Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Eten en drinken in Amerika

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Kletskous
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Eten en drinken in Amerika

Bericht door Kletskous »

Even wat vragen, overwegingen...

Mijn zoon lust geen frisdrank, althans niets waar prik in zit. Eigenlijk heeft hij het liefst gewoon ranja/aanmaak limonade zeg maar. Of sapjes, bijv Icetea Green.
Nu vraag ik me af of je in Amerikaanse restaurants ook gemakkelijk zoiets kunt verkrijgen? Of krijg je dan van die chemische limonade?
    En is bijvoorbeeld 7-Up/Fanta te verkrijgen in restaurants? Want mijn andere zoon is er juist wel gek op, al krijgt hij het maar af en toe, met een feestje bijvoorbeeld. Ik heb wel een paar ketens even bekeken, maar daar zie ik ook vooral Pepsi, maar ik kan me niet voorstellen dat dat het enige aan frisdrank is. Want cola drinken wij weer niet. En vaak is frisdrank met gratis refill, toch?
      Ik weet dat het delen van (voor)gerechten wel gebruikelijk is, maar hoe zit het met drankjes? Als je enorme glazen krijgt, krijgen wij dat toch echt niet op, denk ik. En daarbij zit je meteen vol als je zo'n supergroot glas frisdrank op hebt, lijkt me.
        En nog een vraag: wat zijn de favoriete gerechten bij jullie? En bij jullie kinderen?
        Op mijn lijstje staan o.a. Longhorn, Outback, Denny's, Ihop, Applebees, Cheesecake Factory, Fice Guy's, Cracker Barrel....en ik weer het zo even uit mijn hoofd verder niet meer. (we gaan naar Florida trouwens).
          Bedenken jullie trouwens per dag al waar je precies wil gaan dineren? Dat heb ik nog niet gedaan. Heb zoiets van zien we daar wel, afhankelijk van hoe de dag verloopt. Of is dat niet handig?
          2002 : West-Amerika
          2014 : Mexico
          2017 : Florida
          2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
          roelb
          Amerika-expert
          Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Eten en drinken in Amerika

Bericht door roelb »

Water is gratis, lekker, gezond, heeft geen prik en staat meestal al op tafel voordat je goed en wel zit.
          Vito
          Amerika-expert
          Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Er staat van alles met en zonder prik op de kaart. Ik neem vaak Lemonade, is ook echt citroenlimonade.
          Verder kun je Sprite of bv. Mountain Dew bestellen, echt niet alleen maar cola.
          Frisdrank is altijd met gratis refill, tot je er moe van wordt. 2 slokken genomen en ze komen alweer met een nieuw glas.
          Frisdrank delen heb ik nog nooit gezien eerlijk gezegd.

Wij bekijken wat er in de buurt zit, waar we trek in hebben en hoeveel we uit willen geven. Bij Applebees of Denny's eet je bv vele malen voordeliger dan bij een Cheesecake Factory.
          Soms als we te lang moeten wachten rijden we door naar de volgende maar meestal heb je binnen 20 minuten wel een tafel.
          Tja, favoriete gerechten: dit verschilt per restaurant, dus kan ik zo niet zeggen.
          Gast

Bericht door Gast »

Als jij een drankje wil delen dan doe je dat toch gewoon.
          babarage
          Amerikakenner
          Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door babarage »

als niet prik drinker word ik altijd heel blij in amerika. altijd genoeg te drinken. het al genoemde lemonade (soms in varianten zoals pink lemonade). er is eigenlijk altijd wel iced tea, zelden mét prik. vaak ongezoet of ze hebben zowel ongezoet als gezoet (tip vraag half half want gezoet is echt mierzoet). een van mijn favorieten is een Arnold Palmer (half lemonade half ongezoet ice tea). Dan is er nog Mango lemonade, strawberry lemonade en nog veel meer minder tot heel erg zoete zooi. Oh ja en grape (druiven) zijn ze over het algemeen ook dol op. Ik vind het vaak wat chemisch (de grape varianten) maar probeer het vooral eens. Ieder z'n meug he!

Ik zou vooral niet van te voren bedenken waar je gaat eten, kijk op de dag zelf waar je zin in hebt. Zeker in Florida keus zat. Ketens en onafhankelijke tenten. Favoriete gerechten vind ik ook moeilijk, ligt net aan m'n bui :). Waar houden julie zoal van?
          89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
          99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
          hemmie
          Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Icedtea is er volgens mij meestal wel, dat is zonder prik. Zelf ben ik ook niet van de prik, en ik ga meestal voor lemonade. Soms is dat gewoon uit de automaat van Minute Maid, soms is het min of meer vers gemaakt. En inderdaad, er zijn variaties met verschillende vruchten. Mijn kinderen (die niet allemaal van prik houden) drinken ook wel eens Hi-C uit zo'n automaat of fruit punch, dat is ook prikloos (maar mij te zoet).
          Met prik is er altijd voldoende keus, Sprite/7-up is er meestal wel, Fanta orange ook wel vaak, maar ook regelmatig dingen als Mountain Dew, Fanta strawberry, Dr Pepper, Root beer.
          En water is natuurlijk ook altijd een optie.
          Terug in Texas!
          Kletskous
          Amerikakenner

Bericht door Kletskous »

Oké, mooi om te weten dat er toch voldoende keus is! En water is ook helemaal prima, dat pakken ze hier thuis ook heel vaak. Soms zelfs liever hahaha.
          Ikzelf hoef ook niet de hele dat door prik, gewoon water of soms een limonade is ook prima.

En ik las ergens over Orange Chicken, dat schijnt ook lekker te zijn? Is dat alleen bij Panda Express te krijgen?
          En ja..wat vinden we lekker? Tja, van alles behalve Italiaans. De een houdt van spareribs, de ander van vis, ikzelf van steaks, en sushi is ook heerlijk. Moet wel lukken denk ik.
          We eten thuis ook weleens taco's en burrito's maar dat zou wellicht niet mijn 1e keus in VS zijn, als ik weet hoeveel lekkere steaks/kipfilet er zijn.
          Oja, een goed sushi restaurant wil ik eigenlijk ook wel een keer heen (iemand een tip voor 'n keten?). Ik vind die sushi-boot die ik op foto's weleens voorbij zie komen zo leuk :D

Njit
          Amerika-expert
          Partner van: SpaceAce
          Aantal x V.S. bezocht: 11
          Contacteer:

Bericht door Njit »

Kletskous schreef:En is bijvoorbeeld 7-Up/Fanta te verkrijgen in restaurants? Want mijn andere zoon is er juist wel gek op, al krijgt hij het maar af en toe, met een feestje bijvoorbeeld. Ik heb wel een paar ketens even bekeken, maar daar zie ik ook vooral Pepsi, maar ik kan me niet voorstellen dat dat het enige aan frisdrank is. Want cola drinken wij weer niet. En vaak is frisdrank met gratis refill, toch?
          Er is vaak meer dan genoeg keuze uit frisdranken. Gewoon uitproberen wat je lekker vind. En als je het niet lust, gewoon eerlijk zeggen. Brengen ze je gewoon wat anders.. Het kan zijn dat anders heet dan je gewend bent. 7-up heet ook wel Sierra Mist of Sprite. En Dr Pepper heet Mr Pibb. Beetje afhankelijk van of ze Pepsi of Cola merken hebben. Zie https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_b ... s_products . In de meeste menus's staat voorin welke keuze ze hebben. Het is handig om daar eerst naar te kijken dan kunnen ze dat vast brengen. Kun je daarna rustig de kaart bestuderen :) Soms hebben ze een Coca Cola Freestyle machine en dan kunnen ze hele aparte smaken maken: http://www.coca-colafreestyle.com/choices/ . Soms zit er een lichte chloorsmaak aan de frisdrank. Het helpt soms om het zonder ijsblokjes te vragen. Maar verder went de smaak snel genoeg :)
          Kletskous schreef:En nog een vraag: wat zijn de favoriete gerechten bij jullie? En bij jullie kinderen?
          Op mijn lijstje staan o.a. Longhorn, Outback, Denny's, Ihop, Applebees, Cheesecake Factory, Fice Guy's, Cracker Barrel....en ik weer het zo even uit mijn hoofd verder niet meer. (we gaan naar Florida trouwens).
          Zie hier een lijstje met onze favoriete restaurants en welke we nog willen gaan bezoeken: https://goo.gl/qtYUEp
          Ik heb er ook bij gezet welke een Light menu hebben. Soms hebben we niet zoveel zin in een groot gerecht.
          Je kunt bij de diverse Outlet Malls ook lekker in een Foodcourt eten. Dan kan iedereen halen waar hij zin in heeft en dan kun je het samen opeten.
          Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
          Gast

Bericht door Gast »

Kijk hier eens voor een lijstje met restaurants: viewtopic.php?f=3&t=21674
          Kletskous
          Amerikakenner

Bericht door Kletskous »

Mooi lijstje Nijt!
          Jullie zijn echt zo ervaren, dat merk je aan alles hahaha.

Dat overzichtje met frisdranken is ook wel leuk om te zien ja. Jammer dat Fanta Lemon er niets is in VS volgens mij. Die vind ik altijd wel lekker. Maar ik zie de smaken Apple en Peach en die wil ook weleens proberen, lijken me ook lekker!

En op de website zit ik me al regelmatig te verlekkeren aan al die heerlijke gerechten met bijbehorende plaatjes, mjammie....
          Staan die plaatjes ook op de menukaarten terplekke, dat lijkt me voor de kinderen wel handig. Kunnen ze al een beetje een keus maken o.b.v. de plaatjes i.p.v. dat ik alles voor ze moet vertalen.

En zo'n foodcourt is ook fijn ja, al zullen we niet super veel shoppen denk ik..

nieuwenoord
          Amerika-expert
          Partner van: Albert
          Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Als wij met onze Amerikaanse vrienden uit eten gaan, valt het me op dat echt niemand frisdrank neemt. Alle kinderen zitten gewoon aan een lekker fris glas water. Zelf word ik op een gegeven moment wel flauw van alleen maar water drinken, ik heb hier thuis en ook vaak in mijn tas zo´n mini-flesje ranja van Karvan Cevitam. Die hebben ze bij Walmart ook volop, ik heb vorig jaar een hele voorraad aan smaakjes meegenomen.

Die Fanta Lemon drinken wij hier ook wel, maar ze hebben ook heerlijke citroenlimonades in Amerika hoor, ook die kleintjes.
          Njit
          Amerika-expert
          Contacteer:

Bericht door Njit »

Kletskous schreef:Staan die plaatjes ook op de menukaarten terplekke, dat lijkt me voor de kinderen wel handig. Kunnen ze al een beetje een keus maken o.b.v. de plaatjes i.p.v. dat ik alles voor ze moet vertalen.
          Yup, meestal 1 groot plaatjes-boek :) Dat vinden wij ook het handigste.
          Gast

Bericht door Gast »

Restaurants met plaatjes van de gerechten vertrouw ik niet. Ik laat me liever verasssen. Maar goed, ieder zijn meug.

Het gaat trouwens wel allemaal vlug hoor, in de restaurants in de VS, dus bereid je daar op voor.

Ze staan al naast je als je amper zit, het hoofdgerecht (dat noemen ze een 'entree'), wordt vaak al gebracht als je nog aan het voorgerecht zit, en als je bord leeg is wordt het weggehaald, zelfs als de anderen nog aan het eten zijn. En de rekening brengen ze ook snel, onder het motto "opschieten, betalen, en wegwezen", dan kan er namelijk weer iemand anders zitten. :)
          Njit
          Amerika-expert
          Contacteer:

Bericht door Njit »

En daarom bestellen wij ook nooit voor en hoofdgerecht tegelijk. Ten eerste kunnen we nooit inschatten hoe groot het voorgerecht is. En ten tweede willen we voorkomen dat ze het kort na elkaar brengen.

En in Amerika is het inderdaad meestal niet-thuis eten ipv uit eten. Maar dat vind ik in de meeste gevallen ook prima.
          Na een lange dag wil ik gewoon wat eten en daarna naar mn hotel.

En het is ook allemaal perceptie. Jij vind het irritant dat ze je bord gelijk weghalen als het leeg is. Ik vind dat prima, ik ben er tenslotte klaar mee. En dat de rekening gelijk komt. Ook prima. Niks irritanter als een serveerster zoeken die je de rekening wil brengen en of je daarna alsjeblieft ook mag betalen.
          Joke
          Amerikakenner

Bericht door Joke »

Ik zelf drink geen frisdranken, maar m'n buurvrouw, waar ik weleens iets mee ga eten, vraagt altijd om een "to-go cup" om haar frisdrank in mee te nemen als het niet op is -- en dat is het nooit want ze blijven maar bijvullen. Dat mag dus ook.
          Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
          Njit
          Amerika-expert
          Contacteer:

Bericht door Njit »

Meestal vullen ze je Go-Cup gewoon weer met verse frisdrank :)
          Njit
          Amerika-expert
          Contacteer:

Bericht door Njit »

Als je fris wilt tappen voor onderweg dan is dat bij de 7-Eleven het goedkoopst. En ze hebben daar ook héle grote bekers :)

Afbeelding

Afbeelding
          Kletskous
          Amerikakenner

Bericht door Kletskous »

O.My.God.
          Je gaat gewoon echt rollend naar huis zo :D !

En eventueel voor- en hoofdgerecht pas na elkaar bestellen is ook een goed idee ja.
          Of hou het bij alleen een hoofdgerecht, lijkt me gezien de porties ook wel zat. En dan nog ergens een lekker ijsje is ook goed. Nou ja, ijsJE.........?

Njit
          Amerika-expert
          Contacteer:

Bericht door Njit »

Wij doen de laatste jaren inderdaad meestal alleen een hoofdgerecht. En dan soms een vloeibaar toetje in de vorm van een cocktail na, als het restaurant op loopafstand van het hotel is.

Zelfde met ontbijt. Als je een stevig ontbijt neemt dan kun je de lunch vaak ook overslaan. Onze favoriete ontbijt-plekken:

https://www.dennys.com/food/breakfast/
          http://www.perkinsrestaurants.com/menu/breakfast/
          Gast

Bericht door Gast »

Cracker Barrel is ook goed om je vol te eten.
          Plaats reactie
          AllesAmerika.com Forum : Disclaimer