gsm verkeer

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
nanske
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 18 dec 2011, 20:01
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: België

gsm verkeer

Bericht door nanske »

Deze zomer vertrekken we richting Florida. Er gaan 2 tieners mee die elk hun gsm willen meenemen.
Hoe zit dit met de kosten wanneer zij een sms ontvangen vanuit België of gebeld worden?
Wat zijn de kosten als zij zelf sms'en bv?
Of is het aan te raden om op een andere manier de gsm te gebruiken met bv een andere simkaart.
Waar kunnen we hiervoor terecht?
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2590
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: gsm verkeer

Bericht door Bushmaster »

dit is afhankelijk van de provider waar je simkaart vandaan komt, en wel abbo je hebt afgesloten.
Met de zoekfunctie kan je op dit forum meerdere topics vinden aangaande het gebruik van de smart-/mobilephone en al dan niet alternatieve (amerikaanse) simkaarten.
viewtopic.php?f=10&t=59964
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: gsm verkeer

Bericht door PSVwally »

Sms-en mensen nog? Je kan ook een wifi punt vinden en vooral in hotels is er vaak (gratis) wifi.
Er loopt inderdaad een groot topic over mobiel gebruik
viewtopic.php?f=10&t=59964

Edit: had em niet verstuurd, maar is dezelfde link als the bushmaster
nanske
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 18 dec 2011, 20:01
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: België

Re: gsm verkeer

Bericht door nanske »

Bushmaster schreef:dit is afhankelijk van de provider waar je simkaart vandaan komt, en wel abbo je hebt afgesloten.
Met de zoekfunctie kan je op dit forum meerdere topics vinden aangaande het gebruik van de smart-/mobilephone en al dan niet alternatieve (amerikaanse) simkaarten.
viewtopic.php?f=10&t=59964
Dank je wel, ik ga sowieso eens horen naar hun provider en kan ik daar ook eens langs gaan.
nanske
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 18 dec 2011, 20:01
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: België

Re: gsm verkeer

Bericht door nanske »

PSVwally schreef:Sms-en mensen nog? Je kan ook een wifi punt vinden en vooral in hotels is er vaak (gratis) wifi.
Er loopt inderdaad een groot topic over mobiel gebruik
viewtopic.php?f=10&t=59964

Edit: had em niet verstuurd, maar is dezelfde link als the bushmaster
Sms'en is het enige wat ik doe, de jeugd dacht ik toch ook wel of misschien ben ik daar niet goed genoeg op de hoogte van.
Wifi hebben we normaal op al onze locaties waar we verblijven, daar had ik al naar gekeken, dus dat is al goed.
Alvast bedankt voor je reactie.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: gsm verkeer

Bericht door sanook »

Ik weet niet of dat met Belgische providers ook zo is, maar als je met een Nederlandse SIM in het buitenland aankomt krijg je meestal een sms van je provider met daarin alle tarief info.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: gsm verkeer

Bericht door Martin & Marianne »

Hebben je kinderen een smartphone? Dan zullen ze toch niet meer sms-en maar whatsappen. Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn maar je kunt tieners ook zelf uit laten zoeken wat voor hen de beste optie is. Zeker als ze het zelf moeten betalen. :wink:
Als ze geen smartphone hebben: werkt hun telefoon dan wel in de VS?

Marianne
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: gsm verkeer

Bericht door roelb »

Natuurlijk kun je een "niet-smartphone" gewoon gebruiken, zolang de telefoon maar een van de gebruikte frequenties voor GSM (2G), EDGE/UMTS/HSDPA (3G) of LTE (4G) ondersteunt. Maar iedere telefoon die sinds het begin van deze eeuw verkocht is ondersteunt op zijn minst alle GSM banden.

Maar wat is dat trouwens, een "niet-smartphone"? Is dat een telefoon die geen Android, Windows, IOS, Blackberry of Symbian draait? Of een telefoon zonder touch screen? Of een telefoon zonder browser? Of moet de browser HTML ondersteunen?

In feite is iedere telefoon natuurlijk een "smartphone". In 2002 was een WML browser al standaard en Whatsapp draait naast Android, Windows en IOS ook op elke antieke Symbian en blackberry device.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: gsm verkeer

Bericht door Galapogos »

WhatsApp was (is?) in België veel minder populair dan in Nederland. Welke chat-apps gebruikt worden verschilt enorm van land tot land. Ik werk zelf op een internationaal opererende marketingafdeling, en wij werken via een aantal verschillende social media en ook chat-apps om zodoende de verschillende markten goed te kunnen bedienen. Zelfs binnen Europa zijn er grote verschillen van land tot land.

Ik meen verder dat sms in België veel langer populair is geweest (en wellicht nog steeds is?) dan in Nederland. Dit mede door de lage prijs van sms en hoge prijs van mobiele data in België.

Verder speelt natuurlijk nog dat veel iPhone-bezitters wellicht zelf niet eens door hebben dat ze eigenlijk via iMessage communiceren en niet via sms, aangezien dit via dezelfde app loopt.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: gsm verkeer

Bericht door roelb »

Wereldwijd zijn er natuurlijk maar 5 serieuze chat apps, waarvan drie ongeveer even groot en twee kleintjes.

