DigiID aanvragen

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Gast

DigiID aanvragen

Bericht door Gast »

Ik woon in de VS en heb zojuist een DigiID aangevraagd op de pagina voor wonen in het buitenland. Dat is gelukt, maar nu staat er dat ik langs een balie moet om het op te halen. Dat is natuurlijk niet praktisch.

Enig idee hoe ik mijn DigiID kan krijgen?
Gebruikersavatar
Joke
Amerikakenner
Berichten: 1209
Lid geworden op: 12 jul 2004, 19:56

Re: DigiID aanvragen

Bericht door Joke »

Ik had m'n DigiD ook op het internet aangevraagd, en kreeg toen een brief met een activeringscode. Kon niet makkelijker, en ik kan me niet herinneren dat ik iets las over afhalen bij de balie.
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
Gast

Re: DigiID aanvragen

Bericht door Gast »

Wanneer was dat? Misschien zijn de regels sindsdien veranderd.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: DigiID aanvragen

Bericht door hemmie »

@Joke, ik hoop dat ik je niet beledig, maar heb jij het via de Svb aangevraagd voor je Aow? Dat is een andere procedure.

Je moet ergens langs voor je digid, een consulaat, maar die hebben wij niet in de buurt, of in NL. Ik heb het laatste afgelopen zomer overwogen, maar je hebt een mobiel nr nodig dat zowel in NL als de VS werkt, en dat heb ik niet. Je hebt een digid ook zo weinig nodig dat ik bang was om te vergeten elke 3 jaar een keer in te loggen, en dan ben je het ook weer kwijt. Ik heb er dus maar geen moeite voor gedaan.
Mijn man heeft hem nog wel, maar daar is geen correct mobiel nr meer aan gekoppeld. Hij kan dus sowieso niet zo veel er mee. Wel kon hij nog een akte bij de gemeente Enschede aanvragen, maar bij de gemeente Den Haag kon dat sowieso niet omdat hij in het buitenland woont... Aargh!!!!!!
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
SemJes
Amerika-expert
Berichten: 1677
Lid geworden op: 13 jun 2006, 18:04
Locatie: Sarasota, FL

Re: DigiID aanvragen

Bericht door SemJes »

Wij hebben onze DigiD's ook aangevraagd tijdens een vakantie in NL, ze moesten inderdaad persoonlijk afgehaald worden. Omdat we geen telefoonnummers hadden die werkte in NL hebben we ons Google voice nummers gebruikt en dat werkte gelukkig prima.
Gast

Re: DigiID aanvragen

Bericht door Gast »

Ik zie nu dat een van de balies de NL ambassade in Washington is.
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19661
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Re: DigiID aanvragen

Bericht door Petra/VS »

Wat is het voordeel van een DigiID? Ik ben al zo lang weg uit Nederland (34 jaar) dat dat soort dingen mij ontgaan.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Gast

Re: DigiID aanvragen

Bericht door Gast »

Heb ik blijkbaar nodig om in te loggen bij ABP, om mijn pensioenoverzicht te bekijken.
Gebruikersavatar
Fiftiesfamily
Amerika-ontdekker
Berichten: 80
Lid geworden op: 27 aug 2006, 18:27
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Poortvliet
Contacteer:

Re: DigiID aanvragen

Bericht door Fiftiesfamily »

Ik werk zelf voor de administratie van een aantal pensioenfondsen waar deelnemers ook via DigiD moeten inloggen, maar waar wel de mogelijkheid is om de correspondentie per post te blijven ontvangen. Bij ons is een telefoontje genoeg en ik verwacht dat het ABP hierin niet veel anders zal zijn.
Wel mis je dan de extra opties die je via de website wel hebt zoals het simuleren van een vervroegde ingangsdatum van het pensioen of het uitruilen van partnerpensioen.
Queste
Amerikakenner
Berichten: 922
Lid geworden op: 21 mei 2016, 12:06
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: San Jose
Contacteer:

Re: DigiID aanvragen

Bericht door Queste »

Ik lees in de faceboekgroep 'Nederlanders in het buitenland' heel veel problemen omtrent Digid. Het bekijken van een pensioenoverzicht kan dan wellicht wel via een workaround, maar als ik de klachten goed begrepen heb is een DigId noodzakelijk om AOW te krijgen.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
Gebruikersavatar
Fiftiesfamily
Amerika-ontdekker
Berichten: 80
Lid geworden op: 27 aug 2006, 18:27
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Poortvliet
Contacteer:

Re: DigiID aanvragen

Bericht door Fiftiesfamily »

Een DigiD is niet noodzakelijk om AOW of pensioen te krijgen, een BSN (burgerservicenummer) is wel noodzakelijk. Het BSN is ook nodig als je een DigiD wilt aanvragen.
Gast

Re: DigiID aanvragen

Bericht door Gast »

Ik kon mijn sofi nummer gebruiken.

Weet iemand misschien een andere manier om zonder DigiID mijn pensioen gegevens in te zien?
SanFran
Amerikakenner
Berichten: 1280
Lid geworden op: 22 aug 2015, 22:03
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: DigiID aanvragen

Bericht door SanFran »

Misschien bij de partij waar je pensioen is opgebouwd? Ik werk voor een verzekeraar en daar lopen ook pensioenen. Klanten kunnen een account aanmaken op de website van de verzekeraar en op die manier ook hun pensioengegevens inzien. Bij het bedrijf waar ik voor werk heb je geen digi-d of bsn nummer nodig voor het aanvragen van zo'n account.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
Gebruikersavatar
Joke
Amerikakenner
Berichten: 1209
Lid geworden op: 12 jul 2004, 19:56

Re: DigiID aanvragen

Bericht door Joke »

Hemmie - Ja, ik heb het aangevraagd zoals jij schreef, en ik heb het gedaan op aanraden van een persoon bij de afdeling AOW buitenland.
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
Gast

Re: DigiID aanvragen

Bericht door Gast »

SanFran schreef:Misschien bij de partij waar je pensioen is opgebouwd?
Mijn pensioen is bij ABP.
SanFran
Amerikakenner
Berichten: 1280
Lid geworden op: 22 aug 2015, 22:03
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: DigiID aanvragen

Bericht door SanFran »

Hmm zo te zien via hun website kun je ook alleen met digi d inloggen :(
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
Gast

Re: DigiID aanvragen

Bericht door Gast »

Precies, vandaar mijn vraag :wink:
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6123
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: DigiID aanvragen

Bericht door Old Faithful »

Petra/VS schreef:Wat is het voordeel van een DigiID? Ik ben al zo lang weg uit Nederland (34 jaar) dat dat soort dingen mij ontgaan.
Je hebt het nodig voor online contact met de overheid. Enkele andere organisaties, waaronder pensioenfondsen en ziektekostenverzekeraars, gebruiken het ook om je in te laten loggen als je online contact met hen opneemt. Soms is alleen het DigiD genoeg maar soms krijg je nog een extra code via SMS.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19661
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Re: DigiID aanvragen

Bericht door Petra/VS »

Dank je voor de uitleg. Ik ben maar zes jaar in Nederland geweest voor AOW dus ik denk niet dat het de moeite waard is dat alles te gaan krijgen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: DigiID aanvragen

Bericht door hemmie »

DigiD aanvragen voor AOW blijkt een andere, simpelere, procedure te zijn, dus daarom hoef je het niet te laten denk ik. Over de rest van de procedure laat ik me niet uit, dat zal inderdaad wellicht niet de moeite waard zijn.
Terug in Texas!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer