Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis naar de VS, mijn vraag
-
Sharronaszh
- Amerika-newbie
Reis naar de VS, mijn vraag
Beste allen,
Ik ben nieuw hier, en hoop jullie kunnen mij helpen met mijn vraag.
Het is alweer 8 jaar geleden dat ik voor het laatst bij mijn familie en zus in de VS op bezoek geweest en wegens alweer een kanker geval en gemis van familie, wil ik enkele dagen erheen op bezoek.
Ik ben in het bezit van enkel een Nederlandse nationaliteit en een paspoort, de Nederlandse paspoort, maar mijn geboorteland is Iran hetgeen ook op mijn paspoort staat vermeld. (Let op: niet het land maar de stad waar ik geboren ben)
Ik ben al 30 jaar niet in Iran geweest en ken het land niet eens, maar sinds vorig jaar Januari is het verplicht om blijkbaar een VISA aan te vragen en Trump heeft dat nog moeilijker gemaakt ook.
Weet iemand of ik wel of niet, reizende met mijn enige nationaliteit wél of niet een visum moet aanvragen?
PS: ik ben ook niet in het Midden Oosten op reis geweest, niet eens naar Turkije. Ik reis enkel naar landen in Noord Amerika, Europa en Latijns America.
Ik weet veel over Esta, maar ben nu in de war met deze nieuwe regels.
Alvast dank
S
Ik ben nieuw hier, en hoop jullie kunnen mij helpen met mijn vraag.
Het is alweer 8 jaar geleden dat ik voor het laatst bij mijn familie en zus in de VS op bezoek geweest en wegens alweer een kanker geval en gemis van familie, wil ik enkele dagen erheen op bezoek.
Ik ben in het bezit van enkel een Nederlandse nationaliteit en een paspoort, de Nederlandse paspoort, maar mijn geboorteland is Iran hetgeen ook op mijn paspoort staat vermeld. (Let op: niet het land maar de stad waar ik geboren ben)
Ik ben al 30 jaar niet in Iran geweest en ken het land niet eens, maar sinds vorig jaar Januari is het verplicht om blijkbaar een VISA aan te vragen en Trump heeft dat nog moeilijker gemaakt ook.
Weet iemand of ik wel of niet, reizende met mijn enige nationaliteit wél of niet een visum moet aanvragen?
PS: ik ben ook niet in het Midden Oosten op reis geweest, niet eens naar Turkije. Ik reis enkel naar landen in Noord Amerika, Europa en Latijns America.
Ik weet veel over Esta, maar ben nu in de war met deze nieuwe regels.
Alvast dank
S
Re: Reis naar de VS, mijn vraag
Op de website van CBP wordt aangeraden om de esta procedure door te lopen en alle vragen naar waarheid te beantwoorden.
Ik zou idd nu meteen die esta invraag (eerlijk!) invullen, en dan zien wat er gebeurt. Wie weet gaat het goed (want ik kan nergens vinden dat je hieron sowieso geweigerd zou worden), zo niet, dan moet je alsnog een visum aanvragen, maar dan weet je in elk geval zeker dat esta geen optie was.
Terug in Texas!
- Bushmaster
- Amerika-expert
Esta kan toch gewoon nog?
Sinds kort is het niet meer mogelijk om met behulp van een ESTA de Verenigde Staten binnen te reizen, of daar over te stappen als je in de periode na 1 maart 2011 in één van de volgende landen bent geweest: Iran, Irak, Sudan of Syrië. Is dat wel het geval, dan zal je voor vertrek een visum moeten aanvragen via de Amerikaanse ambassade. Ook een dubbele nationaliteit met één van deze landen valt hieronder!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 1101 Weergaves
-
Laatste bericht door Jacque73
-
- 5 Reacties