De drie grote:

1. Whatsapp in de westerse wereld, azie, afrika en latijns amerika
2. Messenger ook met name in de westerse wereld, maar met name in de US en Canada vaak in plaats van Whatsapp
3. Wechat in China, Japan en ook Iran

De kleintjes:

4. Viber in Oost Europa
5. Line in Japan.

iMessage en Allo zijn single-platform en ook niet heel erg groot, dus die tel ik niet mee.

De verschillen in Europa die je aanhaalt zal dan met name Viber zijn in Oost europese landen of wellicht Wechat bij mensen van Chinese afkomst?
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: gsm verkeer

Bericht door Galapogos »

Onze focuslanden (veel landen in Oost-Europa, China, Indonesië, Mexico, Brazilië) verschillen onderling in elk geval nogal op dit vlak...
LittlePhoenix
Amerika-expert
Berichten: 2515
Lid geworden op: 11 apr 2008, 07:27
Locatie: Texas

Re: gsm verkeer

Bericht door LittlePhoenix »

Hier in Texas text m'n dochter van 16 heel veel met haar vriendinnen en vrienden. Whatsapp hebben ze niet eens op hun mobiel. Ik wel, gebruik ik om te kletsen met Nederlandse vriendinnen, maar eigenlijk nooit voor Amerikaanse contacten.
Snapchat doen ze hier wel veel.

Ik denk dat de meeste tieners hier texten omdat dat bijna altijd gratis is, de meeste contracten hebben unlimited talk&text tegenwoordig. Whatsapp moet je data of wifi voor hebben.

Maar voor toeristen is het natuurlijk een ander verhaal. Dan is Whatsapp waarschijnlijk beter omdat er zo veel plekken zijn waar je wifi hebt.
Gebruikersavatar
Max Kool
Amerikakenner
Berichten: 444
Lid geworden op: 28 jan 2013, 20:02
Locatie: Los Angeles, California

Re: gsm verkeer

Bericht door Max Kool »

Of bij aankomst een lokaal prepaid kaartje kopen voor een tientje of 5, juist om data.
LA, LA, LA....
Gebruikersavatar
6foot6
Amerika-expert
Berichten: 2151
Lid geworden op: 27 apr 2006, 08:50

Re: gsm verkeer

Bericht door 6foot6 »

roelb schreef:Natuurlijk kun je een "niet-smartphone" gewoon gebruiken, zolang de telefoon maar een van de gebruikte frequenties voor GSM (2G), EDGE/UMTS/HSDPA (3G) of LTE (4G) ondersteunt. Maar iedere telefoon die sinds het begin van deze eeuw verkocht is ondersteunt op zijn minst alle GSM banden.
Mijn ervaring is dat gsm(=2g) verkeer (blijkbaar sinds 1 januari van dit jaar) nergens meer mogelijk is, je toestel moet minstens 3g kunnen hanteren.

https://www.telogis.com/2g-sunset/whats_happening
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: gsm verkeer

Bericht door roelb »

Het is alleen AT&T die op die manier frequentieruimte aan het terughalen is. T-Mobile iig de aankomende jaren niet. En ook in afgelegen gebieden biedt het oude GSM netwerk over het algemeen een veel grotere range en blijft dus relevant.
Gebruikersavatar
6foot6
Amerika-expert
Berichten: 2151
Lid geworden op: 27 apr 2006, 08:50

Re: gsm verkeer

Bericht door 6foot6 »

Geen (KPN) service meer in Orlando en Vegas
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: gsm verkeer

Bericht door roelb »

KPN heeft denk ik geen roaming overeenkomst met T-Mobile, maar alleen met AT&T. En dan heb je inderdaad niet zoveel meer aan een oude telefoon in de stedelijke gebieden met dit beleid van AT&T.

Prepaid T-mobile sim er in of een andere telefoon die wel HSDPA of LTE ondersteunt? Voor $15 koop je een Lumia 925 op Ebay, dat is dus met 4G (LTE) ondersteuning.
goState
Amerikafan
Berichten: 126
Lid geworden op: 07 jan 2017, 15:16
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: gsm verkeer

Bericht door goState »

Hoi al eens gedacht aan een MIFI met data simcard. Heb je bijna overal wifi.
Zojuist gekocht three 12GB data voor 39 euro. Three werkt met T mobile en AT&T. Gaan wij (ouders met 3 teeners) gebruiken samen met de huawei mifi E5786s-32a. Je kan ook in de US MIFI of mobile hotspot kopen. Soms ook te huur effe googlen
Wij hebben met Europese gsm alleen 3G en 2G In de USA ( hebben een ander netwerk systeem dan in Europa ) maar voor wat sociale media goed te doen.

Je kan hier kijken wat je telefoon kan over de hele wereld.
http://willmyphonework.net/
Gast

Re: gsm verkeer

Bericht door Gast »

Ik zou in deze tijd, zeker met 4 gebruikers geen 3G verbinding meer willen delen... de verbinding is dan zo traag als dikke sh-*t door een trechter bij -4 graden....

Koop of een 4G MiFi router, of gebruik een telefoon met tethering voor de andere telefoons en een US sim kaart met data die via 4G werkt, zoals bv arieli.
goState
Amerikafan
Berichten: 126
Lid geworden op: 07 jan 2017, 15:16
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: gsm verkeer

Bericht door goState »

Hoi,
Het is een 4g wifi alleen niet voor de us niet compatible. Rest van de wereld wel. Gewoon relaxed en aanpassen. I am on vacation :lol:
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer