Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Roken in New York

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
iMoveQuick
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Roken in New York

Bericht door iMoveQuick »

Hallo allemaal,

Ik heb een tijdje rond zitten zoeken met de regels rond roken in New York, maar kwam alleen de regels tegen over van het kopen/verkopen van sigaretten en dat het op veel plekken niet mag roken.

Maar als je sigaretten meeneemt uit Nederland, mag je die dan wel roken onder de 21? Of kan je dan aangesproken worden door een agent of iets dergelijks?

PS : Het stoppen gaat niet zo soepel, daarom dus de vraag :(

~iMoveQuick
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Re: Roken in New York

Bericht door Frasi »

Welkom op het forum!

Met je beetje Googlen kom je een eind (legal age smoking New York):
https://www.health.ny.gov/prevention/to ... licies.htm
Ik lees dat je vanaf 18 jaar rookwaren mag kopen. En dan neem ik aan dat je deze ook mag roken.

Hou er overigens rekening mee dat roken stevig ontmoedigd wordt in de VS: binnen is uitgesloten en ook buiten mag het niet overal.
Jammer dat je al zo verslaafd bent....en dan komt daar straks nog een VS verslaving bij... :lol:
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
iMoveQuick
Amerika-newbie

Hmm gek. Want weet wel zeker dat ik op veel sites 21 jaar zag staan en dat zeker in New York.

"The minimum legal sale age (MLSA) for tobacco products in New York City and Suffolk, Albany, Schenectady, Chautauqua and Cortland counties is 21 years of age, and the MLSA in Nassau and Onondaga counties is 19 years of age."

Dus klopt het wel?

~iMove Quick
miccie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door miccie »

In alle parken in New York mag je bv niet roken. Op straat is het (nog) geen probleem.
1988 California | 1997 California | 2009 New York City | 2014 New York City & Washington DC | 2016 New York City | 2018 New York City
iMoveQuick
Amerika-newbie

Dus net zoals in Nederland kan je wel onder de minimum leeftijd roken, alleen niet kopen?

~iMove Quick
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

miccie schreef:In alle parken in New York mag je bv niet roken. Op straat is het (nog) geen probleem.
Dat het op straat geen probleem is is relatief. In cafés, restaurants, hotels, .... mag je binnen niet roken. Om te vermijden dat men dan buiten aan de deur staat te roken (zoals in ons land steevast het geval is) zie je hele vaak dat er bordjes hangen dat je binnen een afstand van x- aantal meters van de deur niet mag roken (20 ft bvb, wat toch al een straal van 6 meter is).

Dus: best toch ook op straat even uitkijken.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
miccie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door miccie »

Op straat bedoel ik ook zodra je je op straat begeeft, aan het lopen bent. Bij een ingang van een hotel, restaurant, etc, etc staat vaak ook aangegeven binnen zoveel feet, 20 feet bv, ook niet roken. Als je aan de loop bent geen enkel probleem.

Dat het nergens binnen mag, spreekt voor zich. Dat mag hier in Nederland ook niet sinds 2004 wettelijk gezien.

Al had ik eind 2016 meer het gevoel in NYC me als een aso te gedragen met roken dan ooit tevoren, het mag gewoon als je buiten loopt. Met uitzondering de parken zoals gezegd. In alles wat onder de groenvoorziening valt, mag niet gerookt worden.
1988 California | 1997 California | 2009 New York City | 2014 New York City & Washington DC | 2016 New York City | 2018 New York City
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer