Borat - Een leuke 'Road Movie'

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Gebruikersavatar
Bertorelli
Amerikakenner
Berichten: 1245
Lid geworden op: 13 aug 2006, 10:20
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: Ommen

Borat - Een leuke 'Road Movie'

Bericht door Bertorelli »

Wie heeft er inmiddels de film Borat gezien ?

Wij zijn er gisteren maar toe geweest en hebben letterlijk blauw gelegen.
Het is een 'Road Movie' maar dan anders dan we gewend zijn. :wink:

De autoriteiten van Kazachstan hebben openlijk geprotesteerd tegen deze film, maar ik denk dat de VS er minstens zo erg op de hak wordt genomen.
Een 'beetje' grof, maar erg leuk. 8)

Hoe is deze film eigenlijk in de VS ontvangen?
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
Gebruikersavatar
Stefandb
Amerikafan
Berichten: 197
Lid geworden op: 27 sep 2006, 17:30
Locatie: Provincie Antwerpen, België
Contacteer:

Bericht door Stefandb »

ik heb hem ook al gezien.

ik lag soms bijna op de grond van het lachen!! Weliswaar is de film soms grof of sarcastisch.

Deze fiml kent een redelijk groot succes, want iedere filmrecentie dat ik lees over deze film is heel positief, zelfs voor de wereldwijde IMDB website. ==> User Rating: 8.2/10 (22,244 votes) (http://www.imdb.com/title/tt0443453/)

Kvind hem een aanrader...
Laatst gewijzigd door Stefandb op 19 nov 2006, 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18772
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Wij zijn nog niet gaan zien, maar onze zoon wil graag gaan. Ik hoop dat ze de film nog spelen tijdens de kerstvakantie, dan zullen we eens gaan kijken.

Petra (Staceybeesie) is al wel gaan zien: http://staceyconnor.blogspot.com/2006/11/borat.html
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
w8in
Amerikafan
Berichten: 179
Lid geworden op: 09 nov 2006, 15:03
Locatie: Clio, MI
Contacteer:

Bericht door w8in »

Wij gaan hem vanmiddag hopelijk zien, en als hij in de film net zulke antwoorden en reacties uit Amerikanen weet te trekken als in Da Ali G Show, dan kan het heel leuk worden.

Ik denk overigens dat dit soort films "helend" kunnen werken voor elk land. Zo is er in Amerika nog een hoop verborgen racisme dat wel eens aan de kaak gesteld mag worden, maar ik denk dat dat in veel andere Westerse landen, waaronder ons eigen land, net zo het geval is.
Ronald van der Putte
In Michigan sinds 2000
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8336
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Bericht door Bennogr »

Ik hoef niet en heb geen enkele interesse om die film te zien.

Hoewel ik het ermee eens ben, dat sommige mensen bespot horen te worden, vind ik -- voor zover ik gehoord en gezien heb -- dat "Borat" veel en veel te ver gaat.

De film wordt volgens mij misbruikt om te laten zien hoe hoog 'Borat' en zijn medewerkers wel niet boven het klootjesvolk staan. Dat spreekt van een zodanige minachting van de medemens, dat het van mij niet hoeft.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
w8in
Amerikafan
Berichten: 179
Lid geworden op: 09 nov 2006, 15:03
Locatie: Clio, MI
Contacteer:

Bericht door w8in »

Bennogr schreef: De film wordt volgens mij misbruikt om te laten zien hoe hoog 'Borat' en zijn medewerkers wel niet boven het klootjesvolk staan. Dat spreekt van een zodanige minachting van de medemens, dat het van mij niet hoeft.
Tja, smaken verschillen. Ik vind er niets mis mee om mensen een spiegel voor te houden of ze in de zeik te nemen. Dat is gewoon een van de vele vormen van humor. Borat lijkt me een intelligentere film dan menige andere comedy.
Ronald van der Putte
In Michigan sinds 2000
doreennicole
Amerika-expert
Berichten: 1640
Lid geworden op: 26 jan 2005, 13:24

Bericht door doreennicole »

ik vind het zelf ook niet kunnen. ik vind het hele ongepaste humor en erg offensief. ik baseer dit op mijn weinige ervaringen met sasha cohen's verschilende characters uit zijn Ali G show. ik zal hem dus zeker niet gaan zien.

maar het is zeker een goede methode om onderhuidse geveoelens naar voren te krijgen. verhalen als (SPOILER ALERT) hoe Borat mensen meekrijgt om te zingen over een "jew down the well" en welke pistolen het beste zijn om jews te vermoorden. ook allerlei andere racistische opmerkingen heeft hij mensen weten te ontlokken. en de lawsuits die volgen (long live America) waarbij mensen claimen dat hij zich misgereprenteerd heeft en mensen heeft dronken gevoerd, zodat ze zich hebben laten gaan, maak het feit dat mensen zo denken niet weggaan.

ik hou echter niet van comedie die een bepaalde groep mensen belachelijk maakt, zeker niet in deze tijd van spanningen.


het is hier echter ook een superhit.
SEEING IS BELIEVING
judith
Amerikafan
Berichten: 182
Lid geworden op: 11 nov 2006, 18:00
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: dussen

Bericht door judith »

Ik heb hem nog niet gezien maar ga hem wel kijken. :D
Timmo
Amerika-ontdekker
Berichten: 91
Lid geworden op: 06 jul 2006, 10:47
Locatie: Pasadena, CA

Bericht door Timmo »

Ik heb de film ook gezien en ik heb me dood gelachen :) Een beetje zelfspot over joden vind ik wel kunnen, aangezien Sascha Cohen zelf joods is!

En de hotelroom scene, schokkend maar hilarisch!
Northwinds
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 jul 2006, 15:32

Bericht door Northwinds »

Erg jammer dat deze film zo'n succes heeft.
Tekenend voor deze tijd waarin grof en platvloers zijn de standaard lijkt te worden/zijn.
Spiegel voorhouden is prima maar dat kan ook anders.
Sandy
Amerika-expert
Berichten: 9403
Lid geworden op: 05 mei 2004, 10:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Ik heb nog niets gezien van hem, ook 'Da Ali G Show' niet, waarvan mijn collega's destijd bij de bank, wel heel enthousiast over waren ... Als ik het hier zo hoor, lijkt het me ook geen film voor mij.

Vaak gaat goede humor en grofheid hand in hand. Dan moet je zelf een keuze maken of je je principes even opzij zet of principieel niet kijkt. Ik heb zelf wel een grens waar ik me nog op mijn gemak bij voel. Maar moeilijk oordelen als je de film nog niet gezien hebt, ik moet dan op de ervaringen van anderen afgaan ...
Sandy
Staceybeesie
Amerika-expert
Berichten: 5154
Lid geworden op: 02 dec 2004, 17:23
Locatie: USA

Bericht door Staceybeesie »

Zoals Kastelke al vertelde heb ik hem van de week gezien.
Ontzettend moeten lachen vooral om zijn Engelse taal. Sommige scenes vond ik echt heel leuk. Vooral de "Not" joke uitleg en het stukje met de rijles. Sommige stukken gingen een beetje te ver en zit je eigenlijk te wachten tot dat mensen hem een zaaier gaan verkopen om dat hij erg ver gaat. Zoals gebeurde toen hij het volkslied zong bij een rodeo.
Een film om vooral luchtig te nemen en niet te serieus. Want hij neemt zo wat elke groepering in de wereld in de zeik. Including himself :wink:
Gebruikersavatar
Fuzzy
Amerikakenner
Berichten: 881
Lid geworden op: 28 okt 2004, 21:21
Locatie: Netherlands,Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Fuzzy »

Ik heb absoluut geen interesse om deze film te gaan bekijken. Ik vind de humor zeer laag en zie de humor niet ervan in om een film te zien waarin een man naar usa gaat om bespottelijke grapjes te gaan maken.
Ik heb stukjes gezien van de film en ik vind het vaak te grof..Die "Ali G show" vond ik ook sowieso slecht..gewoon slechte humor that's all..

Fuzzy
Greetings from Mister Fuzzy

http://www.eecoboogiewoogie.com
w8in
Amerikafan
Berichten: 179
Lid geworden op: 09 nov 2006, 15:03
Locatie: Clio, MI
Contacteer:

Bericht door w8in »

Ik heb de film zojuist gezien en heb smakelijk gelachen (soms ook onsmakelijk...de hotelscene vooral ;-)

Smaken verschillen natuurlijk, maar ik vind het jammer dat zoveel mensen problemen hebben met deze film. Ik vond dat er duidelijk onderscheid gemaakt kon worden tussen de vriendelijke mensen die gewoon een poets werd gebakken en de paar vuile racisten die voor de hele wereld te kijk werden gezet.
Als je na het zien van deze film de bioscoop uitstapt met het idee dat Kazachstan werkelijk is zoals het in deze film geschetst wordt of dat joden en zigeuners slecht volk zijn, dan was er sowieso al iets mis met je. Het is allemaal zo over de top dat het meer absurd dan schokkend is. In principe is het gewoon 'Candid Camera on steroids'.
Doe mij dit maar tien keer zo graag als de "humor" van bijv. een Steve Martin, een Tim Allen of een Adam Sandler.
Ronald van der Putte
In Michigan sinds 2000
Chi Sin X
Amerika-expert
Berichten: 1550
Lid geworden op: 06 jun 2006, 14:16
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Antwerpen

Bericht door Chi Sin X »

Ik vond het ook een schitterende film. Het lijkt me er ook op dat hij heeft gekeken welke bevolkingsgroep er tegen wat spot kan (zoals Amerikanen en Joden en homo's). Maar over Moslims heeft hij bv helemaal niets gezegd (1 zinnetje geloof ik).

