiten de USA vlogen en vanuit daar weer naar huis vlogen, dan is een enkeltje gewoon toegestaan.

Een enkeltje en dan 6 weken blijven omdat je nog niet weet vanaf waar je terugkeert zal vast en zeker gefronsde wenkbrauwen en vragen opleveren. Dus goed dat je een return ticket gaat boeken.
Omdat je zegt de luchtvaartmaatschappij moet mij terug vervoeren als me de toegang wordt ontzegd, maat terug ga ik dus met een andere luchtvaartmaatschappij.
Als je de toegang wordt ontzegt ga je gewoon terug naar je startluchthaven met één van de eerste vluchten die ze daarvoor kunnen vinden. Dat staat volgens mij buiten een maatschappij. Dan kom je het land dus gewoon niet in.
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Bewijs dat ik het land weer verlaat

Bericht door USInsider »

Als iemand een cruise heeft geboekt, dan heeft hij een "onward to another destination" ticket.
Vraagsteller ging niet terug met een cruise, vloog niet door naar een bestemming buiten de US.
Hij had louter een one-way ticket en verder niets. Dat was de issue.

Bij mijn weten is nergens gesteld dat de return met dezelfde maatschappij moet zijn.
Waar het om gaat is dat je terug vervoerd kunt worden en dat je daarvoor al hebt betaald.

Ik heb zelf ooit problemen gehad - met de KLM - toen ik op een return ticket naar huis wilde (in de US).
Daar moest toen een supervisor aan te pas komen die na enig heen-en-weer toestemming verleende.

Goede reis en prettige vakantie !
Laatst gewijzigd door USInsider op 11 sep 2017, 20:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gast

Re: Bewijs dat ik het land weer verlaat

Bericht door Gast »

Hoe het feitelijk wordt toegepast maakt verder niet uit. Ik zou sowieso zonder retour of flexibele ticket niet zonder visum naar een land buiten Europa gaan. Je kan op zo'n manier ook in pak 'm beet Zuid-Afrika worden geweigerd.
Gebruikersavatar
Max Kool
Amerikakenner
Berichten: 444
Lid geworden op: 28 jan 2013, 20:02
Locatie: Los Angeles, California

Re: Bewijs dat ik het land weer verlaat

Bericht door Max Kool »

Ik ben verbaasd dat je een enkele reis hebt kunnen vinden (voor een normale prijs).

Toen wij drie jaar geleden emigreerden koste een enkele reis 2400 Euro, terwijl een retourtje 1300 Euro was.....

Directe vlucht met KLM, dat wel

We kochten uiteindelijk retourtjes, en hebben het retourticket gewoon niet gebruikt.
LA, LA, LA....
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4979
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Bewijs dat ik het land weer verlaat

Bericht door hemmie »

Volgens mij bieden low-cost maatschappijen wel enkeltjes aan voor de helft van een retour. Maar die hebben natuurlijk maar een beperkt aantallen bestemmingen.
Terug in Texas!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer