Ik vind het halowween feest in Amerika erg leuk, in Nederland vind het in sommige plaatsen ook wel plaats, zelf vind ik het dan minder, meer een gestolen feest, in de steden word er niets aan gedaan en dat is maar goed ook, met sint maarten ( een soortgelijk feest maar dan op 11 november, gaan de kinderen verkleed met lampionnen de straat op en zingen liedjes voor snoep, heeft toendertijd, paar jaar geleden, een idioot harddrugs meegegeven. Gelukkig werd het op tijd ondekt. Een paar dagen terug probeerde een kleuter van 5 op school harddrugs uit te delen aan klasgenootjes, ze zaten in een etui van haar broer en ze dacht dat het snoepjes waren.
Zelf vind ik in Oktober Amerika qua natuur erg mooi, de huizen zijn in deze periode lekker "eng" versierd, dit jaar in het zuiden geweest en dan valt me op dat ze er daar bijna niets aan doen, de zuiderlingen hebben door hun bruine kleur ook meer bijgeloof zal het wel zijn, de blanke mensen die er wonen versieren hun huis dus wel, ook de winkels staan vol met spulletjes, in Nederland is ook het een en ander te krijgen, maar ik hoop dat het een amerikaans feest blijft. ( oja, nu nog dit even, weten jullie ook de afkomst van het feest?)
groetjes Yvonne
met een flinke prijs....zou ik het liefst 6 maanden per jaar in de u.s. willen wonen.