En de film is wel verboden in Kazachstan, maar hij is daar wel uitgeroepen als film van het jaar. De gemiddelde Kazach kan ook verder kijken dan zijn neus lang is.

(Dat volkslied dat hij ging zingen vond ik echt schitterend trouwens)
Michigan
Amerikakenner
Berichten: 1161
Lid geworden op: 03 okt 2005, 19:54
Locatie: Schagen, Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Michigan »

De Ali G show vond ik nooit veel soeps, maar Borat was humor :twisted: .
Ik vind de hype om de film een beetje vreemd. Slechte reclame is ook reclame.
- Mike
GoGriz
Amerikafan
Berichten: 189
Lid geworden op: 27 jul 2006, 18:50
Locatie: Eden, UT
Contacteer:

Bericht door GoGriz »

Heb hem dit weekend ook gezien. Ik vond de Ali G show ook niet echt leuk, maar deze film was een schot in de roos. Volgens wat ik in deze topic heb gelezen, zijn de mensen met negatieve reacties meestal diegenen die de film niet hebben gezien.

Er zijn inderdaad een paar gortige scenes (die hotel scene moest van mij ook niet - maar heb wel hard gelachen). Maar zoals eerder vermeld is, worden 'normale' mensen gewoon bij de neus genomen, terwijl het echte uitschot de enige zijn die echt de volle laag krijgen (misschien buiten Pamela Anderson).

De scenes in NY: Toch interessant hoe aggressief en anti-sociaal veel mensen daar zijn! Oftewel lopen ze vol schrik weg, ofwel dreigen ze met aggressiviteit jegens iemand die gewoon een hand/kus wil geven.

Kerkscene: toch wel schrikwekkend hoe conservatief sommige van de machtigste mensen van dit land zijn.

Rodeo: Tja, daar was ik eigenlijk niet te veel van verwonderd - ik woon dan ook in Montana :D racisme en vals patriotisme viert nog altijd hoogtij bij de 'cowboys'

Frat boys: ach, zatte stoere jongens praat
http://UtahBelg.blogspot.com: Blog van een Belg in Utah
http://amerikabelgen.com: Belgen in Amerika Forum
jvinch
Amerikakenner
Berichten: 1394
Lid geworden op: 14 sep 2003, 03:39
Locatie: Chicago, IL

Bericht door jvinch »

Voor degene die niet bekend zijn met Borat... Hij is erg grappig, hij heeft ook veel lawsuits tegen hem lopen inmiddels ;)

Gebruikersavatar
Fuzzy
Amerikakenner
Berichten: 881
Lid geworden op: 28 okt 2004, 21:21
Locatie: Netherlands,Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Fuzzy »

GoGriz schreef:Rodeo: Tja, daar was ik eigenlijk niet te veel van verwonderd - ik woon dan ook in Montana :D racisme en vals patriotisme viert nog altijd hoogtij bij de 'cowboys'
Bedoel je dat 'cowboys' racistisch zijn, of dat andere mensen de 'cowboys' discrimineren??

Fuz
Greetings from Mister Fuzzy

http://www.eecoboogiewoogie.com
w8in
Amerikafan
Berichten: 179
Lid geworden op: 09 nov 2006, 15:03
Locatie: Clio, MI
Contacteer:

Bericht door w8in »

Fuzzy schreef: Bedoel je dat 'cowboys' racistisch zijn, of dat andere mensen de 'cowboys' discrimineren??

Fuz
In dit geval was de cowboy waar hij mee praatte vooral homophobisch (al zag hij er zelf met dat dasje om ook niet echt op z'n hetero'st uit ;-))

Ik denk dat de associatie dat 'cowboys' en racisme/bigotry wel vrij goed opgaat. Meestal zijn liefhebbers van evenementen zoals rodeo, monstertruck races, Nascar en dat soort lieden toch van de conservatieve kant en het is mijn eigen observatie dat zich onder Republikeinen toch de meeste haters bevinden (ik kijk alleen al naar m'n schoonfamilie)

Misschien stoot ik nu iemand tegen het been en ben ik nu zelf ook lekker een end weg aan het generaliseren, maar dat zij dan maar zo :-)
Ronald van der Putte
In Michigan sinds 2000
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer