Trouwen, wat verandert er allemaal.

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Miss Missouri
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 aug 2017, 14:30

Trouwen, wat verandert er allemaal.

Bericht door Miss Missouri »

Hallo allemaal, ik zit met het volgende en ik kan het eigenlijk nergens goed uitgelegd vinden met Google.

Heel kort door de bocht:
Relatie beëindigd met ex en vader van mijn kind.
Nieuwe man leren kennen (Amerikaan).
Verliefd geworden en we willen trouwen.

- Ik heb een bijstandsuitkering.
- Mijn ex heeft (nog) geen ouderlijk gezag (ik wil evt emigreren).
- Mijn vriend komt eind dit jaar hier heen en dan willen we graag getrouwd zijn voor hij weer vertrekt naar Amerika.
- Hij blijft voorlopig, en ook nadat we evt getrouwd zijn, in de USA wonen, omdat hij met zijn werk zit en dingen moet regelen met familie.
- Het maakt hem niets uit waar we wonen, maar mijn voorkeur gaat uit om hier te blijven. Ik denk namelijk niet dat mijn ex toestemming geeft om te emigreren met mijn zoon (mij dwarsbomen, hij is helaas niet 's werelds beste vader).

Mijn vragen zijn:
- In de tussentijd dat hij hier niet woont maar we wel getrouwd zijn, verandert dan mijn financiële situatie?
- Moeten we in beide landen zijn getrouwd om erkend te worden als partner?
- Wat moeten hij en ik aan papieren in bezit hebben om te trouwen?
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Trouwen, wat verandert er allemaal.

Bericht door babarage »

Met een in het buitenland wonende partner zul je in principe de zelfde bijstandsuitkering houden echter kunnen ze wel rekening houden met het vermogen dat hij inbrengt in het huwelijk en kan daar een aftrek uit volgen. Moet je dus wel goed uitvinden hoe jouw gemeente daar mee om gaat. Hoe willen ze bewijzen van wel / geen vermogen. Overleg dus met je consulent.

Echter, groter probleem is hoe hij hier mag blijven. Als Amerikaan gaat hij een verblijfsvergunning nodig hebben en met een bijstandsuitkering kun jij daar niet voor garant staan. Er zijn inkomenseisen aan verbonden en een bijstandsuitkering telt niet als een zelfstandig inkomen. Pas als jij een duurzaam inkomen hebt kan hij in principe komen. Tenzij hij vanuit de VS al een baan kan regelen die aan de eisen voldoet (kwa inkomen en duurzaamheid).

Je hoeft (mag) maar in 1 land trouwen, het huwelijk wordt ook erkend in het andere land. Je kan natuurlijk altijd daar of hier een ceremonie voor de leuk en de familie terplekke doen maar dat is dan niet meer voor de wet, dat is maar 1 keer.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Gebruikersavatar
Max Kool
Amerikakenner
Berichten: 444
Lid geworden op: 28 jan 2013, 20:02
Locatie: Los Angeles, California

Re: Trouwen, wat verandert er allemaal.

Bericht door Max Kool »

Miss Missouri schreef: - Mijn ex heeft (nog) geen ouderlijk gezag (ik wil evt emigreren).

[...]Ik denk namelijk niet dat mijn ex toestemming geeft om te emigreren met mijn zoon (mij dwarsbomen, hij is helaas niet 's werelds beste vader).
Paar vragen die misschien niet helemaal relevant zijn, maar toch.

Waarom heeft je ex (nog) geen ouderlijk gezag? Zoiets wordt in veel gevallen bij de scheiding geregeld... Gaat dat nog gebeuren?

Wat zijn de behoeftes van je zoon? Hoe oud is deze? Hoe vaak ziet deze zijn vader?

ik denk dat het inderdaad een verstandig keuze is om in Nederland te blijven trouwens.

(al ben ik niet het beste voorbeeld want mijn kinderen wonen met hun moeder in Nederland, en ik in de VS)
LA, LA, LA....
Miss Missouri
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 aug 2017, 14:30

Re: Trouwen, wat verandert er allemaal.

Bericht door Miss Missouri »

Mijn ex en ik waren nooit getrouwd geweest en hij heeft nooit gezag aangevraagd voor mijn zoon hij is net 3 geworden en hij ziet zijn vader 1x in de week 2 uurtjes.

De rechter doet binnenkort uitspraak en ik ben bang dat hij gezag gaat krijgen en dat is niet in het belang van mijn zoon
Klinkt heel erg dat ik het zo zeg. Maar geloof maar dat ik het meen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer