Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Trick or Treat!

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Trick or Treat!

Bericht door Petra/VS »

:twisted: Vanavond is het zover, de goblins en gremlins gaan erop uit voor de buit. Dit is voor de kinderen, maar ook veel volwassenen een spannende dag.

In Washington zal de wijk Georgetown weer vollopen met mensen in allerlei costuums. Zeker omdat het vrijdagavond is en omdat het prachtig weer is, verwacht men een record opkomst.

Ik ga als Chinese Takeout vanavond in het gezelschap van een rood duiveltje en the Mask. :lol: Het leukste (ja, ik ben ook nog een kind ;)) vind ik altijd de buit "uittellen", hoeveel lekkere snoepjes, hoeveel niet.

In hoeverre is Halloween in Nederland doorgedrongen? Ik kan het me eigenlijk niet zo voorstellen daar, toen ik vertrok had ik nog nooit van Halloween gehoord.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
nojz
Amerika-ontdekker

Bericht door nojz »

Ja Petra, ik ben ook bijna klaar voor de strijd... De pompoenen staan voor de deur, het snoepgoed staat klaar; laat de kinderen maar komen.
Later vanavond barst hier het feest los. De hoofdstraat in collegetown Chapel Hill wordt afgesloten, zodat mensen hun kostuum kunnen showen zonder platgereden te worden.

Vorig jaar waren er 70 duizend mensen op de been. Vanavond worden er nog veel meer verwacht, omdat het vrijdag (en dus weekend) is. Zoals overal in de VS is er een strict alcholbeleid [geen alcohol op straat], dus het sfeertje moet van tevoren opgebouwd worden bij iemand thuis. Geen probleem.

Ik ga vanavond als 'white trash'/'trash'; Gaten in een vuilniszak geknipt voor m'n armen en benen, en met die handige 'drawstring' kan ik het geheel rond m'n nek vastzetten. Opvullen met kranten, en klaar! Heel eenvoudig en snel... 't is maar voor een avond. Als er zo nog tijd is kan ik m'n fietshelm nog tot vuilnishoop ombouwen...

Het 'black eyed pea' idee van een collega vind ik erg leuk: wit t-shirt met een grote P erop, en een oog zwart schminken.
Haar vriend gaat overigens als 'cereal killer': kleine cerealdoosjes met plastic messen erin gestoken, op een t-shirt geplakt.
Ik houd wel van die woordgrapkostuums.

Voor zover ik weet wordt er niet echt actief Halloween gevierd in Nederland, al is het wel in opkomst. Hier en daar worden Halloweenparty's gegeven, en ik ben twee jaar geleden al een verdwaalde pompoen tegengekomen. Heeft nog wat tijd nodig.
Maar... Nederland heeft carnaval!!! Dat is 4/5 dagen lang feest! Prima alternatief.
"Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn't do than by the ones you did do. So throw off the bowlines. Sail away from the safe harbour. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover." ~ Mark Twain
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Oh, die black eyed pea vind ik ook leuk! Moet ik onthouden voor volgend jaar. Heel origineel. Trouwens jouw kostuum en de cerealkiller zijn ook erg leuk!
Ik hoop, dat je een leuke tijd had gisteren. Wij hadden het een beetje te gezellig, geloof ik, want het was wat moeilijk opstaan vanochtend :lol: . Een van onze buren had een vreugdevuur gemaakt waar we tot vroeg in de ochtend bij hebben ge "socialized".
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
nojz
Amerika-ontdekker

Bericht door nojz »

Hoi Petra,

Nou, mijn Halloween was wel aardig, maar niet zo geweldig als vorig jaar. Komt misschien omdat het m'n tweede jaar was en het nieuwe er dus af was. Het eerste feestje was niet zo geweldig, en bij aankomst op het tweede was al het eten/drinken op... :(

Franklin Street had dit jaar op het piekuur (1 am) 78,000 bezoekers: een record. Toch waren er veel mensen NIET verkleed.
Erg komisch was de 'Coby Briant act': Iemand was gekleed in een Bryant basketball jersey en geboeid, en werd "achtervolgd" door een schreeuwende rechter. In een ander kostuum werd nogal visueel verwezen naar de misdaden van een Amerikaanse bisschop (ik wil niet verder in detail treden :shock: ). Deze persoon trok een hoop aandacht!

Heb jij nog originele kostuums gezien???

Gr.
Sjon
"Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn't do than by the ones you did do. So throw off the bowlines. Sail away from the safe harbour. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover." ~ Mark Twain
yvonne
Amerika-ontdekker

Bericht door yvonne »

:twisted: Ik vind het halowween feest in Amerika erg leuk, in Nederland vind het in sommige plaatsen ook wel plaats, zelf vind ik het dan minder, meer een gestolen feest, in de steden word er niets aan gedaan en dat is maar goed ook, met sint maarten ( een soortgelijk feest maar dan op 11 november, gaan de kinderen verkleed met lampionnen de straat op en zingen liedjes voor snoep, heeft toendertijd, paar jaar geleden, een idioot harddrugs meegegeven. Gelukkig werd het op tijd ondekt. Een paar dagen terug probeerde een kleuter van 5 op school harddrugs uit te delen aan klasgenootjes, ze zaten in een etui van haar broer en ze dacht dat het snoepjes waren.
Zelf vind ik in Oktober Amerika qua natuur erg mooi, de huizen zijn in deze periode lekker "eng" versierd, dit jaar in het zuiden geweest en dan valt me op dat ze er daar bijna niets aan doen, de zuiderlingen hebben door hun bruine kleur ook meer bijgeloof zal het wel zijn, de blanke mensen die er wonen versieren hun huis dus wel, ook de winkels staan vol met spulletjes, in Nederland is ook het een en ander te krijgen, maar ik hoop dat het een amerikaans feest blijft. ( oja, nu nog dit even, weten jullie ook de afkomst van het feest?)
groetjes Yvonne
met een flinke prijs....zou ik het liefst 6 maanden per jaar in de u.s. willen wonen.
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
yvonne
Amerika-ontdekker

Bericht door yvonne »

:!: dank je voor de uitleg dennis, we hebben in de states diverse mensen om een antwoord gevraagd maar die moesten ze ons schuldig blijven.
met een flinke prijs....zou ik het liefst 6 maanden per jaar in de u.s. willen wonen.
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Graag gedaan. :) Vergeet niet dat je (als je informatie over een bepaald onderwerp zoekt) altijd ook de sitemap kunt bekijken of de zoekmachine gebruiken die op de homepage van AllesAmerika.com staat.
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer