naturalisatie

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Gast

naturalisatie

Bericht door Gast »

Ik woon al jaren in de VS met een green card, en zit er over te denken om een US citizen te worden.

Nu staan de volgende vragen in de applicatie:

48. If the law requires it, are you willing to bear arms on behalf of the United States?
49. If the law requires it, are you willing to perform noncombatant services in the U.S. armed forces?
50. If the law requires it, are you willing to perform work of national importance under civilian direction?

In NL heb ik de vervangende dienstplicht gedaan als gewetensbezwaarde. Wat gebeurt er wanneer ik hier NO invul, wordt mijn applicatie dan afgewezen?

Tweede vraag, kan ik mijn NL paspoort behouden?
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2504
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: naturalisatie

Bericht door Dutchess »

Je eerste vraag kan ik niet met zekerheid beantwoorden. Maar is vervangende dienstplicht niet ongeveer wat beschreven wordt in vraag 50?

edit:
Ja, je kan naturaliseren als het antwoord "nee" is op vragen 48 en 49. Zie hier meer informatie:
http://www.washingtontimes.com/news/201 ... arms-and-/
en
https://www.uscis.gov/policymanual/HTML ... pter3.html

Het antwoord op je tweede vraag is, dat kan als je getrouwd bent met een Amerikaans(e).
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Gebruikersavatar
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Berichten: 1534
Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
Locatie: Seattle, WA
Contacteer:

Re: naturalisatie

Bericht door dutch_in_seattle »

Dutchess heeft gelijk: als je de nationaliteit van je echtgeno(o)t(te) aanneemt, dan kun je je Nederlanderschap behouden. Mijn vrouw is Amerikaans en daarom kon ik in 2007 Amerikaans staatsburger worden en toch ook Nederlander blijven. (Ik heb toevallig vorige maand mijn Amerikaanse paspoort verlengd en vorige week mijn Nederlandse.)
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Gebruikersavatar
Max Kool
Amerikakenner
Berichten: 444
Lid geworden op: 28 jan 2013, 20:02
Locatie: Los Angeles, California

Re: naturalisatie

Bericht door Max Kool »

Dus als ik Amerikaan wordt en het Nederlanderschap opgeef, kan mijn vrouw dan Amerikaanse worden zónder haar Nederlanderschap op te geven? (ze is dan immers als Nederlandse met een Amerikaan getrouwd). Werkt dat?
LA, LA, LA....
Fellow2012

Re: naturalisatie

Bericht door Fellow2012 »

Ja, dat zal werken.
Queste
Amerikakenner
Berichten: 922
Lid geworden op: 21 mei 2016, 12:06
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: San Jose
Contacteer:

Re: naturalisatie

Bericht door Queste »

En dan kan jij weer naturaliseren naar Nederander op basis van je huwelijk? LOL
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
Fellow2012

Re: naturalisatie

Bericht door Fellow2012 »

Nee, dat kan niet. Je moet wel in Nederland wonen. Mijn Amerikaanse vrouw bijvoorbeeld kan zich niet naturaliseren naar Nederlandse tot dat ze een aantal jaren (hoeveel 3 of 5?) in Nederland heeft gewoond.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4979
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: naturalisatie

Bericht door hemmie »

Volgens mij kan het ook als je in een ander land dan je 'eigen' land woont, ik weet dat een Amerikaanse vriendin met nederlandse echtgenoot het er over had dat ze dat eigenlijk moest doen terwijl ze in Brazilie woonden, omdat het vanuit daar wel kon, maar inderdaad niet meer als ze weer in de VS zouden wonen.
Terug in Texas!
Gast

Re: naturalisatie

Bericht door Gast »

Bedankt voor de reacties. Mijn echtgenote is inderdaad een US citizen, dus ik kan mijn NL paspoort behouden.
Dakloze
Amerikakenner
Berichten: 554
Lid geworden op: 19 feb 2016, 01:29
Aantal x V.S. bezocht: 99

Re: naturalisatie

Bericht door Dakloze »

Queste schreef:En dan kan jij weer naturaliseren naar Nederander op basis van je huwelijk? LOL
Da's niet nodig. Als Oud-Nederlander kan je na een jaar in Nederland te hebben gewoond (je krijgt een terugkeervisum van de IND) door middel van de optie-procedure weer Nederlander worden Da's een stuk simpeler dan naturalisatie.
--
I route, therefore you are.
Gebruikersavatar
Max Kool
Amerikakenner
Berichten: 444
Lid geworden op: 28 jan 2013, 20:02
Locatie: Los Angeles, California

Re: naturalisatie

Bericht door Max Kool »

Duidelijk, dank
LA, LA, LA....
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer